AnonymBruker Skrevet 5. september #61 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville aldri ha reist til USA, Dubai, Israel, Russland..... Folk som reiser til USA, legger igjen penger i et land som har blitt helt ko-ko. Rasistisk, kvinnefiendtlig osv. Regner med at de som reiser på koseturer til USA ikke er noe særlig opplyste, og ikke bryr seg om politikk og samfunn. Anonymkode: 7a0de...496 Enig. Tenker at de trolig er høyrevridde eller skikkelig "harrytass". Anonymkode: 465c2...8ef 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #62 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For noe tull det hevdes i denne tråden! Man blir da ikke tvunget til og utspurt om sine sosiale medier ved ankomsten. Jeg reiste med en ung person i tjueårene, er selv i femtiårene, og ingen av oss ble "avhørt" på den måten eller spurt om noe sosiale medier. Det eneste de spurte om var hensikten med reisen, standard i alle land omtrent, og det var å møte venner. Dette godtok de uten videre, og sjekket ikke en gang ryggsekkene våre. Var bare å gå rett forbi og ut. Dette var i mai i år. Hjemreisen var litt annerledes. Da ville de vite litt mer om hva vi hadde med oss i ryggsekkene og bagasjen, for da var de vel redde for at vi skulle ta med sprengstoff ombord i et fly. Måtte stå i en sånn helfigur røntgenmaskin, og ta av skoene, samt at ryggsekkene ble røntgenundersøkt, men de åpnet ikke noe og alt gikk greit. Normal kontroll ved inn og utreise fra et land. Tror folk har hengt seg opp i noen få tilfeller som blir hauset opp i media. Så vidt jeg kunne se, strømmet folk igjennom kontrollene uten problemer. Ingen som ble forhørt lenge e.l. i vår kø. Anonymkode: 1c9d2...dc5 Utfordringen er ikke å komme seg inn i landet. Det er pengene du legger igjen der. Anonymkode: 905cd...18f 3
AnonymBruker Skrevet 5. september #63 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utfordringen er ikke å komme seg inn i landet. Det er pengene du legger igjen der. Anonymkode: 905cd...18f Hvorfor er det en utfordring? Anonymkode: 53b2e...edf 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #64 Skrevet 5. september At jeg lurer på hvorfor i alle dager du tenker at dette i det hele tatt er noe som skal problematiseres, og spør så dumt 🙄 Anonymkode: be577...ef5 4
AnonymBruker Skrevet 5. september #65 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig. Tenker at de trolig er høyrevridde eller skikkelig "harrytass". Anonymkode: 465c2...8ef Tull. Vi er ikke særlig politisk engasjerte, og reiste kun til USA for å feire rundt år/fødselsdag til en som bor der, venn av min sønn. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg ikke valgt USA som reisemål nei, pga Trump og hans meninger og atferd. Anonymkode: 1c9d2...dc5
AnonymBruker Skrevet 5. september #66 Skrevet 5. september Dere som ser ned på folk som reiser til USA. Holdere dere unna land som Thailand (er i praksis militærstyre, med begrensede demokratiske rettigheter), Vietnam (kommunistisk et-partistyre), Maldivene (med unntak av de private øyene, er det vel Sharia-lover som gjelder) , og det samme er vel også i Malaysia? - på grunn av styret? Ikke pga økonomi, lang flytur etc. ( og mange andre typisk ferieland). Jeg må være så ærlig å si at jeg ferierer i alle disse landene jeg, (hvertfall et par langturer i året til et par av de), og tenker nok at mange som roper ut at de ikke reiser til USA nå, heller nok aldri hadde reist dit i utgangspunktet (med unntak av noen få kanskje). Anonymkode: 0088d...202 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. september #67 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Utfordringen er ikke å komme seg inn i landet. Det er pengene du legger igjen der. Anonymkode: 905cd...18f Det var ikke det jeg svarte på! Hold deg til temaet jeg svarer på, ikke begynne å snakke om noe annet. Men ja, jeg er enig i at Trump sitt styre ikke fortjener at turister legger igjen millioner av dollar i turistforbruk der. Turistnæringen der hadde jo brutt sønder og sammen om alle utenlandske turister boikottet landet. Hvor mange % av hotellene er belagt av utenlandske turister, altså ikke amerikanske turister? Det er nok mange! Anonymkode: 1c9d2...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #68 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Til landet hvor de fryser bankkontoen din om du demonstrerer? Anonymkode: bd04b...e8e Jeg skal på ferie, ikke demonstrere. "Alle" land har noen svin på skogen, men det er forskjell på "diktatur" og ikke. Skal jeg finne et land som ikke har noe galt med seg, så kommer jeg til å slite. Velger å reise til et land som tar bl.a demokratiet på alvor, som tar kvinner på alvor, som ikke sender ut mennesker ukritisk over en lav sko, som ikke kaster ut journalister fordi de stiller legitime kritiske spørsmål til administrasjonen, som ikke sparker alle som er imot dem, som ikke har en president og visepresident som regelrett mobber en annen president fordi hans land er i krig og han ikke har dress på, som ikke rævslikker Putin og vil bytte resort på Gazastripen. Anonymkode: 22b50...34c 5
AnonymBruker Skrevet 5. september #69 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nå må du roe ned. Jeg var i USA i sommer for å besøke ene barnet mitt som går på universitet. Der borte er hverdagen normal. Min sønn merker ingenting på sitt universitet. Ja, Donald Trump er et rasshøl! Men å sammenligne USA med Afghanistan blir for dumt. Anonymkode: 193ca...76b og jeg har familie som bor der som sier noe annet så da er barnet ditt heldig som ikke merker noe. Den norske stiftelsen Aker Scholarship har blitt hentet hjem pga endringene som er relle.. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette med SoMe i imigrasjon er tull. Blir like dumt som de som påstår at man ikke kommer inn hvis man har rulleblad. Som om Norge utleverer rulleblad til andre land. Hilsen ei med rulleblad og flere Usa turer bak seg. Anonymkode: f6691...672 Og jeg har opplevd at de har bedt om å få tilgang til telefonen - vi var fem i reisefølget, jobbreise og alle måtte gi fra seg mobilen åpen for gjennomgang.. Anonymkode: 012a3...edf 2 1
PITTY Skrevet 5. september #70 Skrevet 5. september Klarer meg fint uten verdens største hamburgere og verdens feiteste folkefæl. I tillegg har dette dustefolket stemt frem en psykopat som kan bli den ansvarlige for at verden, i det minste Europa, går under. Jeg sponser ikke dette landet med en haug av mine tusenlapper ved å reise dit. 2
Vibelator Skrevet 5. september #71 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nå må du roe ned. Jeg var i USA i sommer for å besøke ene barnet mitt som går på universitet. Der borte er hverdagen normal. Min sønn merker ingenting på sitt universitet. Ja, Donald Trump er et rasshøl! Men å sammenligne USA med Afghanistan blir for dumt. Anonymkode: 193ca...76b Hvem fikk Trump flest stemmer av? Av kvinner,som var livredde den økende utrygghet som voldtekt ran mord narkotika. Heldigvis gjør Trump noe med svineriet nå 😃😃😃😃😃😃 2
AnonymBruker Skrevet 5. september #72 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tull. Vi er ikke særlig politisk engasjerte, og reiste kun til USA for å feire rundt år/fødselsdag til en som bor der, venn av min sønn. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg ikke valgt USA som reisemål nei, pga Trump og hans meninger og atferd. Anonymkode: 1c9d2...dc5 Dere valgte uansett å reise, hadde du reist til Tyskland i 1941 og for samme grunn? Vi skulle egentlig ha vennetreff i USA neste år men det har vi flyttet til Canada, vi rullerer som regel etter hvor hver og en bor men til og med han vi skulle til ville ikke ha det i USA. Vi tar han og en annen samtidig heller og så tar vi det hos oss året etter. Hadde noen av oss blitt stoppet for en sjekk og de hadde sjekket våre sosiale medier så hadde vi ikke kommet inn for det er ingen smisk for Trump der bare hets og fantastiske memes. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere som ser ned på folk som reiser til USA. Holdere dere unna land som Thailand (er i praksis militærstyre, med begrensede demokratiske rettigheter), Vietnam (kommunistisk et-partistyre), Maldivene (med unntak av de private øyene, er det vel Sharia-lover som gjelder) , og det samme er vel også i Malaysia? - på grunn av styret? Ikke pga økonomi, lang flytur etc. ( og mange andre typisk ferieland). Jeg må være så ærlig å si at jeg ferierer i alle disse landene jeg, (hvertfall et par langturer i året til et par av de), og tenker nok at mange som roper ut at de ikke reiser til USA nå, heller nok aldri hadde reist dit i utgangspunktet (med unntak av noen få kanskje). Anonymkode: 0088d...202 Vi dropper lett slike land, vi har dog vært i Kina men det var for eneste vei til Tibet. Vibelator skrev (1 minutt siden): Hvem fikk Trump flest stemmer av? Av kvinner,som var livredde den økende utrygghet som voldtekt ran mord narkotika. Heldigvis gjør Trump noe med svineriet nå 😃😃😃😃😃😃 Folk som leser på nivå med en femteklassing stemte på Trump. Anonymkode: 137f1...7dc 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. september #73 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kan du ikke heller google problemer med innreise til USA. Massevis av saker å ta av angående europeere som har blitt fengslet i både dager og uker før de er returnert, og ikke minst mange som "slapp inn" har måttet gi fra seg telefon og passord. Anonymkode: 465c2...8ef Det var ikke jeg som kom med en påstand her. Det var du. Da bør også du kunne dokumentere det. Og vise til noen få enkeltanekdoter er verdiløst all den tid det er rundt 75-80 millioner besøkende hvert år til USA. Hvor mange har blitt fengslet eller måtte gi fra seg tlf og passord i år sammenlignet med f.eks. i 2023 eller 2015? Anonymkode: 230f8...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #74 Skrevet 5. september PITTY skrev (6 minutter siden): Klarer meg fint uten verdens største hamburgere og verdens feiteste folkefæl. I tillegg har dette dustefolket stemt frem en psykopat som kan bli den ansvarlige for at verden, i det minste Europa, går under. Jeg sponser ikke dette landet med en haug av mine tusenlapper ved å reise dit. På hvilken måte er det Trumps feil at Europa går under? Om noe så har Trump hele tiden klaget på Europas manglende forsvarsinvesteringer. Anonymkode: 230f8...7dc 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. september #75 Skrevet 5. september Hvorfor reiser mange som støtter Pride til land som ikke støtter det? Anonymkode: 1b82d...9d4 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #76 Skrevet 5. september Hvorfor reiser nordmenn til Polen? Til Tyrkia? Anonymkode: 193ca...76b 1
Mooza Skrevet 5. september #77 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg forstår at de som har familie der reiser til USA så klart. Men å reise til USA for meg nå føles feil, å støtte det diktaturet der. Og jeg bare elsker Miami og Nashville, der er det så gøy og jeg har hatt mange fine turer dit. Hva tenker dere om folk som reiser til USA i disse tider? Anonymkode: 7c634...c94 Jeg har aldri hatt lyst å reise til USA, men det er jo fordi de har et helt annet system enn oss angående straffer og du kan havne i skumle situasjoner, ref han som kjørte på feil side av veien og fikk 20 års fengsel eller noe. De har jo valgt han, Trump altså. Da er det ikke et diktatur. 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. september #78 Skrevet 5. september Regner med dere boikotter Tesla, Apple, cola, Pepsi, McDonalds osv. Nei, selvfølgelig gjør dere ikke det. Denne «teflon» aktivismen stikker nemlig ikke så dypt 🤣 Anonymkode: 193ca...76b 1 3
PITTY Skrevet 5. september #79 Skrevet 5. september (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): På hvilken måte er det Trumps feil at Europa går under? Om noe så har Trump hele tiden klaget på Europas manglende forsvarsinvesteringer. Anonymkode: 230f8...7dc En annen diskusjon. En annen tråd. Og ja, Trump skal få bli den skyldige, passive, penge-sparende Qusling gjennom all historie. En psyko som anser seg berettiget til en fredspris i tillegg, bare fordi han har møtt opp et par ganger til involverte krigførende og mumlet noe intetsigende. Som han selvsagt har glemt eller ombestemt seg for dagen etter. Det han derimot aldri glemmer er å spare penger og holde igjen på hjelpen hvor det rettmessig SKAL høre hjemme. . Kjempesmart å la en motstander bli sterkere og farligere fordi han synes det er morsommere å leke onkel skrue. Endret 5. september av PITTY 2
AnonymBruker Skrevet 5. september #80 Skrevet 5. september PITTY skrev (1 minutt siden): En annen diskusjon. En annen tråd. Og ja, Trump skal få bli den skyldige, passive, penge-sparende Qusling gjennom all historie. En psyko som anser seg berettiget til en fredspris i tillegg, bare fordi han har møtt opp et par ganger til involverte krigførende og mumlet noe intetsigende. Som han selvsagt har glemt eller ombestemt seg for dagen etter. Det han derimot aldri glemmer er å spare penger og holde igjen på hjelpen hvor det rettmessig SKAL høre hjemme. . Kjempesmart å la en motstander bli sterkere og farligere for de han synes det er morsommere å leke onkel skrue. Du høres mentalt ustabil ut. Anonymkode: 230f8...7dc 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå