AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:40 #1 Skrevet fredag kl 05:40 Det er enklere når vi er to. Jeg tenker vi skal få gjort: Stue: - ta ut tepper, vaske skikkelig under sofa, listverket og vaske ned veggene (ta ned bilder først og vaske dem). vaske inn i skapet på stua. Husk å vaske bordbein og samme med sofa/stoler. samme med ganger, toalett og soverom. skal ikke ta takene. Noe spesielt du ville ha husket på når det kommer til stue, bad og kjøkken? Anonymkode: b3415...196
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:54 #2 Skrevet fredag kl 05:54 Vaske bordbein og sofabein??? Det har jeg aldri noensinne tenkt på å gjøre. Hva skjer med bordbein som står der loddrette og ikke engang samler støv, som gjør at de må vaskes? Vaske ned badet og kjøkkenet var det jeg ville gjort først om jeg fikk hjelp. Viktig at de to rommene er rene. Anonymkode: 0f3a1...b13
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:02 #3 Skrevet fredag kl 06:02 Hvis alle rom i huset rengjøres ukentlig med støvsuger og vasking, er det greit å fokusere på slik som tepper, bordben, listverk som du nevner. Anonymkode: 97a6f...afc 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:02 #4 Skrevet fredag kl 06:02 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vaske bordbein og sofabein??? Det har jeg aldri noensinne tenkt på å gjøre. Hva skjer med bordbein som står der loddrette og ikke engang samler støv, som gjør at de må vaskes? Vaske ned badet og kjøkkenet var det jeg ville gjort først om jeg fikk hjelp. Viktig at de to rommene er rene. Anonymkode: 0f3a1...b13 Bord- og stolbein hos meg blir veldig støvete! Det må tørkes støv av månedlig, minst! Blir like støvete som lister, synes jeg. Anonymkode: 7cc32...812 2 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:51 #5 Skrevet fredag kl 11:51 Jeg ville uansett fokusert på å få ett rom helt ferdig. Ikke litt her og der. Med fokus på kjøkkenet og stue. Anonymkode: 91778...ad8 2
katties Skrevet fredag kl 11:57 #7 Skrevet fredag kl 11:57 (endret) Bad, dyptens av sofa og tepper, kanskje gardiner, ta bøker eller annet ut av skap og fjerne støvet. Samme med bak andre ting som det vanligvis er vanskelig å komme bak/under. Og vinduer, som nevnt over! Endret fredag kl 11:58 av katties 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:59 #8 Skrevet fredag kl 11:59 Ville brukt tiden på kjøkkenet mest. Vaske innvendig og utvendig skap, tak etc. Og bad, tak og vegger Anonymkode: 046d6...c49 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:05 #10 Skrevet fredag kl 12:05 Rødstrupa skrev (Akkurat nå): Bad & kjøkken Bad er jo det enkleste å ta selv. Anonymkode: 91778...ad8
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:09 #11 Skrevet fredag kl 12:09 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vaske bordbein og sofabein??? Det har jeg aldri noensinne tenkt på å gjøre. Hva skjer med bordbein som står der loddrette og ikke engang samler støv, som gjør at de må vaskes? Vaske ned badet og kjøkkenet var det jeg ville gjort først om jeg fikk hjelp. Viktig at de to rommene er rene. Anonymkode: 0f3a1...b13 Jeg fikk sjokk da jeg tok tampvaskeren på beina på spisebordet, det rant møkk av. Gjennom årene har det jo blitt sølt en og annen ting som har sprutet, unger har klint og vi subbet inntil de når vi har satt oss. Et annen sjokksted er under ringen rundt sluket på vaskene. Rett strålen fra en dampvasker dit og følg med. Anonymkode: 86503...25b 2 2
Brunhilde Skrevet fredag kl 12:13 #12 Skrevet fredag kl 12:13 Kjøkken: *den smale kanten rundt skapdører og på skuffer *lister rundt dør på oppvaskmaskin *filter i kjøkkenvifte (vasker eller byttes ut) Bad: *trekke frem evt dusjkabinett og vaske under/bak *ta av frontpanel på evt badekar og vaske under Ellers syns jeg duvirker å ha god kontroll på hva som bør gjøres, og du er velkommen til meg når som helst.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:13 #13 Skrevet fredag kl 12:13 Nå høres det TS beskriver ut som en grunndig helgavask for meg, men inni skap og sånn er jeg med på, flytter alltid frem møbler når jeg vasker så for meg er rundvask å ta vegger og tak, inni skuffer og skap jeg ellers ikke kommer til, boder og bak vaskemaskinen, flytte frem og vaske under dusjen osv osv.. Anonymkode: 042ff...382
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:18 #14 Skrevet fredag kl 12:18 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vaske bordbein og sofabein??? Det har jeg aldri noensinne tenkt på å gjøre. Hva skjer med bordbein som står der loddrette og ikke engang samler støv, som gjør at de må vaskes? Vaske ned badet og kjøkkenet var det jeg ville gjort først om jeg fikk hjelp. Viktig at de to rommene er rene. Anonymkode: 0f3a1...b13 Vi som har hund (eller andre dyr) forstår hvorfor... Anonymkode: 4e764...5cd 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:26 #15 Skrevet fredag kl 12:26 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi som har hund (eller andre dyr) forstår hvorfor... Anonymkode: 4e764...5cd Jeg har liten og renslig hund, forstår ikke hvorfor😅 Anonymkode: 72dbb...2e1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:52 #16 Skrevet fredag kl 21:52 Vaske opp på kjøkkeninnredningen og alle frontene. Dra frem dusjkabinettet og vaske både under og på veggene bak (samler seg mye støv på veggene). Dra frem hjørnesofaen og støvsuge under (den er for lav til at robotstøvsugeren går under). Anonymkode: deba2...df6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:25 #17 Skrevet lørdag kl 07:25 Møbel og tepperens og vasking inni alle skap. Anonymkode: 92331...16f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:30 #18 Skrevet lørdag kl 07:30 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Bad er jo det enkleste å ta selv. Anonymkode: 91778...ad8 Jeg hater å vaske bad, jeg bruker mest tid på det. 😅 Anonymkode: f22dd...154
Hmmmmmm Skrevet lørdag kl 07:41 #19 Skrevet lørdag kl 07:41 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hater å vaske bad, jeg bruker mest tid på det. 😅 Anonymkode: f22dd...154 Jeg hatet det selv, men så begynte jeg med våtservietter. De må ligge klare på badet. Da begynte jeg å dra over alt flere ganger i uka. Skaffet meg også en scrub daddy med stativ til å ha fast i dusjen. Den bruker jeg når jeg må vente på at balsamen skal virke. De andre dusj dagene skyller jeg bare veggene etter bruk. Dette har gjort at jeg bare har gulvet jeg må ta på en vaskedag. Anbefalles
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:06 #20 Skrevet lørdag kl 08:06 Rens av tekstiler (seng/overmadrass, sofaer, stoler, tepper). Grundig vask av dusjkabinett og badekar pluss under. Har begynt å få kalkutslag på dusjglasset og ikke klart å få det vekk. To vinduer i høyden som ikke lar seg åpne og jeg ikke når, så de vaskes aldri. Takrenner. Jeg tør ikke gå opp i stige til høyden av de, så der samler det seg mye rart over år. Anonymkode: d7729...594
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå