AnonymBruker Skrevet 4. september #1 Skrevet 4. september Noen andre her inne som har denne lidelsen? Hvor stort er omfanget, og hva gjør dere for å begrense dere/prøve å bli bedre? Har selv hatt det i mange år, først de siste 5 har jeg lært om navnet. Synes det er litt ensomt, skambelagt. Vil gjerne høre erfaringer fra andre som har det. Anonymkode: 66696...8fc
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:54 #2 Skrevet fredag kl 05:54 Jeg kjenner en. Hun hadde lang hår, eneste som hjalp var å klippe hår kort. Men når hår begynte å bli litt lengre begynte hun igjen. Hun drar et og et hår, holder de i hånda, eller lager hårball, liksom selvstimulering. Men her er én diagnose i bildet. Anonymkode: ef636...cfe
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:48 #3 Skrevet fredag kl 07:48 Antar jeg har det, har nå hatt det i 30 år. Håret er pinlig tynt, og har egentlig mest lyst på kort gutteklipp. Er verst i stressende perioder. Anonymkode: ff57c...378
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:57 #4 Skrevet fredag kl 08:57 Ts her. Jeg pleier stort sett å gjøre en kombinasjon der jeg knekker av hårstrået der det er tynt, eller så trekker jeg ut ett og ett hårstrå - de som er knudrete/ruglete i formen. Også en form for selvstimulering, da jeg må dra fingrene over det før jeg kaster det. Har ikke så veldig synlige merker i håret på uvanen min, men kanskje noe tynn bakerst i "kronen", og at håret ser litt slitt ut. Ellers har jeg begynt med en litt mindre synlig variant siste årene, der jeg napper ut kjønnshårene mine. Gjør nytten, men bare noe jeg får mulighet til når jeg er på do da. Så ikke like tilgjengelig. Derfor vanskelig å slutte med hårnappingen fra hodet. Hjelper noe å være nyklipt, men merker jo og at stress og indre uro er en trigger. Anonymkode: 66696...8fc
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:07 #5 Skrevet fredag kl 10:07 Jeg drar ikke håret, men jeg fikler med øyebryn og vipper og ser om noen løsner seg. For min del det er ikke stress, men noe som jeg gjør når slapper av og jeg liker å gjøre det. Svært irritert på meg selv. Anonymkode: ef636...cfe
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:08 #6 Skrevet fredag kl 10:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Jeg pleier stort sett å gjøre en kombinasjon der jeg knekker av hårstrået der det er tynt, eller så trekker jeg ut ett og ett hårstrå - de som er knudrete/ruglete i formen. Også en form for selvstimulering, da jeg må dra fingrene over det før jeg kaster det. Har ikke så veldig synlige merker i håret på uvanen min, men kanskje noe tynn bakerst i "kronen", og at håret ser litt slitt ut. Ellers har jeg begynt med en litt mindre synlig variant siste årene, der jeg napper ut kjønnshårene mine. Gjør nytten, men bare noe jeg får mulighet til når jeg er på do da. Så ikke like tilgjengelig. Derfor vanskelig å slutte med hårnappingen fra hodet. Hjelper noe å være nyklipt, men merker jo og at stress og indre uro er en trigger. Anonymkode: 66696...8fc Jeg napper hårene på beina. Holder meg mer enn nok opptatt og er ganske tilfredsstillende. Anonymkode: 19606...331
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå