AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:20 #1 Skrevet torsdag kl 19:20 Jeg forstår at de som har familie der reiser til USA så klart. Men å reise til USA for meg nå føles feil, å støtte det diktaturet der. Og jeg bare elsker Miami og Nashville, der er det så gøy og jeg har hatt mange fine turer dit. Hva tenker dere om folk som reiser til USA i disse tider? Anonymkode: 7c634...c94 7 3 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:23 #2 Skrevet torsdag kl 19:23 Jeg tenker at de er heldige. Å reise til USA er en stor drøm for meg. Anonymkode: 62e2b...650 23 6
SPOCA Skrevet torsdag kl 19:27 #3 Skrevet torsdag kl 19:27 Jeg synes det er en merkelig prioritering i disse dager, og jeg kan ikke forstå hvorfor man gidder å dra nå, men det er meg. Folk får gjøre som de vil. Vi velger å avstå fra reiser til USA så lenge Trump sitter ved makten. 25 3 9
micromaya Skrevet torsdag kl 19:27 #4 Skrevet torsdag kl 19:27 Bryr meg overhodet ikke. Selv kunne jeg aldri tenke meg å reise dit, spesielt ikke nå. Det finnes hundrevis av steder jeg heller ville ha reist. 9 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:27 #5 Skrevet torsdag kl 19:27 Jeg tenker de er sløve og ubevisste, og at det høres både kjedelig og overprisa ut. Anonymkode: 18290...f33 11 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:27 #6 Skrevet torsdag kl 19:27 Tenker at det er fint at folk drar på ferie der de har lyst. Anonymkode: 88b87...196 13 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:29 #7 Skrevet torsdag kl 19:29 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker at de er heldige. Å reise til USA er en stor drøm for meg. Anonymkode: 62e2b...650 Hvorfor? Har du fulgt med på hva som skjer der borte? Er du klar over at hvis du reiser dit så tvinges du til å oppgi dine sosiale medier, og de sjekker alt når du kommer til immigration på flyplassen? Er du klar over at abort ikke er tillatt i mange stater + all sensuren som er kommet på universiteter og skoler? Nesten verre enn Afghanistan jo. Anonymkode: 7c634...c94 11 5
Skogkatten Skrevet torsdag kl 19:32 #8 Skrevet torsdag kl 19:32 Jeg tenker at folk får gjøre som de vil, men det er en prioritering jeg ikke forstår. Jeg kunne aldri reist til USA nå, jeg vil ikke støtte den galskapen. For meg selv hadde jeg faktisk fryktet at det kunne vært direkte farlig, siden jeg har kritisert den nåværende administrasjonen offentlig. Så det utgår kraftig. Helt greit, siden jeg aldri har hatt USA på lista over drømmereisemål uansett. 9 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:33 #9 Skrevet torsdag kl 19:33 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor? Har du fulgt med på hva som skjer der borte? Er du klar over at hvis du reiser dit så tvinges du til å oppgi dine sosiale medier, og de sjekker alt når du kommer til immigration på flyplassen? Er du klar over at abort ikke er tillatt i mange stater + all sensuren som er kommet på universiteter og skoler? Nesten verre enn Afghanistan jo. Anonymkode: 7c634...c94 Man har alltid måttet oppgi navn på sosiale medier når man søker turistvisum, iallfall de siste 10 årene. Jeg har aldri måtte vise noe som helst og jeg har vært der mange ganger, sist i juli i år. Kun et par spørsmål om hva reisen gjaldt. Anonymkode: 5086b...33b 8 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:34 #10 Skrevet torsdag kl 19:34 Sweet jesus! Slikt gir jeg virkelig faen i. Finnes viktigere ting i livet enn å bry seg om andre menneskers ferievalg. Anonymkode: 0c2ac...3dd 7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:35 #11 Skrevet torsdag kl 19:35 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Har du fulgt med på hva som skjer der borte? Er du klar over at hvis du reiser dit så tvinges du til å oppgi dine sosiale medier, og de sjekker alt når du kommer til immigration på flyplassen? Er du klar over at abort ikke er tillatt i mange stater + all sensuren som er kommet på universiteter og skoler? Nesten verre enn Afghanistan jo. Anonymkode: 7c634...c94 Nå må du roe ned. Jeg var i USA i sommer for å besøke ene barnet mitt som går på universitet. Der borte er hverdagen normal. Min sønn merker ingenting på sitt universitet. Ja, Donald Trump er et rasshøl! Men å sammenligne USA med Afghanistan blir for dumt. Anonymkode: 193ca...76b 10
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:37 #12 Skrevet torsdag kl 19:37 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor? Har du fulgt med på hva som skjer der borte? Er du klar over at hvis du reiser dit så tvinges du til å oppgi dine sosiale medier, og de sjekker alt når du kommer til immigration på flyplassen? Er du klar over at abort ikke er tillatt i mange stater + all sensuren som er kommet på universiteter og skoler? Nesten verre enn Afghanistan jo. Anonymkode: 7c634...c94 Derfor reiser jeg ikke, men selve landet er jo fortsatt en drøm. Bare de som har vært der kan si «nei, det der skjønner jeg ikke», ja nemlig, fordi dere har opplevd landet allerede. For oss som bare drømmer om reise til USA er det helt annerledes. Anonymkode: 62e2b...650 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:37 #13 Skrevet torsdag kl 19:37 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man har alltid måttet oppgi navn på sosiale medier når man søker turistvisum, iallfall de siste 10 årene. Jeg har aldri måtte vise noe som helst og jeg har vært der mange ganger, sist i juli i år. Kun et par spørsmål om hva reisen gjaldt. Anonymkode: 5086b...33b Nei, det må man ikke. Det er valgfritt å skrive det inn på ESTA søknaden. Gjorde det selv for noen uker siden og oppga ingenting. Ble heller ikke spurt i immigrasjonen. Den nyhetssaken som ble blåst opp her i sommer hadde en del andre elementer ved seg som senere kom ut. Han ble ikke nektet innreise pga en meme. Anonymkode: 193ca...76b 9 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:42 #14 Skrevet torsdag kl 19:42 Hvorfor skal jeg tenke noe som helst om at folk velger å feriere i USA? Anonymkode: 721cd...d57 3
romerskbetong Skrevet torsdag kl 19:47 #15 Skrevet torsdag kl 19:47 Kvifor skulle ein ikkje reise? Er ikkje akkurat som at ein skal bu i Trumpistan. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:48 #16 Skrevet torsdag kl 19:48 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor? Har du fulgt med på hva som skjer der borte? Er du klar over at hvis du reiser dit så tvinges du til å oppgi dine sosiale medier, og de sjekker alt når du kommer til immigration på flyplassen? Er du klar over at abort ikke er tillatt i mange stater + all sensuren som er kommet på universiteter og skoler? Nesten verre enn Afghanistan jo. Anonymkode: 7c634...c94 Har du vært i Irland? Tyrkia? Dubai? Kina? Det foregår dritt i mange andre land enn i USA. Anonymkode: f6691...672 4 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:50 #17 Skrevet torsdag kl 19:50 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor? Har du fulgt med på hva som skjer der borte? Er du klar over at hvis du reiser dit så tvinges du til å oppgi dine sosiale medier, og de sjekker alt når du kommer til immigration på flyplassen? Er du klar over at abort ikke er tillatt i mange stater + all sensuren som er kommet på universiteter og skoler? Nesten verre enn Afghanistan jo. Anonymkode: 7c634...c94 Dette med SoMe i imigrasjon er tull. Blir like dumt som de som påstår at man ikke kommer inn hvis man har rulleblad. Som om Norge utleverer rulleblad til andre land. Hilsen ei med rulleblad og flere Usa turer bak seg. Anonymkode: f6691...672 4
Traktor Skrevet torsdag kl 19:51 #18 Skrevet torsdag kl 19:51 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg forstår at de som har familie der reiser til USA så klart. Men å reise til USA for meg nå føles feil, å støtte det diktaturet der. Og jeg bare elsker Miami og Nashville, der er det så gøy og jeg har hatt mange fine turer dit. Hva tenker dere om folk som reiser til USA i disse tider? Anonymkode: 7c634...c94 Diktatur? Fordi valgresultatet ikke ble som du ønsket? 6 3
LeneXCII Skrevet torsdag kl 19:51 #19 Skrevet torsdag kl 19:51 (endret) Hadde ikke vært meg i mot å reise men med det prisnivået der borte samt andre prioriteringer er det ikke 🇺🇸 aktuelt akkurat nå. Men håper å komme tilbake om ikke for lenge. Har noen av mine beste ferieminner derfra! Endret torsdag kl 19:52 av LeneXCII 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:54 #20 Skrevet torsdag kl 19:54 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg forstår at de som har familie der reiser til USA så klart. Men å reise til USA for meg nå føles feil, å støtte det diktaturet der. Og jeg bare elsker Miami og Nashville, der er det så gøy og jeg har hatt mange fine turer dit. Hva tenker dere om folk som reiser til USA i disse tider? Anonymkode: 7c634...c94 Ser ikke problemet. USA er USA. USA er gøy reise til enten Trump eller "Ola" hadde hatt makten der. Du merker ingen forskjell. Skjønner ikke helt dilemmaet her. Vært der 4 ganger. Skal sikkert reise igjen en gang. Anonymkode: 9f931...771 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå