Snuskomrusk Skrevet fredag kl 05:22 #1 Skrevet fredag kl 05:22 Jeg er i en ganske fortvilet situasjon, hvor mannen min var utro, og på kort varsel brøt opp familien vår. Jeg og barna har flyttet ut, og jeg har faktisk klart å kjøpe en fin leilighet til oss, i samme nabolag som barna er vokst opp i. Mannen har vært frem og tilbake på om han vil ha huset eller ikke, så enden på visa er at jeg inntil videre må betale min del av lånet (han tar løpende utgifter), og det gjør at jeg går i minus hver måned. jeg innser jo at jeg er veldig privilegert som kan kjøpe meg leilighet, og ikke minst som har foreldre som hjelper meg med de fortløpende utgiftene jeg ikke får til å dekke selv. i går fikk jeg beskjed om at pengestøtten kommer til å opphøre om jeg ikke slutter å gå på kafé. Jeg unner meg en kopp kaffe og noe lite å spise på annenhver lørdag når barna er hos mannen. Vil anslå at jeg bruker 150 kr. Jeg spinner og sparer, og snur på alt ellers, men akkurat denne kaféturen har vært min virkelughetsflukt og avslapping de siste månedene. Jeg forsøkte å forklare dette for foreldrene mine, uten å få gehør. Det var skikkelig voksenkjeft å få, og har aldri følt meg så belært tidligere. jeg må jo bare kutte kafébesøket, men er det virkelig SÅ uansvarlig som har unnet meg dette annenhver helg? AITA? 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:29 #2 Skrevet fredag kl 05:29 Dette er ikke reddit. Anonymkode: 57103...314 32 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:29 #3 Skrevet fredag kl 05:29 Er vel på tide å kreve at mannen enten selger eller kjøper deg ut. Får du legge huset ut for salg. Jeg syns foreldrene dine kan kreve det ja siden de faktisk betaler for at du lar mannen din utnytter deg økonomisk 🤦♀️ Her må du få ut fingeren. Kreve bidrag gjennom nav og få orden på livet ditt. De er bel lei av å betale fordi du er lat. Anonymkode: 2d67e...3f7 30 13
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:29 #4 Skrevet fredag kl 05:29 Det er opp til dine foreldre å bestemme premissene for den økonomiske støtten. De kan når som helst trekke denne tilbake. Anonymkode: 6ffab...c86 12 8
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:32 #5 Skrevet fredag kl 05:32 AITA?? Men til saken: Hvordan vet de at du er på café annenhver lørdag? Overvåker de deg? Anonymkode: bef85...4f6 15 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:32 #6 Skrevet fredag kl 05:32 Når man låner penger av familie, eller får penger til å betale nødvendige ting så er man i et annet forhold til hverandre. Det har ikke noe å si om du er uansvarlig eller ikke, men siden foreldrene betaler den kaffekoppen så har de også "makten" over deg. Derfor skal man aldri inngå sånne avtaler med familie. Det rokker på hele familierelasjonen. Få ordnet opp med eksen og kom deg ut av huset, så du kan bli uavhengig av foreldrene dine. Fortest mulig. Anonymkode: 10f15...792 16 11
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:43 #7 Skrevet fredag kl 05:43 Det er vanlig at mannen betaler din del av huslån som en slags husleie om han skal sitte i huset deres alene. Vanlig med en ordentlig kontrakt også. Ville begynt der. Anonymkode: 297f1...25d 15 7
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:44 #8 Skrevet fredag kl 05:44 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): AITA?? Anonymkode: bef85...4f6 AITA - Am I the Asshole men ja, dersom de hjelper deg og stiller krav må du inrette deg eller finne pengene ett annet sted enn hos dem. Anonymkode: a09ac...1c3 6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:45 #9 Skrevet fredag kl 05:45 og en ting til. krev huset solgt og gi en frist på hvor lenge du fortsetter betale din del om ikke huset kommer på marakedet eller han har kjøpt deg ut innen fristen. Anonymkode: a09ac...1c3 9 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:45 #10 Skrevet fredag kl 05:45 Hadde du vært datteren min hadde du ikke fått låne penger en gang. Få ut fingeren og ordne opp i livet ditt, så kan ingen legge seg opp i hva du gjør. Anonymkode: 5c327...9a9 10 1 2
Kålrota Skrevet fredag kl 05:46 #11 Skrevet fredag kl 05:46 Jeg hadde klikka hvis jeg var dine foreldre, ja, kafé er luksus. Vil du ikke at de skal blande seg, så må du la være å ta pengene deres. 9 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:51 #12 Skrevet fredag kl 05:51 Du må sette frist for salg av huset. Kanskje du trenger hjelp fra advokat hvis mannen er vant til at du lar deg utnytte? Anonymkode: c2b8f...c4c 5 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:53 #13 Skrevet fredag kl 05:53 Betaler ikke mannen leie til deg?? Anonymkode: 33105...882 8 7
mereo Skrevet fredag kl 05:53 #14 Skrevet fredag kl 05:53 Når du går i minus og må ha hjelp av familie for å dekke utgifter, så har du jo ikke råd til de 150kr. Den kaffen er ikke en need to have, det er en nice to have. 12 8
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:55 #15 Skrevet fredag kl 05:55 Slutt å betal på huset du ikke bor i. Anonymkode: 99951...ac3 10 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:55 #16 Skrevet fredag kl 05:55 handler det egentlig om at de er provosert over at du er så feig og uansvarlig at du lar den utro eksen utnytte deg økonomisk? Du må jo kreve at han enten kjøper deg ut eller at dere selger, NÅ. Vil han tenke mer på det må han dekke alle utgifter selv frem til det. ai praksis er det nå dine foreldre som finansierer billig bolig til eksmannen din, så han kan fortsette å bo i et hus han tydeligvis ikke har råd til. Anonymkode: a924c...b88 7 8
Påfugl22 Skrevet fredag kl 05:57 #17 Skrevet fredag kl 05:57 Jeg hadde unnet min datter kafébesøk annen hver lørdag💗 Men jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor du må være med å dekke hans utgifter når du har flyttet ut. Frekt av han å være utro i tillegg kreve penger. 11 3 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:01 #18 Skrevet fredag kl 06:01 Jeg kan ikke se ar du gjør noe så veldig provoserende med det kafébesøket. Likevel hadde jeg nok heller kjøpt meg en ekstra god kaffe eller te til hjemmebruk, og bakt noe godt, fremfor å gå på kafé akkurat i en så mager økonomisk situasjon. Been there, done that.. Anonymkode: ec506...3d6 7 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:07 #19 Skrevet fredag kl 06:07 Påfugl22 skrev (9 minutter siden): Jeg hadde unnet min datter kafébesøk annen hver lørdag💗 Men jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor du må være med å dekke hans utgifter når du har flyttet ut. Frekt av han å være utro i tillegg kreve penger. 300 kroner på kafe er penger som vel heller burde gått til mat til barna eller andre nødvendigheter. Anonymkode: ed704...ebb 8 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:09 #20 Skrevet fredag kl 06:09 Så du har kjøpt leilighet før dere har gjort opp boet? Før dere vet hva dere vil få fra et eventuelt salg av hus? Det finner jeg ganske usannsynlig Anonymkode: 91409...ae4 6 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå