cerruti Skrevet 5. september #141 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg forstår at de som har familie der reiser til USA så klart. Men å reise til USA for meg nå føles feil, å støtte det diktaturet der. Og jeg bare elsker Miami og Nashville, der er det så gøy og jeg har hatt mange fine turer dit. Hva tenker dere om folk som reiser til USA i disse tider? Anonymkode: 7c634...c94 Det har jeg ingen problemer med. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september #142 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Folket bryr seg lite før politikken påvirker de selv. Det er ikke før folk merker at de slett ikke har det bedre, men verre, at de krever endring. Dersom ingen hadde reist til USA hadde turistnæringen knelet. Det hadde gått ut over transportnæringen og næringsmiddelindustrien også. Det er vanskelig å ikke åpne øynene, når politikken har en negativ påvirkning på egen lommebok. Hvorfor skulle det være ønskelig å knekke den amerikanske innlandsøkonomien? Anonymkode: 53b2e...edf 6
AnonymBruker Skrevet 5. september #143 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere valgte uansett å reise, hadde du reist til Tyskland i 1941 og for samme grunn? Hvordan kan dette sammenlignes? Anonymkode: 53b2e...edf 3
AnonymBruker Skrevet 5. september #144 Skrevet 5. september Majer skrev (2 timer siden): De samme menneskene klager om noen okkuperer boligen deres el. De har en hjerne som fungerer annerledes enn den burde. Hæ? Anonymkode: 53b2e...edf 4
AnonymBruker Skrevet 5. september #145 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er usikker på hva denne leksjonen om Utah har med noe å gjøre, men ok. På tross av at en overvekt mormonere typisk stemmer republikansk har Trump heller aldri vært like populær blant mormoner som blant hvite kristne, så du må gjerne forklare litt mer inngående hva som er poenget med dette innlegget. 🤷♀️ Tipper de du beskriver ikke er med i «MAGA-familien» (som de kaller det), som beskrevet i innlegget du svarte på. Jeg er for øvrig komplett uenig i at boikott er «med på å styrke deres tilknytning til en proteksjonistisk president». Det er først når politikken påvirker en selv, at man krever endring. Anonymkode: 905cd...18f Poenget er at jeg har god kjennskap med den mest konservative staten i USA og Trump sin seiersmargin i Utah var på 21.6% og den største i Utah noen sinne. Til tross for Mitt Romneys innflytelse i Utah. Hva du «tipper» er ikke så relevant. Og jo, boikott får lett motsatt effekt. Det er bare å snakke med amerikanere det. Politikken påvirker de. Mange positivt. Så når utlendinger begynner å boikotte USA for en politikk de selv har stemt frem, så skaper det aversjon mot utenlandsk innblanding og økt støtte for politikken de selv ønsker. Samme her. Om «oljefondet» selger seg ut av et stort amerikansk selvsskap og straffes av USA for dette. Så kan det raskt føre til økt oppslutning i Norge om beslutningen om å selge seg ut. Folk flest liker ikke innblanding i interne anleggende de selv har stemt frem i sine demokratiske prosesser. Naturlig nok. Eneste du oppnår med å boikotte USA, er å straffe ansatte på minstelønn som jobber i servicebransjen og hundretusener av små, lokale bedrifter. Anonymkode: a0ba6...17a 5
AnonymBruker Skrevet 5. september #146 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg forstår at de som har familie der reiser til USA så klart. Men å reise til USA for meg nå føles feil, å støtte det diktaturet der. Og jeg bare elsker Miami og Nashville, der er det så gøy og jeg har hatt mange fine turer dit. Hva tenker dere om folk som reiser til USA i disse tider? Anonymkode: 7c634...c94 Bryr neg virkelig ikke om hvor andre reiser. Kun e tenkt meg en tur der og, men det vil ikke di at jeg er enig med det de driver med for det! Anonymkode: 5e85e...cda 2
AnonymBruker Skrevet 5. september #147 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bryr neg virkelig ikke om hvor andre reiser. Kun e tenkt meg en tur der og, men det vil ikke di at jeg er enig med det de driver med for det! Anonymkode: 5e85e...cda Helt enig, bor jo i Norge selv om jeg ikke er enig med de som styrer her heller Anonymkode: 53b2e...edf 3
AnonymBruker Skrevet 5. september #148 Skrevet 5. september USA er et land verdt å besøke Anonymkode: fdc92...706 3 5
AnonymBruker Skrevet 5. september #149 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): USA er et land verdt å besøke Anonymkode: fdc92...706 Er bare en liten håndfull land i verden jeg har tilgode å besøke. Av alle de landene jeg vært i, er USA uten sammenligning det mest spennende av dem alle. Anonymkode: a0ba6...17a 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #150 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle det være ønskelig å knekke den amerikanske innlandsøkonomien? Anonymkode: 53b2e...edf Hvem har sagt noe om å knekke. Jeg tror det skal litt mer til å knekke verdens største økonomi, enn at noen i Norge slutter å kjøpe Cola. Poenget er å påvirke. AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Poenget er at jeg har god kjennskap med den mest konservative staten i USA og Trump sin seiersmargin i Utah var på 21.6% og den største i Utah noen sinne. Til tross for Mitt Romneys innflytelse i Utah. Hva du «tipper» er ikke så relevant. Og jo, boikott får lett motsatt effekt. Det er bare å snakke med amerikanere det. Politikken påvirker de. Mange positivt. Så når utlendinger begynner å boikotte USA for en politikk de selv har stemt frem, så skaper det aversjon mot utenlandsk innblanding og økt støtte for politikken de selv ønsker. Samme her. Om «oljefondet» selger seg ut av et stort amerikansk selvsskap og straffes av USA for dette. Så kan det raskt føre til økt oppslutning i Norge om beslutningen om å selge seg ut. Folk flest liker ikke innblanding i interne anleggende de selv har stemt frem i sine demokratiske prosesser. Naturlig nok. Eneste du oppnår med å boikotte USA, er å straffe ansatte på minstelønn som jobber i servicebransjen og hundretusener av små, lokale bedrifter. Anonymkode: a0ba6...17a Å hevde at en turistboikott bare rammer ansatte på minstelønn og små bedrifter, er en forenkling som tilslører realitetene. Turistene legger igjen enorme summer hos globale giganter som f. eks. Coca-Cola, Taco Bell, Marriott og Disney World – selskaper kontrollert av mektige investeringsfond. Når reiselysten faller, er det derfor ikke bare servitøren eller den lille kaféen på hjørnet som merker det, men også de største kapitalkreftene i verden. Det er nettopp disse man sender et signal til, da de har makt til å påvirke både lovgivning og opinion gjennom lobbyvirksomhet, donasjoner og PR-kampanjer. På kort sikt kan et fall i BNP styrke lojaliteten i basen fordi det vil spinnes som at Trump «står opp mot globale eliter». På lang sikt vil det undergrave Trumps utenpolitiske agenda, bidra til misnøye og motstand. Anonymkode: 905cd...18f 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #151 Skrevet 5. september Dette ble delt på nett i dag, og illustrerer poenget. Anonymkode: 905cd...18f 2
sicario Skrevet 5. september #152 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg forstår at de som har familie der reiser til USA så klart. Men å reise til USA for meg nå føles feil, å støtte det diktaturet der. Og jeg bare elsker Miami og Nashville, der er det så gøy og jeg har hatt mange fine turer dit. Hva tenker dere om folk som reiser til USA i disse tider? Anonymkode: 7c634...c94 Jeg tenker at jeg skjønner de godt. Et helt fantastisk land å besøke. Jeg reiser dit igjen selv om kun få uker😊 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #153 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvem har sagt noe om å knekke. Jeg tror det skal litt mer til å knekke verdens største økonomi, enn at noen i Norge slutter å kjøpe Cola. Poenget er å påvirke. Den jeg siterte skrev: Dersom ingen hadde reist til USA hadde turistnæringen knelet. Det hadde gått ut over transportnæringen og næringsmiddelindustrien også. Det er vanskelig å ikke åpne øynene, når politikken har en negativ påvirkning på egen lommebok. Anonymkode: 53b2e...edf
AnonymBruker Skrevet 6. september #154 Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Den jeg siterte skrev: Dersom ingen hadde reist til USA hadde turistnæringen knelet. Det hadde gått ut over transportnæringen og næringsmiddelindustrien også. Det er vanskelig å ikke åpne øynene, når politikken har en negativ påvirkning på egen lommebok. Anonymkode: 53b2e...edf Turistnæringen hadde knelet, ja. Du skrev «knekke den amerikanske innenlandsøkonomien». Som du sikkert er klar over avhenger ikke alle deler av amerikansk innenlandsøkonomi av turistnæringen. Det bor 340 millioner mennesker i USA. Etterspørselen etter varer og tjenester blir ikke borte. Anonymkode: 905cd...18f
AnonymBruker Skrevet 6. september #155 Skrevet 6. september Tenker at de sikkert elsker usa og vil reise før det blir enda verre. Selv har jeg aldri hatt noe ønske om å dra dit, men det er jo et spennende land for de som er interessert. Anonymkode: 11989...695
AnonymBruker Skrevet 6. september #156 Skrevet 6. september Var i NY i sommer, og det var nok av folk og turisme for å si det slik. Fantastisk opplevelse på alle måter, ville flyttet dersom jeg kunne.💞 Anonymkode: b7e91...ece 3
AnonymBruker Skrevet 6. september #157 Skrevet 6. september Jeg var i USA for 10 år siden og er glad jeg har fått sett New York. Men nå ville jeg ikke dratt dit, hadde heller reist til Canada som har massevis av fine steder. Anonymkode: 9f0d6...b01 1
AnonymBruker Skrevet 6. september #158 Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Turistnæringen hadde knelet, ja. Du skrev «knekke den amerikanske innenlandsøkonomien». Som du sikkert er klar over avhenger ikke alle deler av amerikansk innenlandsøkonomi av turistnæringen. Det bor 340 millioner mennesker i USA. Etterspørselen etter varer og tjenester blir ikke borte. Anonymkode: 905cd...18f Den jeg siterte skrev "Det hadde gått ut over transportnæringen og næringsmiddelindustrien også" Det er en ganske stor del av et lands økonomi Anonymkode: 53b2e...edf
AnonymBruker Skrevet 6. september #159 Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Den jeg siterte skrev "Det hadde gått ut over transportnæringen og næringsmiddelindustrien også" Det er en ganske stor del av et lands økonomi Anonymkode: 53b2e...edf Når ble «gått ut over» det samme som å «knele» et helt lands økonomi ? Anonymkode: 905cd...18f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå