Gå til innhold

Hva tenker du om folk som reiser til USA på ferie nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sweet jesus! Slikt gir jeg virkelig faen i. Finnes viktigere ting i livet enn å bry seg om andre menneskers ferievalg. 

Anonymkode: 0c2ac...3dd

Ja selvfølgelig. 
men det sier noe om deres holdninger og verdier. 

Anonymkode: 44ae0...f4c

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Usa er stort, har mye å oppleve og alle folk i Usa er ikke Trump. Jeg tenker at de er heldige som kan dra på så dyr ferie. 

Anonymkode: 05132...e67

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

På samme måte som at typ Dubai er uaktuelt så er nå også USA uaktuelt. Man støtter i praksis totalitære regimer med elendig syn på kvinner med å legge igjen penger i slike land. 

Har vært i USA mange ganger, og har også bodd der. Selv under andre presidenter så var det tydelig at dette er et land i forfall. Vi kjørte gjennom post-industri byer i midtvesten, og har sett svære samlinger av hjemløse, og ble helt sjokkerte over forfallet. Det er et land som ikke ivaretar befolkningen. 

Anonymkode: b1760...c96

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg vil ikke gjort det, men snakket med noen i går der datteren skulle flytte over i nær fremtid. Mannen hennes er fra USA, og de har familie der som gir dem jobb og støtte, så da er det noe annet.

Jeg har en drøm om å reise på ferie til hvert kontinent i verden, men skulle jeg i den retningen, så er det mye mer interessant å reise til Canada. Både øst- og vestkyst har sine ting som drar meg. Får se når jeg vinner i Lotto  😆

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

På samme måte som at typ Dubai er uaktuelt så er nå også USA uaktuelt. Man støtter i praksis totalitære regimer med elendig syn på kvinner med å legge igjen penger i slike land. 

Har vært i USA mange ganger, og har også bodd der. Selv under andre presidenter så var det tydelig at dette er et land i forfall. Vi kjørte gjennom post-industri byer i midtvesten, og har sett svære samlinger av hjemløse, og ble helt sjokkerte over forfallet. Det er et land som ikke ivaretar befolkningen. 

Anonymkode: b1760...c96

Helt enig.

Tenker at de som vil reise til USA slik det landet er i dag er mennesker som ikke bryr seg og de som stemmer FRP, for de ser jo opp til den oransje mannen.

Folk som reiser til Dubai har jeg aldri synes noe om.

Anonymkode: 137f1...7dc

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at vi ikke har samme verdier og standarder, på lik måte som de som ferierer i Dubai, Afghanistan, Israel og lignende plasser. Jeg tenker ikke godt om dem. 

Anonymkode: 62762...22c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du klar over at hvis du reiser dit så tvinges du til å oppgi dine sosiale medier, og de sjekker alt når du kommer til immigration på flyplassen?

Dust! Dette er bare tull. Jeg reiser en gang i året til California, så jeg burde vite hva jeg snakker om.

Anonymkode: bcbc5...f3a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser ikke problemet. Folk må få reise på ferie der de vil 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

og dette med sosiale medier i passkontrollen er bare tull. Vært flere ganger i USA og har aldri blitt spurt om det

Endret av LilleMy_09
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår at de som har familie der reiser til USA så klart. Men å reise til USA for meg nå føles feil, å støtte det diktaturet der. Og jeg bare elsker Miami og Nashville, der er det så gøy og jeg har hatt mange fine turer dit. 

Hva tenker dere om folk som reiser til USA i disse tider? 

Anonymkode: 7c634...c94

Og hvor foretrekker du å reise, om du kan velge? La andre folk få velge selv hvor de vil dra. 

Tror du bør sjekke hva et diktatur er for noe, tror ikke definisjonen er "et land ledet av noen jeg ikke liker"... 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Har du fulgt med på hva som skjer der borte? Er du klar over at hvis du reiser dit så tvinges du til å oppgi dine sosiale medier, og de sjekker alt når du kommer til immigration på flyplassen? Er du klar over at abort ikke er tillatt i mange stater + all sensuren som er kommet på universiteter og skoler?

Nesten verre enn Afghanistan jo. 

Anonymkode: 7c634...c94

Dette er en kraftig overdrivelse. 

Anonymkode: 8f1cb...f9d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dust! Dette er bare tull. Jeg reiser en gang i året til California, så jeg burde vite hva jeg snakker om.

Anonymkode: bcbc5...f3a

Unødvendig å komme med nedsettende kommentar til en annet forummedlem.

Uansett, så har det i det siste halve året vært flere som har blitt tilfeldig anholdt på flyplassen og avhørt i timevis. I disse tilfellene, har ofte mobilen blitt sjekket for kritisk innhold av Trump administrasjonen og Israel-Palestina konflikten. Skjer dette ofte? Nei, men jeg synes det er alvorlig at det i det hele tatt kan skje, og er et av flere eksempler som viser hvordan USA dessverre har beveget seg i en autoritær retning.

Endret av Callista
Skrivefeil.
  • Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

At de har god råd og orden i økonomien. Det er dyrt å reise, spesielt nå som krona er så svak.

Skulle ønske jeg hadde råd🤩

Anonymkode: 1aa78...a9e

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Callista skrev (5 minutter siden):

Unødvendig å komme med nedsettende kommentarer. Uansett, så har det i det siste halve året vært flere saker der man blir tilfeldig anholdt på flyplassen og avhørt i flere timer. I disse tilfellene, har ofte mobilen blitt sjekket for kritisk innhold av Trump administrasjonen og Israel-Palestina konflikten. Skjer dette ofte? Nei, men jeg synes det er alvorlig at det i det hele tatt kan skje, og er et av flere eksempler som viser hvordan USA dessverre har beveget seg i en autoritær retning.

Kan du vise til 1 tilfelle av påstanden din?

Anonymkode: bd04b...e8e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rare. Hva er interessant med USA lenger. De har stemt fram DT. Før syns jeg amerikanerne var kule. Nå ser jeg på dem som mindre intelligente.

Anonymkode: c89b5...3e5

• Liker 9
Skrevet

Jeg bryr meg like lite om at folk reiser dit nå, som jeg alltid har gjort. 

Mine meninger er mine meninger, jeg kan ikke bestemme hva slags meninger eller oppfattelse noen andre har. Så jeg tar mine valg ut fra hva jeg mener, så får andre egentlig bare gjøre som de vil, ut fra sin mening.

Skrevet

Hadde du skrevet diktatur i hermetegn, så kunne jeg jo akseptert det. Men her sier du mest at du egentlig ikke vet hva et diktatur er. Trump er valgt av befolkningen, noe som vi bør respektere uavhengig av om vi liker Tump eller ikke.

Vet ikke hva du vil oppnå med å boikotte USA som ferieland, og de som er uenig med Trump har en god sjanse til å snakke med befolkningen der. Om du mener det bare er de som heier på Trump som burde reist, så vil jo det ha motsatt effekt av hva du ønsker.

I mitt hode så er det ikke skam å reise til noe land, hvor du reiser sier ingenting om ditt politiske ståsted. Reis heller til upoulære land og kom hjem med ny kunnskap, kunnskap basert på egne opplevelser og ikke en tabloid medieskapt forståelse.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker god tur, og håper det snart er meg igjen. USA er et supert ferieland. Man støtter ikke noen bestemt politisk retning ved å reise dit, like lite som man støtter de rødgrønne ved å reise til en norsk by der de har flertall.

Anonymkode: 807da...3a1

• Liker 4
Skrevet

USA er et tegneserieland med en livsfarlig leder. 

Er invitert dit selv nå i høst, men kunne ikke drømme å takke ja. 

Hva andre gjør er nå så sin sak, men jeg kan ikke forstå det. 

(Jeg reiser ikke til Dubai heller)

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...