AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:03 #1 Skrevet torsdag kl 18:03 Hei, vi skal få oss peisovn. Mest for beredskap. Vurderer om vi skal kjøpe en som har steke og kokemuligheter. De jeg har sett på er ikke like fine som de andre, så jeg er usikker. Den skal jo stå midt i stua så litt redd jeg vil angre hvis jeg går på kompromiss med hva jeg syns ser fint ut. Noen her som har en slik peisovn og kan fortelle meg litt om de er fornøyd? Anonymkode: bf368...fa4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:24 #2 Skrevet torsdag kl 19:24 Er heller dårlig med slik mulighet på nye moderne vedovner. De har brennkammer innerst, hvor varmen trekker utover og opp, og du vil ikke få den samme varmen som f.eks en Jøtul 602. Skaff heller et propan kokeapparat. Anonymkode: c3974...0fe
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:57 #3 Skrevet torsdag kl 19:57 Ellers så kjøper du en vedfyrt komfyr! De er unntatt utslippskravene så du kan enten kjøpe en gammel en eller en fancy ny https://www.s-varme.no/ovner/vedkomfyrer/c-49/c-435/ Anonymkode: 37e2e...0ae 1
Nnnn Skrevet fredag kl 16:00 #4 Skrevet fredag kl 16:00 Brunner har en peis beregnet for kjøkken, med koke- og stekemuligheter. Du kan søke på Brunner kjøkken, så ser du den. Jeg syns den er lekker (har bestilt, venter på levering) . Ellers er det mange pene vedkomfyrer, hvis du vil gå den veien - Brunner har et godt utvalg av disse også, og det finnes jo også andre leverandører.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:30 #5 Skrevet fredag kl 16:30 Åh, her var det mye bra tips! Har laget mye mat på skikkelige gamle Jøtul-ovner, så tror faktisk jeg skal planlegge for noe sånt til den dagen vi pusser opp! Anonymkode: 46603...767
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:30 #6 Skrevet fredag kl 17:30 Vi endte opp med å beholde den gamle, åpne peisen i huset vårt. Planen var å bytte den ut med noe mer moderne, men etter å ha undersøkt fant vi ut at det er bedre muligheter med en åpen peis. Anonymkode: 4dd69...003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå