AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:08 #1 Skrevet torsdag kl 18:08 Når foreldre med større barn (så store at søsken kan være litt hjemme alene), to voksen med fleksitid begge to, melder på barna på masse aktiviteter men aldri kan kjøre de selv. Når og hva kan man si til de når de ALLTID spør om skyss? Alltid! Det er vel ikke rett at noen alltid må kjøre, mens de andre kan kose seg hjemme og trene osv…Eller? Anonymkode: 52c06...5e3 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:12 #2 Skrevet torsdag kl 18:12 Bare si nei, vi skal innom der og der Anonymkode: 1476b...056 4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:16 #3 Skrevet torsdag kl 18:16 Har du spurt tilbake om de kan kjøre? Tror ikke det er så mange som ber andre kjøre fordi de selv skal være hjemme og slappe av eller trene Anonymkode: 97ef5...fc7 2 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:16 #4 Skrevet torsdag kl 18:16 sikker på at dem har bil og eller lappen? jeg har ikke lappen og mannen min kommer sent hjem fra jobb Anonymkode: 993f1...2f6 2
Rødvinsfilosofen Skrevet torsdag kl 18:17 #5 Skrevet torsdag kl 18:17 Spør om de kan kjøre dager du ikke kan? Hvor mye merarbeid medfører det for deg at barnet/barna sitter på? 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:18 #6 Skrevet torsdag kl 18:18 Noen ganger lurer jeg på om jeg er den eneste forelderen som har førerkort og bil 😅 Er stort sett alltid jeg som kjører og henter, men ja, jeg gjør det. Jeg er på tilbudssiden så ungene mine kan gå på kino med venner, dra på fotballkamper og turneringer, dra på shopping / cafè med venner i sentrum på en lørdag osv. Og når jeg først kjører og henter spiller det ingen rolle om jeg har 1 eller 4 unger i bilen. Anonymkode: 525b7...746 8 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:20 #7 Skrevet torsdag kl 18:20 De kan vel ta bussen vel. Eller er det farlig i disse dager? Folk syr puter under armene på barna. Går det buss kan de vel ta bussen. Er bra at barna lærer å være selvstendige. Anonymkode: c2472...8c6 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:21 #8 Skrevet torsdag kl 18:21 Jeg kjøpte med vilje en bitteliten elbil fordi jeg var lei andre snylteforeldre som alltid brukte meg som sjåfør. Da hadde jeg brukt ordet "nei" ganske mange ganger, likevel sendte de ungene sine på døra her slik at jeg nesten måtte ta dem med. Med for liten bil var ikke det aktuelt lengre. Og det var ikke slik at disse andre foreldrene faktisk ikke hadde mulighet til å kjøre selv. Som oftest var det trening som var unnskyldning for å ikke kjøre, mens jeg la inn treningen mens barna var på sin aktivitet. Folk gjør seg jo bare vanskelig, uten at jeg fatter hvorfor. Da jeg forøvrig var i nei-æraen min fikk jeg høre "jamen, én gang er det kanskje du som trenger hjelp...". Nope, faktisk ikke. De få gangene det ikke har passet for meg har mannen kjørt, og nå er ungene store nok til å ta bussen. Så nei, jeg har aldri trengt å benytte meg av andres hjelp. Anonymkode: 34ba7...a00 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:21 #9 Skrevet torsdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du spurt tilbake om de kan kjøre? Tror ikke det er så mange som ber andre kjøre fordi de selv skal være hjemme og slappe av eller trene Anonymkode: 97ef5...fc7 Oh yes det er en del av e Anonymkode: 29655...564 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:22 #10 Skrevet torsdag kl 18:22 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): sikker på at dem har bil og eller lappen? jeg har ikke lappen og mannen min kommer sent hjem fra jobb Anonymkode: 993f1...2f6 Å da tenker du det er greit at andre må kjøre? Anonymkode: 29655...564 4 6
endo Skrevet torsdag kl 18:23 #11 Skrevet torsdag kl 18:23 Vel. Som offer fra en familie som aldri kjørte så kan jeg si det kan være flere grunner: Mangel på lappen, mangel på bil, dårlig økonomi, osv. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:23 #12 Skrevet torsdag kl 18:23 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å da tenker du det er greit at andre må kjøre? Anonymkode: 29655...564 må og må det er bedre det enn at ungene ikke får vært med på aktiviteter Anonymkode: 993f1...2f6 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:24 #13 Skrevet torsdag kl 18:24 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De kan vel ta bussen vel. Eller er det farlig i disse dager? Folk syr puter under armene på barna. Går det buss kan de vel ta bussen. Er bra at barna lærer å være selvstendige. Anonymkode: c2472...8c6 Hos oss er det kun skolebussen som går. Det vil si: På hverdager i 8-tiden og i 15-tiden. Utover det: Ingen buss Anonymkode: 525b7...746 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:25 #14 Skrevet torsdag kl 18:25 De tar bussen, går eller sykkler. Hvis de sitter på med noen så er det fordi barna selv spør. Noe som er sjeldent siden de har fått beskjed om å bruke beina. Jeg kjører ikke fordi barna har gått av den bevegelsen. Er det cuper og kamper så er jeg tilstede. Ellers tenker jeg det finnes mange late foreldre som kjører sine egne barn Anonymkode: 28360...0f5 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:27 #15 Skrevet torsdag kl 18:27 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De kan vel ta bussen vel. Eller er det farlig i disse dager? Folk syr puter under armene på barna. Går det buss kan de vel ta bussen. Er bra at barna lærer å være selvstendige. Anonymkode: c2472...8c6 Er vel forståelig at 6-åringer ikke kan ta bussen fra den ene siden av byen til den andre siden av byen, inkludert flere bussbytter, når isdans starter 45 minutter etter skoleslutt, mens det tar over en time med buss? Anonymkode: 34ba7...a00 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:28 #16 Skrevet torsdag kl 18:28 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kjøpte med vilje en bitteliten elbil fordi jeg var lei andre snylteforeldre som alltid brukte meg som sjåfør. Da hadde jeg brukt ordet "nei" ganske mange ganger, likevel sendte de ungene sine på døra her slik at jeg nesten måtte ta dem med. Med for liten bil var ikke det aktuelt lengre. Og det var ikke slik at disse andre foreldrene faktisk ikke hadde mulighet til å kjøre selv. Som oftest var det trening som var unnskyldning for å ikke kjøre, mens jeg la inn treningen mens barna var på sin aktivitet. Folk gjør seg jo bare vanskelig, uten at jeg fatter hvorfor. Da jeg forøvrig var i nei-æraen min fikk jeg høre "jamen, én gang er det kanskje du som trenger hjelp...". Nope, faktisk ikke. De få gangene det ikke har passet for meg har mannen kjørt, og nå er ungene store nok til å ta bussen. Så nei, jeg har aldri trengt å benytte meg av andres hjelp. Anonymkode: 34ba7...a00 så fint for deg da som ikke trengte og spørre noen om kjøring. det kan alltids skje noe for eks bilen vil ikke starte, man kan ha skadet seg, man kan ha blitt syk. mye som kanskje Anonymkode: 993f1...2f6 1
Durancell Skrevet torsdag kl 18:28 #17 Skrevet torsdag kl 18:28 Noen foreldre er bare sånn. Vi er alltid med på alle kamper og mannen er lagleder, så vi sier aldri nei til ekstra barn i bilen. Det går utover ungene at foreldrene er så kjipe. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:29 #18 Skrevet torsdag kl 18:29 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): må og må det er bedre det enn at ungene ikke får vært med på aktiviteter Anonymkode: 993f1...2f6 Man bør skaffe lappen selv Anonymkode: 29655...564 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:30 #19 Skrevet torsdag kl 18:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De tar bussen, går eller sykkler. Hvis de sitter på med noen så er det fordi barna selv spør. Noe som er sjeldent siden de har fått beskjed om å bruke beina. Jeg kjører ikke fordi barna har gått av den bevegelsen. Er det cuper og kamper så er jeg tilstede. Ellers tenker jeg det finnes mange late foreldre som kjører sine egne barn Anonymkode: 28360...0f5 Vet ikke hvor du bor, men jeg bor i en by hvor det er ei god mil fra vårt nabolag til turnhall, basketballhall og ishall. Må kjøre ut på E18 og gjennom byen for å komme oss dit. Har ingenting med lathet å gjøre at jeg ikke sender barna mine på sykkel ut på E18, altså. Anonymkode: 34ba7...a00 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:32 #20 Skrevet torsdag kl 18:32 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hos oss er det kun skolebussen som går. Det vil si: På hverdager i 8-tiden og i 15-tiden. Utover det: Ingen buss Anonymkode: 525b7...746 Det skjønner jeg. Har bodd sånn til selv også. Men hvis det går buss der ts bor kan vel snyltegjestene ta bussen. Går det ikke buss syns jeg foreldrene kan bytte på å kjøre. Anonymkode: c2472...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå