Gå til innhold

Hva tenker du om folk som reiser til USA på ferie nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du høres mentalt ustabil ut. 

Anonymkode: 230f8...7dc

Da er det endel millioner av oss..

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Regner med dere boikotter Tesla, Apple, cola, Pepsi, McDonalds osv. Nei, selvfølgelig gjør dere ikke det. Denne «teflon» aktivismen stikker nemlig ikke så dypt 🤣

Anonymkode: 193ca...76b

Bruker ikke/konsumerer ikke noe av dette, jeg. Så det er ikke så "selvfølgelig ikke" som du skal ha det til. Men så handler det litt om hverdagen til folk. Man kan boikotte der man kan hvis man vil, men andre skal ikke komme med pekefinger og være "hvis man ikke reiser til USA så skal man ikke ha amerikanske produkter heller"-moralist. Hva folk gjør i sin private hverdag, har jo ikke noe med om man av prinsipp ikke ønsker å bidra til turismen der over dammen. 

Anonymkode: 22b50...34c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dere valgte uansett å reise, hadde du reist til Tyskland i 1941 og for samme grunn?

Anonymkode: 137f1...7dc

I 1941 var det krig i Tyskland, og Norge var okkupert av tyskere. Tenker du det kan sammenlignes med å reise til USA fordi de har en president nordmenn ikke liker?

Forøvrig blir denne tråden som de fleste andre tråder om å se ned på folk pga valg de gjør. Man tenker sitt om de som ser ned på andre.

Anonymkode: 807da...3a1

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker ikke/konsumerer ikke noe av dette, jeg. Så det er ikke så "selvfølgelig ikke" som du skal ha det til. Men så handler det litt om hverdagen til folk. Man kan boikotte der man kan hvis man vil, men andre skal ikke komme med pekefinger og være "hvis man ikke reiser til USA så skal man ikke ha amerikanske produkter heller"-moralist. Hva folk gjør i sin private hverdag, har jo ikke noe med om man av prinsipp ikke ønsker å bidra til turismen der over dammen. 

Det handler jo om det samme! Kjøper man amerikanske produkter her eller over dammen er man jo med på å støtte «regimet» dere snakker om. 

Man er ikke pro-Trump fordi man reiser på ferie i USA. Det er et mangfoldig land, og 2/3 av  befolkningen hater jo gubben! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og andre har selvsagt ikke noe med å legge seg borti om Folk drar dit på ferie. Uansett så gjør man som man vil, og jeg ser ikke noen forskjell på å støtte oppunder mange amerikanske bedrifter - kontra at noen støtter turismen i samme land. 
Hvorfor er an av di tingene værre enn det andre?

Anonymkode: 0088d...202

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dere valgte uansett å reise, hadde du reist til Tyskland i 1941 og for samme grunn?

Makan til sammenligning. Vel, kanskje tatt en båttur ut i Biscaya bukta for å se det tyske slagskipet Bismarck bli skutt i fillebiter. Dét skjedde i 1941.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det handler jo om det samme! Kjøper man amerikanske produkter her eller over dammen er man jo med på å støtte «regimet» dere snakker om. 

Man er ikke pro-Trump fordi man reiser på ferie i USA. Det er et mangfoldig land, og 2/3 av  befolkningen hater jo gubben! 

Jeg har ikke sagt at noen er pro-Trump for at de reiser dit, så hvorfor du skriver det min min kommentar, vet jeg ikke. Jeg har forståelse for at andre vil reise dit, men jeg personlig vil ikke dit, og grunnene har jeg listet opp i et annet svar. Jeg synes i tillegg det er skummelt der nå, og jeg vil ikke risikere min egen sikkerhet og mitt eget privatliv bare for å krysse grensen dit. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og andre har selvsagt ikke noe med å legge seg borti om Folk drar dit på ferie. Uansett så gjør man som man vil, og jeg ser ikke noen forskjell på å støtte oppunder mange amerikanske bedrifter - kontra at noen støtter turismen i samme land. 

Nå var det vel det tråden handlet om, om hva folk synes om at andre drar dit. På generell basis bryr jeg meg kun om hva jeg selv gjør, men i denne tråden må man jo regne med å få svar på det som HI handler om, eller? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner boikotter de produktene de kan, visse ting kommer man ikke utenom som Apple og Microsoft men altså Mc Donalds, Heinz og Cola er virkelig ikke vanskelig å unngå.

Hvis man velger å reise til slike land så kan man ikke si man er mot de iallfall. De stakkarsene som må bo der er noe helt annet og kan ikke sammenlignes med turister for de har ikke et valg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk bare "støtter" det som ikke koster dem selv noe å støtte. Feks føler seg bedre enn andre fordi de ikke reiser til USA, men hvis de faktisk hadde hatt lyst til å reise hadde de gjort det. Samme med produkter, man "boikotter" bortsett fra hvis det er noe man får lyst på. Like betydningsfullt som å støtte noe ved å veksle mellom Ukraina og Palestina og Pride som coverfoto på Facebook.

Hele tanken om å ikke dra et sted der du ikke støtter regjeringen er absurd. De fleste nordmenn som reiser til Spania eller andre typiske ferieland aner sikkert ikke hvilken regjering de har der. Og hva med alle oss som ikke støtter rødgrønt, skal vi flytte til Sveits alle mann? Kan jo ikke "legge igjen penger" hvis man ikke støtter sittende regjering, eller? 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja selvfølgelig. 
men det sier noe om deres holdninger og verdier. 

Anonymkode: 44ae0...f4c

Helt uenig

Anonymkode: 28875...f63

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

helt ærlig veldig misunnelig. jeg har alltid hatt lyst til og dra dit men det koster veldig mye så vi får ikke dratt :( 

Anonymkode: 11fd4...833

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner boikotter de produktene de kan, visse ting kommer man ikke utenom som Apple og Microsoft men altså Mc Donalds, Heinz og Cola er virkelig ikke vanskelig å unngå.

Hvis man velger å reise til slike land så kan man ikke si man er mot de iallfall. De stakkarsene som må bo der er noe helt annet og kan ikke sammenlignes med turister for de har ikke et valg.

Selvfølgeligheter kan man velge vekk apple om man virkelig ønsker. Personlig har jeg null ønske om å velge vekk apple, mens jeg har null interesse av å spise hverken McDonalds, Heinz eller coca cola, uten at det har noe med boikott å gjøre. Jeg bruker den israelske soda streameren min daglig, uten at det betyr at jeg støtter Israel, og jeg synes oljefondet skal investere der det er mest økonomisk gevinst, og det bør være det eneste kriteriet. 

Anonymkode: 28875...f63

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at folk får reise akkurat dit de vil. Personlig hadde jeg ikke villet reise dit nå (jeg har bodd der tidligere), men folk prioriterer ulikt.

Anonymkode: 08ebe...f00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Regner med dere boikotter Tesla, Apple, cola, Pepsi, McDonalds osv. Nei, selvfølgelig gjør dere ikke det. Denne «teflon» aktivismen stikker nemlig ikke så dypt 🤣

personlig hadde jeg appleproduktene mine før Trump ble valgt, men ja - jeg velger bort amerikanske merker og velger skandinavisk om jeg kan så min "aktivisme" er høyst reel slik sett.. Jeg ville aldri eist til USA på ferie nå. På samme måte som jeg ikke reiser til Dubai for eksempel, eller Russland osv osv.. 

Anonymkode: 012a3...edf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

🤣 Hehe, har sjelden sett noe så fjern "sammenligning". Vi snakker om noe helt annet, frue. Prøv å følge med. Vi snakker ikke om å ha besøkt et land som har okkupert Norge midt i krig, vi snakker om USA.

Anonymkode: 1c9d2...dc5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er da valgfritt å kjøpe Mac? Eller iPhone..

Folk bare "støtter" det som ikke koster dem selv noe å støtte. Feks føler seg bedre enn andre fordi de ikke reiser til USA, men hvis de faktisk hadde hatt lyst til å reise hadde de gjort det. Samme med produkter, man "boikotter" bortsett fra hvis det er noe man får lyst på. Like betydningsfullt som å støtte noe ved å veksle mellom Ukraina og Palestina og Pride som coverfoto på Facebook.

Hele tanken om å ikke dra et sted der du ikke støtter regjeringen er absurd. De fleste nordmenn som reiser til Spania eller andre typiske ferieland aner sikkert ikke hvilken regjering de har der. Og hva med alle oss som ikke støtter rødgrønt, skal vi flytte til Sveits alle mann? Kan jo ikke "legge igjen penger" hvis man ikke støtter sittende regjering, eller? 

Dette er så på kornet!

Folk flest boikotter ikke, de bare gjør som de alltid har gjort, og som ikke koster de noe ekstra. 

De færreste går aktivt inn for å boikotte. Det er enkelt å si at man boikottet, når man i utgangspunktet ikke hadde råd til å reise til USA uansett.

Nå ble dette noe på siden av tråden opprinnelig handlet om, og når det kommer til det, så sitter mange der og ser ned på andre for at de ikke reiser til USA.. samtidig så er man storkunde på Temu. Tenker man bare kan holde seg for god for å mene noe om hvor andre reiser..

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mer om dem som skal legge seg opp i hvor andre reiser. Det er høyst privat og ingen som har noe med. 

Tenker det er temmelig arrogant å henge seg opp i hvor andre skal reise og ikke reise.

Anonymkode: 1bec5...f21

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

personlig hadde jeg appleproduktene mine før Trump ble valgt, men ja - jeg velger bort amerikanske merker og velger skandinavisk om jeg kan så min "aktivisme" er høyst reel slik sett.. Jeg ville aldri eist til USA på ferie nå. På samme måte som jeg ikke reiser til Dubai for eksempel, eller Russland osv osv.. 

Anonymkode: 012a3...edf

Thailand, Vietnam, Malaysia, Maldivene ? 

Eller holder du deg kunne Europa?hva da med Polen? Der står vel ikke heller kvinnene så høyt for tiden..

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg forstår at de som har familie der reiser til USA så klart. Men å reise til USA for meg nå føles feil, å støtte det diktaturet der. Og jeg bare elsker Miami og Nashville, der er det så gøy og jeg har hatt mange fine turer dit. 

Hva tenker dere om folk som reiser til USA i disse tider? 

Anonymkode: 7c634...c94

Skjønner ikke helt akkurat hva du syntes er så problematisk egentlig.

Jeg var i USA i November, var der i mai og reiser dit nå om nøyaktig 1 uke. Da til Nashville (igjen) faktisk.

Om folk tenker noe spesielt om meg, utelukkende fordi jeg reiser til USA, så tar jeg det med knusende ro.

Anonymkode: a0ba6...17a

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Rare. Hva er interessant med USA lenger. De har stemt fram DT. Før syns jeg amerikanerne var kule. Nå ser jeg på dem som mindre intelligente.

Anonymkode: c89b5...3e5

Gratulerer med trådens minst intelligente uttalelse 👏🏻

I presidentvalget i 2024 stemte omtrent 162 millioner amerikanske statsborgere ikke på Donald Trump.  

Anonymkode: a0ba6...17a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...