Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har akkurat kommet hjem fra Trøndelag, hvor jeg har vært for å se på "Les Miserables".

Har sett den flere ganger før, og har også konsertversjonen med orginalbesetningen på video, og er veldig glad i denne musikalen, men dette var noe helt spesielt! (At jeg har reist 30 timer i løpet av en helg bare for å se forestillingen viser vel riktignok at jeg er litt gal, men.... :ler: )

Jeg har bare ett ord for opplevelsen; MEKTIG!

Flott scenografi, fantastiske artister, og ikke minst gripende musikk, det var tilnærmet "perfekt". Jeg lo og gråt om hverandre! (Det er så lett å bli "forkjøla" når en ser Les Mis', noen som vet hvorfor.....? :sjenert: )

Det eneste som manglet, var at Michael Ball hadde tatt turen over for å spille Marius, men det spørs om han hadde likt å synge på nynorsk.. :ler:

Uansett, det er vanskelig å trekke fram enkeltprestasjoner, for alle var like gode....Bård Steine gjorde en flott jobb som Marius, Paul Ottar Haga var en fantastisk Javert, Eir Indrehaug "Var" Cosette i høyeste grad, og Erik Wenberg Jacobsen gjorde en god Jean Valjean.

Og "Gavroche" var et sjarmtroll til tusen! ;)

Til alle dere som har billetter: Gled dere!!

Til alle dere andre, denne forestillingen anbefales på det varmeste, har dere mulighet til å se den.... grip sjansen, dere vil ikke angre! :)

Men, et lite råd til dere som skal se forestillingen, men som ikke kjenner historien.... sett dere inn i handlingen først, da får dere mer utbytte av forestillingen.

Jeg måtte faktisk le da vi hadde sett på sult, nød, drap og revolusjon i 3 timer, og en "finere frue" veldig nøytralt, og med et utrolig stivt smil, kommenterte "dette var da et trivelig stykke".... :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

P.s Trådstarter her...

Glemte å si at til tross for at jeg er en svoren Michael Ball fan, og var redd for at "empty chairs and empty tables" skulle bli "ødelagt", så var det ikke noen nedtur å høre Bård Steine synge "tomme bord og tomme stolar".

Tvert i mot, han klarte det over all forventning!

Skrevet

:misunnelig:

Jeg har sett stykket flere ganger forskjellige steder. Og skulle gjerne ha fått med meg denne oppsetningen. Har ikke hørt annet enn lovord om den.

Mulig jeg reiser oppover til trøndelag i løpet av April, men er det ikke så at billettene er utsolgt? Kjøpte du billettene i god tid?

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Vi bestillte i november/desember, så vi var ute i VELDIG god tid.... :ler:

Jo, forestillingene er utsolgt, men jeg har hørt at det kan være mulig å få tak i restplasser på kort varsel. (avbestillinger)

Dessuten er det snakk om at det skal settes opp noen ekstraforestillinger, men jeg påpeker at dette er bare rykter....

Er du i Tr.hjem, ta turen innom Trøndelag teater og hør om det er noen ledige seter til kveldens forestilling, kanskje du har flaks? ;)

Skrevet

Var og så den torsdag -helt fantastisk! Var helt overveldet og målløs etterpå, og en tanke anpusten. Er ikke så lett å huske å puste alltid... Hadde billetter på føste rad, så vi fikk vel ikke det beste inntrykket av de de største scenene, men til gjengjeld fikk vi deler av handlingen nærmset opp i fanget. Var litt skeptisk til Erik Wenberg Jacobsen som Jean Valjean på forhånd, ikke fordi han ikke har flott stemme, men fordi han er så ung (han er f. eks. et år ynger enn Eir Indrehaug som spiller Cosette...), men den tvilen ble veldig fort gjort til skamme. Ingrid Bergstrøm var en flott Eponine -det er liten dame med stor stemme -og det er alltid en nytelse å høre Stephen Brandt-Hansen. Sånn kunne jeg egentlig bare fortsatt og fortsatt... Kort sagt: Vil se igjen...

Alt er utsolgt i vår, men billetter til i høst er lagt ut for salg. Spørs om jeg ikke må oppover en tur til da...

Skrevet

Var også veldig skeptisk på "Jean Valjean" ( i tillegg til Marius) men.......... tvilen ble gjort til skamme!

Akkurat som deg, satt jeg og holdt pusten underveis mens tårene trillet.... av og til av latter (av vertshusholderen m/frue ) men stort sett fordi en blir så grepet av musikken og stemningen. :grine:

:ler:

Sitter akkurat og ser på 10 års jubileets konsertforestilling, og synger med på "Drink with me" mens jeg drømmer meg tilbake til lørdags kveld....

:sur: Jeg vil også se igjen!!! :sur:

Skrevet

Trådstarter, vi får starte en underskrifts-kampanje: Vi vil ha forestillingen på cd og dvd! ;)

Skrevet

Den er jeg med på! :)

Skrevet
Trådstarter, vi får starte en underskrifts-kampanje: Vi vil ha forestillingen på cd og dvd! ;)

Nå har jeg skrevet til Trøndelag teater for å høre om de har planer om å gi ut forestillingen på DVD og CD... håper jeg får positivt svar :)

Skrevet

To sjeler, en tanke -hadde tenkt å gjøre det samme :ler: Du får si fra hva de sier da *krysser fingrene og håper*

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er svaret jeg fikk: :tristbla:

Teatret har ingen planer om utgivelse av DVD og CD. Fordi økonomisk sett har  vi ingen mulighet for å gjennomføre dette pga rettigheter osv. Beklageligvis

men sånn er det.

Med vennlig hilsen

Trøndelag Teater

Så kort sagt, vil vi ha "les Mis'" på DVD, så må vi bestikke komponistene... :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet
Dette er svaret jeg fikk:  :tristbla:

Så kort sagt, vil vi ha "les Mis'" på DVD, så må vi bestikke komponistene... :tristbla:

Det var jeg, trådstarter, som skrev dette.

Skrevet

Så mye penger tror jeg ikke at jeg har, med mindre de lar seg bestikke med andre ting da... :sexy::sjarmor:

Men da må jeg jo hvertfall få sett den en gang til... eller to... eller... :sjenert:

Skrevet

Du har et poeng :transe::sjarmor: , om vi slår sammen vår kvinnelige list, så kan vi sikkert komme fram til en ordning..

Men om det ikke går, kan du ta med videokamera og filme en "piratkopi" til meg neste gang du ser den?? Jeg betaler godt..... har ingen problemer med å betale 5 prosent kontant, og resten på 29 dager betinget....... :ironi::ler:

Skrevet
:ler: Får lage en stor håroppsats som jeg kan gjemme kameraet inni...
Gjest Gjest_Christina_*
Skrevet

Har hørt om ei svensk jente som er med i stykket, Evelyn Jons eller noe?

Var hun flink også? :) Så henne i en sommerrevy en gang, og har hørt hun skal være med.

Håper det er flere billetter igjen da! :)

Skrevet

Hun spiller Fantine, og gjorde en veldig god rolle. Var særlig imponert over dødsscenen, hvor hun synger liggende...

Gjest Gjest
Skrevet
:ler:  Får lage en stor håroppsats som jeg kan gjemme kameraet inni...

:klappe::klappe::ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Hun spiller Fantine, og gjorde en veldig god rolle. Var særlig imponert over dødsscenen, hvor hun synger liggende...

Hvem da, hun Evelyn Jons?

Skrevet
Hvem da, hun Evelyn Jons?

Jepp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...