Gå til innhold

Hva tenker du om folk som reiser til USA på ferie nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og jentungen kom hjem fra noen dager i NYC i går, og der er det i hvertfall ikke snakk om at det er mangel på turister. Det er min fjerde gang i byen siden 2019, og jeg har aldri sett i nærheten så mange turister som denne gangen.

Ellers var alt av av immigrasjon og slikt som det "alltid" har vært. Et par raske spørsmål og gjennom.

Min 12. gang i landet totalt, og andre i år. Hvis man kanskje skulle merke/kommentere noe så var det mindre synlige trans-personer generelt i bybildet denne gang kontra før.

Anonymkode: 61f84...ae0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.9.2025 den 19.13):

Var i NY i sommer, og det var nok av folk og turisme  for å si det slik.

Fantastisk opplevelse på alle måter, ville flyttet dersom jeg kunne.💞

Anonymkode: b7e91...ece

Da håper jeg du har råd til sykehusopphold og lege.

Anonymkode: d0293...57b

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da håper jeg du har råd til sykehusopphold og lege.

Anonymkode: d0293...57b

Innleggelse grunnet akutt skade/sykdom dekkes som regel av reiseforsikring for vanlige turister 

Anonymkode: 5086b...33b

Skrevet

Jeg tenker at de er heldige, og jeg er misunnelig.

Anonymkode: 0fb11...e57

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2025 den 16.47):

merkelig hvor stille det ble i denne tråden altså. Selv fra folk som visstnok skulle reise til USA i disse tider.

Men folk flest tenker seg sikkert om flere ganger. I stedet for å støtte amerikanerne, og legge igjen temmelig mye penger der som turister.    

Anonymkode: 99126...662

Jjeg kan oppdatere nå som jeg har kommet hjem.

Fantastisk tur…igjen 😊

Immigrasjon tok 2 minutter. En kjapp scan, spørsmål om hvor jeg (vi) skulle og som vanlig fikk jeg bare kommentar om «have a nice trip and enjoy your stay».

Måtte selvfølgelig ikke vise noe telefon etc. Så heller ingen andre som møtte det, noe jeg bevisst sto og så etter. Hverken sorte, brune eller hvite reisende måtte det.

Utover det, så har jeg utelukkende positive erfaringer fra alle møtene med amerikanere, noe jeg har hver gang jeg er i USA. Som vanlig er de nysjerrige, gjestmilde og høflige.

Alt av hotell, airbnb, leiebil etc gikk smooth.

Av negative ting å bemerke, så må det være de stadig økende prisene når man går ut og spiser og drikker.

Vet ikke helt hva annet det er å si..?

Anonymkode: a0ba6...17a

Skrevet

Er nok mange som drar, men på tanke på at de har regnet ut at de taper 30 milliarder på utenlandske turister i år, så er nok langt færre som reiser enn det har vært tidligere år.

Anonymkode: f66f5...f3b

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjedde med den boikotten?

Anonymkode: 51219...783

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i USA for noen uker siden, krysset grensa til fots fra Canada. Helt uproblematisk passkontroll. Så tre stk som var tatt ut, alle så ut som de var fra Latin-Amerika… så det er en reell risiko hvis man har «feil pass» kombinert med «feil utseende». Men som hvit med norsk pass gikk det fort. 

Anonymkode: 1314f...c5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.9.2025 den 11.00):

Ville aldri ha reist til USA, Dubai, Israel, Russland.....

Folk som reiser til USA, legger igjen penger i et land som har blitt helt ko-ko. Rasistisk, kvinnefiendtlig osv.

Regner med at de som reiser på koseturer til USA ikke er noe særlig opplyste, og ikke bryr seg om politikk og samfunn.

Anonymkode: 7a0de...496

Du tar helt feil. 

Folk som reiser dit legger også fra seg penger til VANLIGE AMERIKANERE som jobber, sliter og står på. Caféer, utesteder, klesbutikker, fornøyelsesparker, you name it. 

Du tillegger andre egenskaper de ikke har og dømmer uten å tenke.

Anonymkode: 1bec5...f21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...