AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:44 #1 Skrevet torsdag kl 18:44 Hadde noe ledninger og hageslange i 2 gjennomsiktige søppelsekker Fant ikke flere hjemme, så fant en blå og tok oppi noe ødelagte barneleker og hardplast, kom uansett til å ta ut av og sortere på BIR gjenvinningstasjon Da jeg stod der kom en ansatt bort å sa at de har strengte regler på akkurat dette, og at om jeg ikke dro ut og fjerna den blå posen, så skulle han kaste meg ut . Dette gjelder sikkerhet sa han. Det er ikke lov, selvom jeg sorterte/kun hadde den til oppbevaring for å ikke ha alt løst i bilen. Ordentlig sur/sint var han Jeg forstod ikke helt hva det har med sikkerhet å gjøre? Ved betaling så såg ikke den ansatte inn i bilen en gang, spurte bare hva jeg hadde? Ingen kritikk, prøver bare å forstå hvorfor? Anonymkode: 09bc7...bd0 2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:48 #2 Skrevet torsdag kl 18:48 Fordi det ikke er lov! Er det så vanskelig skjønne? At et voksent menneske som deg ikke forstår at det handler om at de lettere kan se om det er batterier, kjemikalier, elutstyr, våpen, ammo, lik og lignende i sekken. Anonymkode: dcc95...610 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:50 #3 Skrevet torsdag kl 18:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det ikke er lov! Er det så vanskelig skjønne? At et voksent menneske som deg ikke forstår at det handler om at de lettere kan se om det er batterier, kjemikalier, elutstyr, våpen, ammo, lik og lignende i sekken. Anonymkode: dcc95...610 Hva da vanskelig å skjønne? Jeg skjønner det jo? Jeg bare spør HVORFOR? Anonymkode: 09bc7...bd0 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:51 #4 Skrevet torsdag kl 18:51 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva da vanskelig å skjønne? Jeg skjønner det jo? Jeg bare spør HVORFOR? Anonymkode: 09bc7...bd0 Det fikk du jo svar på i innlegget du siterte? Anonymkode: 505b3...e0f 9 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:55 #5 Skrevet torsdag kl 18:55 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva da vanskelig å skjønne? Jeg skjønner det jo? Jeg bare spør HVORFOR? Anonymkode: 09bc7...bd0 Her må vi bruke gjennomsiktige poser eller helle ut av posen og rett i containeren slik at de ansatte lett kan se om det er noe feilsortert, noe brannfarlig / spesialavfall etc. Anonymkode: 40611...925 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:56 #6 Skrevet torsdag kl 18:56 Kommuneansatte i gjenvinningsbransjen er en egen type mennesker som har et fraværende forhold til normal logikk, og blindt underkaster seg regler i den grad at dette minner om et visst kjent regime. Forstår deg godt - har selv stiftet bekjentskap med ansatte på en gjenbruksstasjon som heller foretrakk å kaste helt brukbare ting (bøker/film) folk hadde satt igjen enn å la noen se på dette fordi regelverket skulle følges til punkt og prikke; logikken er tydeligvis at det er bedre å lage mer søppel enn at noen kan gjenbruke ting på noe som ironisk nok kalles en gjenbruksstasjon. Anonymkode: e72d1...d72 8 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:56 #7 Skrevet torsdag kl 18:56 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi det ikke er lov! Er det så vanskelig skjønne? At et voksent menneske som deg ikke forstår at det handler om at de lettere kan se om det er batterier, kjemikalier, elutstyr, våpen, ammo, lik og lignende i sekken. Anonymkode: dcc95...610 Lik, faktisk du har sett på litt for mye krim Anonymkode: 584d9...73a 9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:59 #8 Skrevet torsdag kl 18:59 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi det ikke er lov! Er det så vanskelig skjønne? At et voksent menneske som deg ikke forstår at det handler om at de lettere kan se om det er batterier, kjemikalier, elutstyr, våpen, ammo, lik og lignende i sekken. Anonymkode: dcc95...610 Dette spiller jo fint liten rolle. Det er mest sannsynlig en overtolkning av regelverket fra den ansatte sin side eller en misforståelse. Det kan umulig spille ingen rolle hvilken farge det er på sekken så lenge det du kaster skal ut av sekken før du kaster det. Anonymkode: 7342e...f3e 9 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:01 #9 Skrevet torsdag kl 19:01 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette spiller jo fint liten rolle. Det er mest sannsynlig en overtolkning av regelverket fra den ansatte sin side eller en misforståelse. Det kan umulig spille ingen rolle hvilken farge det er på sekken så lenge det du kaster skal ut av sekken før du kaster det. Anonymkode: 7342e...f3e * Det kan umulig spille noen rolle... skulle det stå 😅 Anonymkode: 7342e...f3e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:01 #10 Skrevet torsdag kl 19:01 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her må vi bruke gjennomsiktige poser eller helle ut av posen og rett i containeren slik at de ansatte lett kan se om det er noe feilsortert, noe brannfarlig / spesialavfall etc. Anonymkode: 40611...925 Men jeg sorterte jo ut fra posen? Anonymkode: 09bc7...bd0 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:04 #11 Skrevet torsdag kl 19:04 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kommuneansatte i gjenvinningsbransjen er en egen type mennesker som har et fraværende forhold til normal logikk, og blindt underkaster seg regler i den grad at dette minner om et visst kjent regime. Forstår deg godt - har selv stiftet bekjentskap med ansatte på en gjenbruksstasjon som heller foretrakk å kaste helt brukbare ting (bøker/film) folk hadde satt igjen enn å la noen se på dette fordi regelverket skulle følges til punkt og prikke; logikken er tydeligvis at det er bedre å lage mer søppel enn at noen kan gjenbruke ting på noe som ironisk nok kalles en gjenbruksstasjon. Anonymkode: e72d1...d72 For ikke å snakke om nå i sommer da jeg dro med meg ganske fine og veldig brukbare møbler på gjenbruken. Fikk beskjed om kaster det siden den ansatte ikke syntes noe om det. Solgte det selv og ble veldig overrasket over hvor raskt jeg ble kvitt det og hvor mye jeg fikk for det 🤣 Anonymkode: 7342e...f3e 3 1
Minitroll Skrevet torsdag kl 19:05 #12 Skrevet torsdag kl 19:05 (endret) Jeg har vært mye på bir og de har stort sett vært greie. Har ikke alltid innholdet i gjennomsiktige poser fordi jeg har kommet gående og derfor trengt sekk. Men har som regel med gjennomsiktige poser inni sekken og har alltid sortert** nøye. edit: autocorrect skrev partert nøye, det ble litt voldsomt. Endret torsdag kl 19:07 av Minitroll 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:08 #13 Skrevet torsdag kl 19:08 Jeg vet ikke hvor BIR er siden jeg ikke tilhører det selskapet eller det området som har det selskapet, men tilhører da er annet selskap og er på gjenvinningsstasjonen her med jevne mellomrom. Her er det ingen regel om gjennomsiktig pose, og for meg høres dette helt sykt ut når du uansett skulle ta ut innholdet og kaste det hver for seg. Anonymkode: a4863...088 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:09 #14 Skrevet torsdag kl 19:09 Du kunne jo bare hatt det løst i bagasjerommet da. De har jo gått ut flere ganger og snakket om dette… Anonymkode: 54a3c...8c8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:10 #15 Skrevet torsdag kl 19:10 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kommuneansatte i gjenvinningsbransjen er en egen type mennesker som har et fraværende forhold til normal logikk, og blindt underkaster seg regler i den grad at dette minner om et visst kjent regime. Forstår deg godt - har selv stiftet bekjentskap med ansatte på en gjenbruksstasjon som heller foretrakk å kaste helt brukbare ting (bøker/film) folk hadde satt igjen enn å la noen se på dette fordi regelverket skulle følges til punkt og prikke; logikken er tydeligvis at det er bedre å lage mer søppel enn at noen kan gjenbruke ting på noe som ironisk nok kalles en gjenbruksstasjon. Anonymkode: e72d1...d72 Og de har helt sikkert konto på kvinneguiden alle sammen. Anonymkode: ec609...c51 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:13 #16 Skrevet torsdag kl 19:13 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette spiller jo fint liten rolle. Det er mest sannsynlig en overtolkning av regelverket fra den ansatte sin side eller en misforståelse. Det kan umulig spille ingen rolle hvilken farge det er på sekken så lenge det du kaster skal ut av sekken før du kaster det. Anonymkode: 7342e...f3e De ansatte har et snodig forhold til farger. Hvis man går inn på en gjenbruksstasjon med for eksempel matvarer kjøpt i butikken i en lilla søppelpose i stedet for en plastpose med REMA-logo, blir man betraktet slik Derrick ville ha sett på en massemorder. Anonymkode: e72d1...d72 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:11 #17 Skrevet torsdag kl 22:11 BIR har også nektet meg å kaste gips som ble samlet i blå sekker, som var mer stabile enn gjennomsiktige poser. Jeg hadde ikke betalt enda, og ble bedt om å tømme posene i bagasjerommet og baksetet (med all gipsstøv osv). Jeg har da snudd bilen og kastet de blå sekkene rett i innkjørselen før jeg dro. Skapte en del kø da og noen var nok pissed. Men ble i alle fall kvitt bosset. Jeg skjønner ikke BIR politikk. Det bare gjør at folk kaster i naturen. Jeg mener en miljøstasjon bør være åpen for alle, uansett hudfarge eller fargen på posen. Anonymkode: cd4f1...8c3 3 1
Macro Skrevet torsdag kl 22:19 #18 Skrevet torsdag kl 22:19 Det har med sikkerhet å gjøre og er ikke lov. Vi har fagpersoner for en grunn: Hvermansen går ikke rundt og kan alt. Følg instruksjoner og regler, så slipper du tildnakk. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:25 #19 Skrevet torsdag kl 22:25 Forbannede boss mafia. Anonymkode: 21e59...b4b 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:27 #20 Skrevet torsdag kl 22:27 Jeg har opplevd noe av det samme, ryddet ut etter ett dødsbo og kastet en svart sekk med gamle klær ut på verandaen, da jeg skulle på fyllinga kastet jeg sekken på tilhengeren og tenkte jeg skulle ta det ut av sekken da jeg kom frem, sto i kø da det kom ei fra en bygdeservice (sannsynligvis innleid i ferien) og ropte så de hørte det lang vei, da jeg sa jeg skal ta det utenfor porten men da sa hun at det har vært i svart sekk så det skal ikke inn her. Jeg tok det med tilbake og la det ved en overfylt søple-container så fikk ROAF ordne opp i det selv, ikke noe jeg vanligvis gjør men etter den skyllebøtta jeg fikk av den kjerringa så gjorde jeg et unntak. Anonymkode: 65a10...011 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå