AnonymBruker Skrevet 5. september #121 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste jeg kjenner boikotter de produktene de kan, visse ting kommer man ikke utenom som Apple og Microsoft men altså Mc Donalds, Heinz og Cola er virkelig ikke vanskelig å unngå. Hvis man velger å reise til slike land så kan man ikke si man er mot de iallfall. De stakkarsene som må bo der er noe helt annet og kan ikke sammenlignes med turister for de har ikke et valg. Anonymkode: 137f1...7dc Selvfølgelig så klarer man seg uten om Appel, det er at når man bruker de produktene. Anonymkode: 1b82d...9d4
AnonymBruker Skrevet 5. september #122 Skrevet 5. september Majer skrev (1 time siden): De samme menneskene klager om noen okkuperer boligen deres el. De har en hjerne som fungerer annerledes enn den burde. Og her kommer herr Økseskaft igjen. Anonymkode: 807da...3a1 4
AnonymBruker Skrevet 5. september #123 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at enten er de ganske rike eller så har de ikke peiling på privatøkonomi. Anonymkode: c085d...8eb Min siste tur til New York kostet sånn ca 20 000, man trenger ikke være spesielt rik for å få til det. Anonymkode: 807da...3a1 1
Uanonym bruker Skrevet 5. september #124 Skrevet 5. september Tenker at de har mer penger enn vett Det tenker jeg uansett hvem som styrer der borte, da. Det er jo svindyrt å reise dit, og er det virkelig så spennende? Kunne ramse opp et titalls andre land jeg heller ville besøkt enn USA, og de fleste av dem hadde det vært mye billigere å reise til. Har aldri skjønt fascinasjonen så mange nordmenn har for USA. Hva er det som er så fristende der borte? Ja, ja, man skal ikke forstå alt...
AnonymBruker Skrevet 5. september #125 Skrevet 5. september Uanonym bruker skrev (1 minutt siden): Tenker at de har mer penger enn vett Det tenker jeg uansett hvem som styrer der borte, da. Det er jo svindyrt å reise dit, og er det virkelig så spennende? Kunne ramse opp et titalls andre land jeg heller ville besøkt enn USA, og de fleste av dem hadde det vært mye billigere å reise til. Har aldri skjønt fascinasjonen så mange nordmenn har for USA. Hva er det som er så fristende der borte? Ja, ja, man skal ikke forstå alt... Du ser ingen attraksjoner i feks New York, San Fransisco, Los Angeles, New Orleans, Chigaco, Las Vegas eller en haug andre større eller mindre steder som noen kan ha interesse av? Har det så mye å si hva du selv vil ramse opp av steder du liker bedre? Jeg ville aldri dratt på typisk sydentur feks, men ser da ikke ned på andre som gjør det av den grunn. Anonymkode: 807da...3a1 3 2
Uanonym bruker Skrevet 5. september #126 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du ser ingen attraksjoner i feks New York, San Fransisco, Los Angeles, New Orleans, Chigaco, Las Vegas eller en haug andre større eller mindre steder som noen kan ha interesse av? Har det så mye å si hva du selv vil ramse opp av steder du liker bedre? Jeg ville aldri dratt på typisk sydentur feks, men ser da ikke ned på andre som gjør det av den grunn. Anonymkode: 807da...3a1 Jeg bare ser veldig mange andre, mer spennende attraksjoner i andre byer og land, som det er mye billigere å reise til. Forstår bare ikke den "hypen" med USA. Forstår ikke "hypen" med å reise for å ligge på ei strand og grille seg heller, for så vidt... 2
AnonymBruker Skrevet 5. september #127 Skrevet 5. september Uanonym bruker skrev (18 minutter siden): Tenker at de har mer penger enn vett Det tenker jeg uansett hvem som styrer der borte, da. Det er jo svindyrt å reise dit, og er det virkelig så spennende? Kunne ramse opp et titalls andre land jeg heller ville besøkt enn USA, og de fleste av dem hadde det vært mye billigere å reise til. Har aldri skjønt fascinasjonen så mange nordmenn har for USA. Hva er det som er så fristende der borte? Ja, ja, man skal ikke forstå alt... Tenker at vi som har penger til å reise til USA, reiser dit I TILLEGG til andre spennende reiser. At man reiser til USA utelukker jo ikke reiser til andre destinasjoner. Anonymkode: 0088d...202 6 1
Majer Skrevet 5. september #128 Skrevet 5. september De har penger, men tenker ikke på etikk eller norsk næringsliv. Hadde de brydd seg om norsk næringsliv hadde de heller brukt pengene på produkter og tjenester i Norge. Hadde de brydd seg om etikk Hadde de ikke reist på langrenn flyturer eller dratt til et land med en slik politikk som de fører der
AnonymBruker Skrevet 5. september #129 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tull. Vi er ikke særlig politisk engasjerte, Anonymkode: 1c9d2...dc5 Det var jo det jeg sa: harrytass Anonymkode: 465c2...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #130 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du ser ingen attraksjoner i feks New York, San Fransisco, Los Angeles, New Orleans, Chigaco, Las Vegas eller en haug andre større eller mindre steder som noen kan ha interesse av? Anonymkode: 807da...3a1 Jovisst. Jeg har selv besøkt 2 av byene du nevner her. Men det betyr ikke at jeg reiser dit nå under gjeldende regime. Anonymkode: 465c2...8ef
AnonymBruker Skrevet 5. september #131 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tenker at vi som har penger til å reise til USA, reiser dit I TILLEGG til andre spennende reiser. At man reiser til USA utelukker jo ikke reiser til andre destinasjoner. Anonymkode: 0088d...202 Nei, men det ar du inkluderer USA er jo i seg selv et pussig valg, sett med mine øyne. Det er både personlig risiko knyttet til det (fare for å bli anholdt og få mobilen konfiskert osv), men særlig sender det et signal om at du ikke tar avstand fra det oransje regimet. Anonymkode: 465c2...8ef
AnonymBruker Skrevet 5. september #132 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Regner med dere boikotter Tesla, Apple, cola, Pepsi, McDonalds osv. Nei, selvfølgelig gjør dere ikke det. Denne «teflon» aktivismen stikker nemlig ikke så dypt 🤣 Anonymkode: 193ca...76b Jeg boikotter alt dette, inkl sosiale medier pga det patetiske knefallet techgutta har gjort for Trumps drittpolitikk. Det er deilig, det. Anonymkode: 18290...f33 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #133 Skrevet 5. september Uanonym bruker skrev (42 minutter siden): Tenker at de har mer penger enn vett Det tenker jeg uansett hvem som styrer der borte, da. Det er jo svindyrt å reise dit, og er det virkelig så spennende? Kunne ramse opp et titalls andre land jeg heller ville besøkt enn USA, og de fleste av dem hadde det vært mye billigere å reise til. Har aldri skjønt fascinasjonen så mange nordmenn har for USA. Hva er det som er så fristende der borte? Ja, ja, man skal ikke forstå alt... Når var du sist i USA? Anonymkode: a0ba6...17a 4
AnonymBruker Skrevet 5. september #134 Skrevet 5. september Majer skrev (12 minutter siden): De har penger, men tenker ikke på etikk eller norsk næringsliv. Hadde de brydd seg om norsk næringsliv hadde de heller brukt pengene på produkter og tjenester i Norge. Hadde de brydd seg om etikk Hadde de ikke reist på langrenn flyturer eller dratt til et land med en slik politikk som de fører der Så når man reiser til USA bruker man ikke penger på norsk næringsliv og tjenester? Vis meg gjerne noen tall på det: ellers er det der en helt grunnløs påstand. Selv har jeg et norskt firma. Jeg kjøper norske varer så langt det lar seg gjøre. Handler stort sett alt av mat (med unntak av pålegg og litt frukt) På Reko ringen. Støtter næringslivet lokalt her jeg bor etc. Anonymkode: 0088d...202 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #135 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, men det ar du inkluderer USA er jo i seg selv et pussig valg, sett med mine øyne. Det er både personlig risiko knyttet til det (fare for å bli anholdt og få mobilen konfiskert osv), Anonymkode: 465c2...8ef I løpet av mine år som beboer i USA og de tallrike besøkene i etterkant, så har jeg ikke en, eneste ubehagelig opplevelse. Hverken ved innreise eller i hverdagen. De eneste stedene jeg har opplevd ubehag ved innreise, var gamle Jugoslavia, Norge og Frankrike. Værste var innreise til Norge. Da måtte jeg kle meg naken, fikk jakken min ødelagt i tillegg til deler av bagasjen min og ble holdt i 7 timer. ved de tallrike innreisene mine til USA, så har jeg fått spørsmålet «business or pleasure?» og «have a nice tripp». Anonymkode: a0ba6...17a 3
AnonymBruker Skrevet 5. september #136 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Folk bare "støtter" det som ikke koster dem selv noe å støtte. Feks føler seg bedre enn andre fordi de ikke reiser til USA, men hvis de faktisk hadde hatt lyst til å reise hadde de gjort det. Samme med produkter, man "boikotter" bortsett fra hvis det er noe man får lyst på. Like betydningsfullt som å støtte noe ved å veksle mellom Ukraina og Palestina og Pride som coverfoto på Facebook. Hele tanken om å ikke dra et sted der du ikke støtter regjeringen er absurd. De fleste nordmenn som reiser til Spania eller andre typiske ferieland aner sikkert ikke hvilken regjering de har der. Og hva med alle oss som ikke støtter rødgrønt, skal vi flytte til Sveits alle mann? Kan jo ikke "legge igjen penger" hvis man ikke støtter sittende regjering, eller? Anonymkode: 807da...3a1 ja vær så snill. 🤝 Anonymkode: 62762...22c 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #137 Skrevet 5. september Uanonym bruker skrev (44 minutter siden): Jeg bare ser veldig mange andre, mer spennende attraksjoner i andre byer og land, som det er mye billigere å reise til. Forstår bare ikke den "hypen" med USA. Forstår ikke "hypen" med å reise for å ligge på ei strand og grille seg heller, for så vidt... Men at andre liker andre ting, betyr ikke at de har "mer penger enn vett". Anonymkode: 807da...3a1 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #138 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel da har du svært forskjellige erfaringene fra de jeg har. Jeg har bodd 2 år i det som er den klart mest konservative staten i USA, Utah. Utah regnes ofte som den mest konservative staten i USA. Dette skyldes flere faktorer: Utah har konsekvent stemt republikansk i presidentvalg siden 1964, ofte med store marginer. For eksempel stemte 58,1 % av velgerne i Utah på Donald Trump i 2020. Staten er sterkt preget av Den siste dagers hellige kirke (mormonene), som utgjør omtrent 60-70 % av befolkningen. Mormonske verdier, som vektlegger familie, tradisjonelle ekteskap og konservative sosiale normer, bidrar til en sterk konservativ kultur. Mange av mine venner er LDS (mormonere). Selv er jeg ateist. Jeg kunne ramset opp svært mange som har fått nye perspektiver etter mange av våre politiske diskusjoner. Flere av de har sågar gått til anskaffelse av pass og besøkt Norge og Europa mer eller mindre som en direkte konsekvens av samtale, informasjon og diskusjon. Så når du sier at det er «umulig å påvirke en maga», så skjønner jeg rett og slett ikke hva du snakker om. Det jeg vet, er at om jeg hadde boikottet dem, så hadde jeg straffet dem for deres politiske overbevisning, jeg hadde vært med å rasert deres livsgrunnlag, jeg hadde vært med på å styrke deres tilknytning til en proteksjonistisk president og styrket deres aversjon mot «alle andre». Om du faktisk har bodd i USA, så må du selv ha erfart hvilken mangel på informasjon om politisk struktur og ideologier den «jevne amerikaner» har utover sin egen. Nei, det handler ikke om at de er dumme. Det er like idiotisk som å påstå at sorte afroamerikanere er dumme fordi de historisk har skåret lavere på intelligenskvotient tester. Og om toll og tariff er grunnlag for å boikotte et land, så hadde ikke Norge hatt en eneste turist uten i fra. Anonymkode: a0ba6...17a Jeg er usikker på hva denne leksjonen om Utah har med noe å gjøre, men ok. På tross av at en overvekt mormonere typisk stemmer republikansk har Trump heller aldri vært like populær blant mormoner som blant hvite kristne, så du må gjerne forklare litt mer inngående hva som er poenget med dette innlegget. 🤷♀️ Tipper de du beskriver ikke er med i «MAGA-familien» (som de kaller det), som beskrevet i innlegget du svarte på. Jeg er for øvrig komplett uenig i at boikott er «med på å styrke deres tilknytning til en proteksjonistisk president». Det er først når politikken påvirker en selv, at man krever endring. Anonymkode: 905cd...18f
AnonymBruker Skrevet 5. september #139 Skrevet 5. september At de hører til Maga-klanen. Anonymkode: d0293...57b
AnonymBruker Skrevet 5. september #140 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At de hører til Maga-klanen. Anonymkode: d0293...57b Selvfølgelig gjør vi det!!! Vi er ULTRA-MAGA og stemmer FRP🥳 Anonymkode: 193ca...76b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå