AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:51 #201 Skrevet mandag kl. 08:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lar ikke politikk styre mine ferievalg. Hva regjeringen driver med driter jeg i, rett og slett. Det er i tillegg mye verre steder man kan besøke enn USA, som jeg også ville dratt til. Hadde for eksempel ikke sagt nei til en omvisningstur i Nord-Korea. Spennende! Anonymkode: 0fb11...e57 Så det er helt greit at folk blir behandlet helt forjævelig. Men bare dette ikke går utover deg personlig, så driter du i det.... Anonymkode: 99126...662 2
AnonymBruker Skrevet i går, 17:59 #202 Skrevet i går, 17:59 Lurer på hvis man stilte seg opp ved boarding til et hvilket som helst fly til "syden" og tok en rundspørring, hvor mange som aner noe om hvem som sitter i styre og stell i landet de reiser til. Og så er det nå en gang slik at folk i landet man reiser til ikke får det bedre av at du blir hjemme. Anonymkode: 807da...3a1 3 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #203 Skrevet 23 timer siden Hadde virkelig ikke vært redd for å reise til usa 😅 De kan noen ganger være litt småstrenge på immigrasjonen, men det har de stort sett vært i tidligere år. Nettopp fordi de ikke ønsket hvem som helst inn og det er jo fullt forståelig. USA er et fantastisk ferieland, hadde reist i morgen om jeg hadde hatt nok feriedager igjen 👍🥰 Anonymkode: fdc92...706 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #204 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 4.9.2025 den 21.20): Jeg forstår at de som har familie der reiser til USA så klart. Men å reise til USA for meg nå føles feil, å støtte det diktaturet der. Og jeg bare elsker Miami og Nashville, der er det så gøy og jeg har hatt mange fine turer dit. Hva tenker dere om folk som reiser til USA i disse tider? Anonymkode: 7c634...c94 At de enten er drittsekker, eller lever svært godt med å støtte en terrorstat. Hvis man er, eller bryr seg om en kvinne, en mørk person eller et menneske som er avhengig av tilskudd fra staten, klarer man ikke tenke tanken engang. Anonymkode: 7e6c1...a16
piggrokken Skrevet 23 timer siden #205 Skrevet 23 timer siden At folk ikke drar til USA bare fordi "feil" parti styrer får være deres valg. Folk dro til Franco-Spania uten å stille spørsmål, og det regimet henrettet folk over en lav sko. 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #206 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 4.9.2025 den 21.20): Hva tenker dere om folk som reiser til USA i disse tider? Anonymkode: 7c634...c94 Jeg tenker først at da har man lite å bekymre seg over.. Og for det andre tenker jeg at da burde man bruke energi på å bekymre seg over alle de som reiser på ferie til land som er vesentlig verre enn vår viktigste allierte.. 🤪 Anonymkode: b65f9...268
Pipaluk Skrevet 22 timer siden #207 Skrevet 22 timer siden Er det billig å reise dit nå? Da slenger jeg meg på, hvis jeg får reisefølge. Om jeg skulle ta hensyn til ulike lands regimer og styringsform, hadde det ikke blitt mye reiser på meg. 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #208 Skrevet 11 timer siden Pipaluk skrev (11 timer siden): Er det billig å reise dit nå? Da slenger jeg meg på, hvis jeg får reisefølge. Om jeg skulle ta hensyn til ulike lands regimer og styringsform, hadde det ikke blitt mye reiser på meg. Selve flybilletten kan du få passe rimelig. Jeg betalte under 6000 tur/retur når jeg var der nå i sep/okt. Hotell/leilighet kan du jo også få i «alle» prisklasser, men selvfølgelig veldig avhengig av hvor i USA du er. Prisnivået generelt i USA er dog høyt. Anonymkode: a0ba6...17a 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #209 Skrevet 11 timer siden Jeg ville ALDRI gjort det, ikke av frykt (hvit og rik og norsk, har lite å frykte), men av prinsipp. Skikkelig drittland, og det hadde jeg ikke støtta. Hadde heller ikke reist til Dubai eller noe, eller Ungarn, for den saks skyld. Har forsåvidt alltid sett på USA som et drittland (rasisme, plastic fantastic, jalla, ultrakommersielt), men selvfølgelig virker det verre enn noensinne nå. Anonymkode: 18290...f33 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #210 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 12.47): Hvorfor er Tyrkia verre enn USA? Anonymkode: 6bbc8...bf4 Enig. Jeg hadde reist til Tyrkia (Erdogan er en kødd, men han mestrer til en viss grad kunsten å holde et land dels i Asia og dels i Europa noenlunde stabilt, og at han forbyr Pride-tog er liksom mer forståelig enn at Ungarn gjør det, eller at Trump gjør livet vrient for transfolk (og sikkert for homofile etterhvert). Anonymkode: 18290...f33
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #211 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (På 4.9.2025 den 21.20): Jeg forstår at de som har familie der reiser til USA så klart. Men å reise til USA for meg nå føles feil, å støtte det diktaturet der. Og jeg bare elsker Miami og Nashville, der er det så gøy og jeg har hatt mange fine turer dit. Hva tenker dere om folk som reiser til USA i disse tider? Anonymkode: 7c634...c94 Bryr meg ikke i det hele tatt. Drar selvfølgelig dit, har planer om ny tur til sommeren. 😀 Anonymkode: 1dd11...329
Pipaluk Skrevet 3 timer siden #212 Skrevet 3 timer siden Har turist-tallene gått mye ned nå etter Trump?
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #213 Skrevet 2 timer siden Pipaluk skrev (49 minutter siden): Har turist-tallene gått mye ned nå etter Trump? Fant dette om tema. «- Gjennom april 2025: Flyankomster ned 2,5 % år-over-år, med 10 % fall i mars etter tollkunngjøringer. - Mars 2025: 17 % færre fra Vest-Europa, 24 % fra Mellom-Amerika og 26 % fra Karibia. - Juli 2025: Totalt ned 3 % år-over-år, med nedgang i fem av seks måneder siden januar. - Prognoser for hele 2025: 8,2–10 % færre besøk (ca. 66 millioner i stedet for 79 millioner), ifølge Tourism Economics og World Travel & Tourism Council (WTTC). - Største tap: Canada (ned 20 %, som står for 25 % av besøkende), Mexico (ned 17 % per fly), Vest-Europa (ned 4,9 %) og Asia.» Stedene jeg besøkte nå i september/oktober tror jeg ikke er mye berørt av nedgangen. Dette er steder der det tradisjonelt er amerikanere selv som besøker/ferierer. Business var booming virket det som. Ene stedet jeg var har anslagsvis 1.6 millioner besøkende bare nå i Oktober og har hatt mellom 12-14 millioner besøkende årlig. Anonymkode: a0ba6...17a
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #214 Skrevet 42 minutter siden Det er fortsatt uetisk å reise til USA! Møkkaland! Anonymkode: 7c634...c94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå