Holly Hobbie Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Mannen min, som for bare noen maaneder siden ville vente med proevingen, begynner aa bli utrolig utaalmodig. Selv om vi bare har proevd i noen maaneder saa er han blitt skikkelig pessimistisk mtp at vi kan lykkes. I neste syklus faar jeg forhaapentligvis clomid, saa jeg haaper han fatter nytt mot da...for da er det jo sjanse for el. Uff, jeg har vondt av ham, jeg. Saerlig siden det er hos meg feilen ligger. Har pcos og derav manglende el. Og hoeyere risiko for SA/MA, svangerskapsdiabetes etc...Han klandrer ikke meg i det hele tatt, men jeg har litt daarlig samvittighet likevel. Han sier han foeler seg bitter naar han ser gravide/barnevogner, og jeg synes det er saa lei at han foeler det slik allerede naa! Forteller ham at selv for "normale" par kan det ta opp til ett aar aa lykkes, og at vi kun har proevd i to maaneder og at vi maa holde motet oppe! Er ikke likt ham aa vaere pessimist.... Proever aa ikke snakke for mye om proevingen med ham, slik at han kanskje kan tenke paa noe annet. Lurer paa om det er noe annet jeg kan gjoere...vil ikke at dette skal bli noe negativt for oss... Kan legge til at jeg er utaalmodig selv, men jeg skjoenner jo at ting kan ta tid...
Sun Mei Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Han som for kort tid siden ville vente ett år til. Jaja, jeg visste vel han "brygget" på noen følelser Jeg tror det er viktig å snakke om det jeg. Snakk masse... om følelser. Hva han føler, hva du føler, hva dere ønsker dere, prosessen osv. Jeg tror det er viktig å få det ut. Hvem andre kan han snakke med enn deg om denne situasjonen? Nei, det er bare deg...
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Kjenner igjen situasjonen, den eneste forskjellen er at vi ikke vet om noe galt foreløpig. Min mann er også høyst utålmodig. Synes egentlig det er veldig hyggelig at han er så engasjert, men det er klart at jeg ikke vil at han skal gå og være deppa. Hittil har vi hatt nedturene våre på forskjellige tidspunkt, så det har i grunnen vært godt å kunne dra hverandre opp igjen etter behov. Tror også at kommunikasjon er nøkkelordet her.
Holly Hobbie Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2006 Kommunikasjon, ja. Vi snakker masse om dette, om hva vi gjoer dersom pergoen ikke funker, og vi er helt enige i at vi vil gjoere alt vi kan dersom vi maa...at vi er klare for aa maatte bruke en del penger paa dette (selv om svigermor faktisk insisterer paa aa betale...), og vi vet jo begge to at ting kan ta tid. Jeg skulle bare oenske han var litt mer positiv! Dvs., han er positiv som oftest, tror egentlig han bare hadde en daarlig dag i gaar... Ogsaa venter han paa aa hoere resultatet fra "svoemmeproeven" ogsaa, saa det er kanskje det som gjoer ham litt nervoes...
Missbumblebee Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 Det gjør ham nok litt nervøs ja ← Det tror nok jeg også at det er!
Holly Hobbie Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2006 Jeg haaper han faar svar i dag!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 Dettekan nok bli slitsom prøving, ja, om dere skal fortsette å holde på slik som dere nå alt gjør etter kort tid. -13 pp
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #9 Skrevet 27. mars 2006 Får håpe at ting roer seg ned snrat. For som gjest sier over her; ellers kan prøvetiden deres bli ganske slitsom. Skjønner han (og deg) godt. Når man først har tatt det endelige steget, så vil man gjerne se resultater med en gang.
Holly Hobbie Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2006 Han er blitt utrolig mye mer optimistisk naa som han fikk resultatet - alt er i orden!
Murf Skrevet 28. mars 2006 #11 Skrevet 28. mars 2006 Det var jo godt nytt! Så har dere en ting mindre som er usikker, og det hjelper nok på optimismen, ja! Krysser fingrene for dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå