AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:48 #1 Skrevet torsdag kl 19:48 Heisann, jeg vurderer å begynne på hudpleie studie neste år, men er utrolig lite skoleflink grunnet diagnose som jeg ikke ønsker å dele, men jeg er veldig flink med praktisk arbeid, det jeg lurer på om noen her er hudpleier og kan fortelle litt om hvordan det var å ta eksamen, og hva er vansklighetsgrad, og om noen vil fortelle litt detaljert om eksamensdagene. Anonymkode: fe2fb...b4d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:00 #2 Skrevet torsdag kl 20:00 Tok hudpleie som privatist, og da er det endel eksamener. Først tok jeg (tror jeg) tre eksamener på vg2 nivå skriftlig og deretter 3 eksamener på vg3 nivå. Det er jo en del å skrive, ettersom jeg husker det, men du får lov til å bruke egne notater. Så jeg hadde skrevet masse på forhånd som jeg da bare klistret inn i dokumentet. det var en del spørsmål som: hvordan utfører du farge og forme bryn? og da er de ute etter detaljene. Det holder ikke skrive; blande farge, ta på bryna, la virke i 4 min, fjerne, rydde med pinsett. de vil ha detaljer som: starter behandlingen med å vaske egne hender, slik at jeg er ren og ikke kan overføre bakterier til kunden. Passer på at det ligger rent håndkle før kunden legger seg ned. vasker først over med områdene som skal farges og formes for å unngå at det sitter sminketester, kremtester og at området blir rent, før jeg snakker med kunden om dens ønsker på farge og form av brynene. Blander deretter etter kundens ønske, ca mengde og hydrogenperoksid som er det som aktiverer fargen. Legger deretter fargen på brynene og vær nøye med at alle hårene som skal ha får farge på seg. Osv osv, du skjønner greia. Detaljer, detaljer. Litt mer avanserte spørsmål på vg3 av åpenbare grunner, men mange spørsmålene var relativt like faktisk, hvertfall på min eksamen. den praktiske eksamen får du en oppgave, jeg fikk hudpleie og massasje på en kunde. Så må du tenke ut selv rekkefølge, utføre hudanalyse, velge produkter etter kundens hudtype, osv osv. i tillegg ser de på hvordan du dekker opp stasjonen din, du må passe på tiden du bruker og planlegge tiden, hvordan du f.eks. rydder underveis (når kunden ligger med maske feks, så kan du rydde litt, eller utføre en håndmassasje eller nakkemassasje, alt avhengig av hva du lærer), og passe på hygienen din underveis. Samt at utstyret du bruker blir vasket etter gjeldende prosedyrer. ikke veldig vanskelig egentlig, et koselig studie 😊 Anonymkode: 5694a...b4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå