Gå til innhold

Dere som jobber med forsikring, hjelp meg gjerne!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å søke på en stilling innen forsikring, har ingen erfaring eller utdanning innen det, det stod ikke at det var et must i annonsen.

Men! 

Trives du?

Hvordan er din jobbhverdag?

Arbeidstid?

Goder?

Hvordan og hva er dine oppgaver?

Tusen takk for at du tok deg tid!❤️❤️

Anonymkode: 0bdcd...d6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Type stilling er det?

Anonymkode: df01f...afb

AnonymBruker
Skrevet

Slutta etter to mnd. Det var mer en jobb som telefonselger enn noe annet. Aldri følt meg så overvåket før, og du skulle prøve å presse på minst en ny forsikring på hver som ringte inn. Forferdelig sted å jobbe, sluttet på dagen og bare dro.

Anonymkode: 29add...866

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Type stilling er det?

Salg, glemte å informere om det.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Slutta etter to mnd. Det var mer en jobb som telefonselger enn noe annet. Aldri følt meg så overvåket før, og du skulle prøve å presse på minst en ny forsikring på hver som ringte inn. Forferdelig sted å jobbe, sluttet på dagen og bare dro.

Ja, ikke sant... uff var det jeg egentlig tenkte. Takk for ærlig svar.

Anonymkode: 0bdcd...d6d

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på selskapet og hva slags leder du får. Gjensidige og IF og evt Sparebank1/DnB er nok ganske ok å jobbe for, spesielt Gjensidige. Disse mindre aggressive selskapene hadde jeg aldri søkt jobb hos. 

Jeg hadde grei lønn, gode betingelser og fin arbeidstid. Fokus på salg men ikke til det nivået at du følte du alltid måtte yte 110% hver dag. God kursing og variert arbeidsdag, jeg hadde mye møter med kunder med fokus på personforsikring. Solgte også endel over telefon, ble aldri oppfattet som selger selv om jeg var det, siden jeg jobbet for et seriøst og større selskap. 

Men du må like folk og kundeservice. 

Anonymkode: 672f5...da8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det kommer helt an på selskapet og hva slags leder du får. Gjensidige og IF og evt Sparebank1/DnB er nok ganske ok å jobbe for, spesielt Gjensidige. Disse mindre aggressive selskapene hadde jeg aldri søkt jobb hos. 

Jeg hadde grei lønn, gode betingelser og fin arbeidstid. Fokus på salg men ikke til det nivået at du følte du alltid måtte yte 110% hver dag. God kursing og variert arbeidsdag, jeg hadde mye møter med kunder med fokus på personforsikring. Solgte også endel over telefon, ble aldri oppfattet som selger selv om jeg var det, siden jeg jobbet for et seriøst og større selskap. 

Men du må like folk og kundeservice. 

Anonymkode: 672f5...da8

Jeg som svarte over her jobbet hos Gjensidige.

Må også legge til at de var ræva til å inkludere nye ansatte, det var nok det som ble det avgjørende for at jeg dro. Men dette er noen år siden så mye kan ha skjedd...forhåpentligvis.

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min jobbet innen forsikring i 6 år, de ansatte ble elendig behandlet, mye forskjellsbehandling, de tok ikke ansvar for å gi nyansatte tilstrekkelig med opplæring, de var konstant underbemannet hver sommer og de presset ansatte ut ved å gjøre store endringer mens den ansatte var i permisjon, sykemeldt osv, uten kontrakt-endring. Samboeren min kommer aldri til å søke jobb innen forsikring igjen. 

Anonymkode: 1cbc2...3c3

AnonymBruker
Skrevet

Samboer jobber i If og stortrives. Men de har et veldig godt arbeidsmiljø, det har nok mye å si. 

Anonymkode: 2e4ab...d4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Salg, glemte å informere om det.

Ok, veldig telefonsalg jobb, type jobb de fleste blir veldig kort før de slutter eller får annen type stilling i forsikringsselskapet man jobber i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...