AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:32 #1 Skrevet fredag kl 11:32 Noen sykepleiere her som har skiftet jobb og jobber med noe helt annet i dag? Hva jobber du som, og hvordan skiftet du karrierevei? Hilsen sliten og lei sykepleier 😅 Anonymkode: d17eb...34e 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:00 #2 Skrevet lørdag kl 05:00 Jeg har. Etter 20 år i helsevesen begynte jeg på ny studie. I dag er jeg siviløkonom og jobber som rådgiver i en statlig organisasjon. Veien hit har vært lang og tung men sååå verdt det. Anonymkode: e7e5a...bd2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:10 #3 Skrevet lørdag kl 05:10 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har. Etter 20 år i helsevesen begynte jeg på ny studie. I dag er jeg siviløkonom og jobber som rådgiver i en statlig organisasjon. Veien hit har vært lang og tung men sååå verdt det. Anonymkode: e7e5a...bd2 Du har tatt en fem år lang utdanning og fått en tittel man bare kan få på NHH? Nice! Det står det respekt av. Om TS bare vil begynne i en ny jobb uten ny utdanning er kanskje Nav eller bedriftene som leverer til Nav er fin løsning. Du slipper gjerne turnus, og får fortsatt jobbe med mennesker. Hvis du vil ta ett år med utdanning kan TS ta PPU og jobbe som lærer på f.eks. VGS. Kort videreutdanning (1 år?) og TS kan jobbe som helsesøster på skole. Du vil jo miste de gode tilleggene fra sykepleieryrket da. Lykke til! Anonymkode: abd99...bb6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:26 #4 Skrevet lørdag kl 06:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har tatt en fem år lang utdanning og fått en tittel man bare kan få på NHH? Nice! Det står det respekt av. Om TS bare vil begynne i en ny jobb uten ny utdanning er kanskje Nav eller bedriftene som leverer til Nav er fin løsning. Du slipper gjerne turnus, og får fortsatt jobbe med mennesker. Hvis du vil ta ett år med utdanning kan TS ta PPU og jobbe som lærer på f.eks. VGS. Kort videreutdanning (1 år?) og TS kan jobbe som helsesøster på skole. Du vil jo miste de gode tilleggene fra sykepleieryrket da. Lykke til! Anonymkode: abd99...bb6 Tittel siviløkonom kan får ved flere universiteter ikke bare NHH. Ja, har tatt 5 års utdannelse ved et annet universitet. Takk, som sagt veien har vært hard og lang ved siden av familieliv og jobb og er nok ikke for alle. Min erfaring er at det er veldig vanskelig å få noe annet som spl hvis ikke du kjenner de riktige personene. Kontorjobber som passer for en spl er begrenset og går veldig ofte til bekjente av bekjente (selv om de ikke skal, så er det dessverre sånn). Jeg hadde søkt i par år på de jobbene du nevner (saksbehandler hos NAV, tjenestetildelingskontoret, hjelpemiddelsentralen etc) men fikk aldri napp. Til slutt bestemte jeg meg for å gå all inn og tok helt ny utdannelse. For å kunne jobbe som helsesøster (helsespl) ved en skole er det ikke nok å ta PPU. Det er nødvendig med Helsespl videreutdanning og den er ikke enkel å komme inn på da det er mange om beinet. Og når en først er ferdig med utdannelsen så må en vente til noen skal gå av pensjon før de lyser ut stillingen. Dvs, veldig begrenset. Anonymkode: e7e5a...bd2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:05 #5 Skrevet lørdag kl 08:05 Er en del som hopper over til design (ofte i form av helseinformatikk). Møtt veldig mange av dem: Enkelte ønsker å skape en slags motstandskraft opp mot en sykehus administrasjonen, andre ønsker simpeltent å komme seg vekk fra en kaotisk hverdag. Anonymkode: 535be...502 1
Majer Skrevet lørdag kl 08:38 #6 Skrevet lørdag kl 08:38 Kjenner et par som har tatt tjenestedesign, interaksjonsdesign eller helseinformatikk. Også vært borti en jurist og en økonom. Man må nok ta toårig master eller treårig bachelor
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:08 #7 Skrevet lørdag kl 13:08 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tittel siviløkonom kan får ved flere universiteter ikke bare NHH. Ja, har tatt 5 års utdannelse ved et annet universitet. Takk, som sagt veien har vært hard og lang ved siden av familieliv og jobb og er nok ikke for alle. Min erfaring er at det er veldig vanskelig å få noe annet som spl hvis ikke du kjenner de riktige personene. Kontorjobber som passer for en spl er begrenset og går veldig ofte til bekjente av bekjente (selv om de ikke skal, så er det dessverre sånn). Jeg hadde søkt i par år på de jobbene du nevner (saksbehandler hos NAV, tjenestetildelingskontoret, hjelpemiddelsentralen etc) men fikk aldri napp. Til slutt bestemte jeg meg for å gå all inn og tok helt ny utdannelse. For å kunne jobbe som helsesøster (helsespl) ved en skole er det ikke nok å ta PPU. Det er nødvendig med Helsespl videreutdanning og den er ikke enkel å komme inn på da det er mange om beinet. Og når en først er ferdig med utdannelsen så må en vente til noen skal gå av pensjon før de lyser ut stillingen. Dvs, veldig begrenset. Anonymkode: e7e5a...bd2 Tror jeg bare viser alderen min, i gamle dager var det slik og tittelen var det stas å ha. Det er faktisk veldig imponerende å ta et femårig løp når man gørst er i jobb! Skrev at PPU i tillegg til noen yrkesutdanninger er nok for å jobbe som lærer på yrkesfaglig VGS. Ikke helsesøster, men det er nå så. Anonymkode: abd99...bb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå