AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:30 #1 Skrevet fredag kl 10:30 Ei venninne av meg har blitt gravid. Jeg har to barn fra før og skal ikke ha flere. Vi har fremdeles en del babygreier som soveposer, leker, pent brukte flasker, moonboon, bed side osv. Hadde egentlig tenkt å legge ut det som er pent brukt på finn. Har pratet med min venninne om at hun kan arve noe etter oss, men da har jeg i hovedsak tenkt ting som ikke er så lett å selge og ting som vi har arvet selv. Tenker derfor at om hun ønsker å arve vognposer, moonboon, bedside, flasker osv av oss at hun kan betale for det. Tenker hun kan få det til tilsvarende eller litt billigere enn hun kunne fått på finn. Spørs litt hva det er. Er det innafor eller er det frekt? 😅 Anonymkode: 88e82...687 1
AlexandraX Skrevet fredag kl 10:33 #2 Skrevet fredag kl 10:33 Smålig ... dette er jo vennine og du må ikke tjene på henne ... 6 1
mereo Skrevet fredag kl 10:34 #3 Skrevet fredag kl 10:34 Om du har sagt hun kan arve er det ufint å etterpå endre til at det skal betales for. Når hun betaler er det ikke å arve, det er å selge/kjøpe. Arve er å få. 14 5
enkefru Skrevet fredag kl 10:34 #4 Skrevet fredag kl 10:34 (endret) Ting dere selv har arvet men ellers ikke får solgt, vil du selge billig til en venninne…? Endret fredag kl 10:39 av enkefru 5 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:38 #5 Skrevet fredag kl 10:38 Jeg tenker at det er frekt å spørre om penger for dette. Vi i venninnegjengen har barn i forskjellig alder og klær og utstyr blir gitt vekk Anonymkode: d86cc...4eb 3 1
Anononyma Skrevet fredag kl 10:40 #6 Skrevet fredag kl 10:40 (endret) Tenker det går an å være litt romslig. Jeg har plukket frem enkelte pene, dyre plagg fra Woolland, Ralph Lauren og hilfiger som mine har vokst fra. Disse tenker jeg gi til ei venninne som skal få første nå snart. Samtidig gir man jo ikke bort moonboon, vogn eller andre dyre ting, det har nok også venninner forståelse for at de må betale litt for. Samme pris som på Finn høres rimelig ut 😊 Endret fredag kl 10:40 av Anononyma 16 3
Anononyma Skrevet fredag kl 10:41 #7 Skrevet fredag kl 10:41 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at det er frekt å spørre om penger for dette. Vi i venninnegjengen har barn i forskjellig alder og klær og utstyr blir gitt vekk Anonymkode: d86cc...4eb Ville du GITT VEKK en vogn du kan få 10 000 for på Finn? Eller en moonboon du får 5000 for? 29 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:43 #8 Skrevet fredag kl 10:43 Større ting som fin vogn, større møbler etc ville jeg solgt. Men småting som klær, flasker, leker etc ville jeg gitt. Bare fint om det gjenbrukes Det er så mye jobb å selge at det er verdt pengene å slippe Anonymkode: 2c216...327 3 1
enkefru Skrevet fredag kl 10:43 #9 Skrevet fredag kl 10:43 Anononyma skrev (1 minutt siden): Samtidig gir man jo ikke bort moonboon, vogn eller andre dyre ting, det har nok også venninner forståelse for at de må betale litt for. Samme pris som på Finn høres rimelig ut 😊 TS ville jo helst selge ting hun ellers ikke fikk solgt….. så 🙄 «Har pratet med min venninne om at hun kan arve noe etter oss, men da har jeg i hovedsak tenkt ting som ikke er så lett å selge og ting som vi har arvet selv.» 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:43 #10 Skrevet fredag kl 10:43 Anononyma skrev (1 minutt siden): Ville du GITT VEKK en vogn du kan få 10 000 for på Finn? Eller en moonboon du får 5000 for? Nei, enda bedre: Utlån. Så kan man levere det tilbake når barnet ikke bruker det lenger. Vi fikk låne 80% av tingene vi trengte til baby, så leverte vi det tilbake. Anonymkode: d86cc...4eb 1 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:47 #11 Skrevet fredag kl 10:47 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, enda bedre: Utlån. Så kan man levere det tilbake når barnet ikke bruker det lenger. Vi fikk låne 80% av tingene vi trengte til baby, så leverte vi det tilbake. Anonymkode: d86cc...4eb Da blir jo tingene enda mer slitt, og verre å selge. Anonymkode: 377cf...831 11 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:47 #12 Skrevet fredag kl 10:47 Jeg ville gitt bort billigere ting, og så sagt at dere tenker å selge Moonboon og diverse på finn, men at hun kan få kjøpe det til en litt billigere pris. Er jo store verdier det er snakk om. Anonymkode: 72384...71a 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:48 #13 Skrevet fredag kl 10:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da blir jo tingene enda mer slitt, og verre å selge. Anonymkode: 377cf...831 Og ikke minst utdatert. Kommer stadig nye versjoner. Anonymkode: 72384...71a 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:49 #14 Skrevet fredag kl 10:49 TS: Hvis hun vil ha det gir du henne tingene du ikke tror dere får solgt, eller som er mer bry enn det er verdt å selge. Resten selger du på Finn. 😊 Ikke tilby henne å kjøpe det av deg, det kan oppleves som kjøpepress og som frekt. Hvis hun vil ha tingene spør hun selv. Anonymkode: 377cf...831 5 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:50 #15 Skrevet fredag kl 10:50 AlexandraX skrev (15 minutter siden): Smålig ... dette er jo vennine og du må ikke tjene på henne ... Hvordan er det å selge ting billigere enn man kjøpte det for, å «tjene» på ei venninne? Babyutstyr er DYRT! Anonymkode: 377cf...831 10
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:51 #16 Skrevet fredag kl 10:51 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ei venninne av meg har blitt gravid. Jeg har to barn fra før og skal ikke ha flere. Vi har fremdeles en del babygreier som soveposer, leker, pent brukte flasker, moonboon, bed side osv. Hadde egentlig tenkt å legge ut det som er pent brukt på finn. Har pratet med min venninne om at hun kan arve noe etter oss, men da har jeg i hovedsak tenkt ting som ikke er så lett å selge og ting som vi har arvet selv. Tenker derfor at om hun ønsker å arve vognposer, moonboon, bedside, flasker osv av oss at hun kan betale for det. Tenker hun kan få det til tilsvarende eller litt billigere enn hun kunne fått på finn. Spørs litt hva det er. Er det innafor eller er det frekt? 😅 Anonymkode: 88e82...687 Hu skal fa få det! Ikke betale når du sier hun skal få Arve! Anonymkode: e9830...738 1 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:53 #17 Skrevet fredag kl 10:53 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da blir jo tingene enda mer slitt, og verre å selge. Anonymkode: 377cf...831 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og ikke minst utdatert. Kommer stadig nye versjoner. Anonymkode: 72384...71a Det er helt opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre med sitt utstyr. Så klart. Men å si til en venninne "Du skal få lov til å kjøpe disse tingene av meg". Det er frekt i mine øyne. Spesielt ting de ikke får solgt på Finn. Anonymkode: d86cc...4eb 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:54 #18 Skrevet fredag kl 10:54 Har gjort dette mye selv latt andre få ting. Familie og venner. Men de gir jeg gjerne en gave til ungene mine som takk. Anonymkode: a5563...a6d
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:55 #19 Skrevet fredag kl 10:55 Vi gir bort klær og småting, men større ting av vesentlig verdi selger vi. Ting midt i mellom som mottaker har sagt de vi betale for har vi sagt at dersom de velger selge det etter bruk så kan de donere summen til en veldedig organisasjon. Funker topp, så kanskje det er en løsning i dette tilfellet og? Anonymkode: e1ade...277 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:56 #20 Skrevet fredag kl 10:56 Jeg har en søster som er gravid. Vi er rause med hverandre, teller ikke på kronene. Hun har fått en helt ny iPad av meg en gang jeg fikk veldig bra bonus på jobb, fordi hennes var helt utgått. Men jeg sitter også på en del babyutstyr som minste nå vokser fra. Ting som jeg og mannen har kjøpt hvor vi også har tenkt at «denne er grei å selge, det gjør ikke noe om vi kjøper den som er litt dyrere». Hun kommer til å få tilbud om å overta det til en rabattert finn-pris, hvis ikke hun vil ha så selger jeg. Dette kan summere seg opp til flere tusen, selv om den største enkelt-tingen er verdt rundt 1500 brukt. Men alt av klær og mindre ting kommer hun til å få gratis. Hun trenger ikke kjøpe ett eneste klesplagg før ungen er ett år, med alt hun arver. Jeg har null dårlig samvittighet for det, hun har også sagt det selv at «vi kan jo kjøpe av dere». Anonymkode: 41c37...776 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå