Gå til innhold

Hvordan bruke foundation og sminke rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne sminke meg, men syns ikke jeg får det til. Stort sett bruker jeg foundation og mascara. Bruker L’Oréal Paris true match, superblenable foundation. Noen ganger dekker den ikke andre ganger dekker den mens andre ganger føles huden fet og kommer jeg borti tar jeg av foundation med en gang.

Huden blir liksom glinsende. Særlig på nesa, haka og øverst på kinnene føles huden fet. Noen tips til hvordan jeg kan sminke meg så huden ikke føles så fet og sminken faktisk dekker hele dagen?

noen tips til renseprodukter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er hudpleien din? Og trenger hele ansiktet ditt å dekkes av foundation?

Om du bruker en vannbasert hudkrem vil feks ikke en silikonbasert foundation sitte fint. 

Anonymkode: 38858...ccf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan er hudpleien din? Og trenger hele ansiktet ditt å dekkes av foundation?

Om du bruker en vannbasert hudkrem vil feks ikke en silikonbasert foundation sitte fint. 

Anonymkode: 38858...ccf

Har egentlig ingen hudpleie rutine

Skrevet

Her er YouTube din beste kilde til kunnskap, det finnes enorme mengder how-to videoer. 

Sminke handler om å finne rett produkt til din hudtype og din hudfarge, og så lære seg rett teknikk for å få det resultatet man ønsker. 

Man kan også be om hjelp i et parfymeri med litt erfarne ansatte, de er ofte flinke.

Hvis foundation ikke sitter er det enten feil type til din hud, eller man burde ha brukt noe annet under eller brukt litt pudder over i t-sonen. 

Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 time siden):

Har egentlig ingen hudpleie rutine

Du trenger egentlig ingen "rutine", men noen få produkter tilpasset huden din, vil kunne bidra til at sminken sitter penere og holder lenger. Du ville ikke malt en vegg eller et møbel uten å sørge for at underlaget var forberedt, ikke sant? Du klarer deg fint med en fuktighetskrem til din hudtype, en solkrem og et renseprodukt som fjerner sminke og solkrem effektivt uten å tørke ut huden.

Skrevet
Roci skrev (13 minutter siden):

Du trenger egentlig ingen "rutine", men noen få produkter tilpasset huden din, vil kunne bidra til at sminken sitter penere og holder lenger. Du ville ikke malt en vegg eller et møbel uten å sørge for at underlaget var forberedt, ikke sant? Du klarer deg fint med en fuktighetskrem til din hudtype, en solkrem og et renseprodukt som fjerner sminke og solkrem effektivt uten å tørke ut huden.

Ja, men vet du om man får solkrem som dekker over huden etc. Jeg har mye rødhet i huden, og ønsker å skjule dette. 

Anonymkode: 773da...6ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men vet du om man får solkrem som dekker over huden etc. Jeg har mye rødhet i huden, og ønsker å skjule dette. 

Anonymkode: 773da...6ca

Det finnes solkremer som demper rødhet, f.eks. Isispharma Ruboril Expert SPF 50+  eller Synchroline Rosacure Intensive Cream Tinted SPF30. Disse inneholder beroligende ingredienser som på sikt kan redusere rødhet. Du kan også forsøke Avène Anti-Redness Emulsion SPF30.

I tillegg kan du forsøke en mattende primer på de områdene som fort blir oljete/fete, f.eks. Gosh Grip Primer, som er silikonfri, parfymefri og inneholder fuktgivende og beroligende ingredienser. Denne solkremen er mattende og skal fungere som en primer også. 

Skrevet

Jeg så på Wayne Goss på youtube da jeg var tenåring og skulle lære meg sminke. Han har ganske mange gode tips om basesminke. Også er han en av få som tar hensyn til alder, tekstur i huden, farger osv. 

Skrevet

Vincent Ford er min "go to" for å lære sminke. 

Anonymkode: b47f1...dda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...