AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:55 #1 Skrevet torsdag kl 17:55 Vasker de egne klær og bidrar hjemme ? Evt med hva ? Min på 19 mener det er sykt at han har fått egen skittenstøykurv på badet ? Anonymkode: 48318...acb
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:59 #2 Skrevet torsdag kl 17:59 Det gjorde de før de var 18 også. Anonymkode: bdea9...8c3 4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:02 #3 Skrevet torsdag kl 18:02 Her er det bare meg og 18 årig gutt. Vi sorterer ikke slik at vi vasker hvert vårt nei, men setter på ved behov både han og jeg. Han gjør mer når jeg er bortreist da. Anonymkode: 710d4...5a3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:02 #4 Skrevet torsdag kl 18:02 Min et 18 og går siste året på videregående. Han har ikke egen skittentøyskurv, for å vale halvfulle maskiner med klær ser jeg ingen grunn til å gjøre, men han hjelper til med klesvasken, lager middag og bidrar med vasking av hus, akkurat som 15- åringen gjør. Anonymkode: be764...af4 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:03 #5 Skrevet torsdag kl 18:03 Gjør man ikke dette som tenåring, så gidder man neppe å fikse sånne ting etter at man har fylt atten år heller. Anonymkode: 60e0c...aa1 7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:06 #6 Skrevet torsdag kl 18:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjør man ikke dette som tenåring, så gidder man neppe å fikse sånne ting etter at man har fylt atten år heller. Anonymkode: 60e0c...aa1 Det er ikke min erfaring. Anonymkode: 78d47...395 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:07 #7 Skrevet torsdag kl 18:07 det syns jeg man brude ha begynt med lenge føre man blir 18år. sånne folk går det som regel veldig dårlig med når dem flytter hjemme fra di gidder ikke lage mat, vaske leligheten og sender skittentøyet til foreldrene Anonymkode: da651...9a0 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:07 #8 Skrevet torsdag kl 18:07 Selvfølgelig. Mine har gjort det fra lenge før de ble så gamle. Det er vårt ansvar som foreldre å ikke bare lære barna husarbeid, men også å venne dem til at dette er noe man må gjøre regelmessig hele livet. Anonymkode: b996e...e2d 1
Urwa Skrevet torsdag kl 18:08 #9 Skrevet torsdag kl 18:08 Jeg vasker all tøy selv. Men de hjelper til der det trengs. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:11 #10 Skrevet torsdag kl 18:11 Nå flyttet min ut etter vgs, da han var 19, men dette er ting han gjorde hjemme som barn/tenåring: Gå med søppel Pante tomgods Måke snø Klippe plen Henge opp klesvask Støvsuge/vaske sokkeletasje der han hadde rom, bad og kjellerstue til egen disp. Gjorde flere ting etter behov/hjalp til med ting som maling av hus osv. Kjørte ærender da han ble 18. Ikke bare bør de ha faste oppgaver, men de bør faktisk gjøre disse tingene uten å bli mast på. Anonymkode: d3ac0...5ee 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:14 #11 Skrevet torsdag kl 18:14 Jeg vasket klær, men hun visste hvordan man gjør det da. Jeg bare gadd ikke sortere ut hennes klær, og klesvask er en av de husarbeidsoppgavene jeg synes er minst pyton. Fikk henne heller til å gjøre andre ting Nå har hun flyttet 50 mil unna for å studere, og ut fra hva jeg ser på Facetime er leiligheten forholdsvis ryddig og ren, og klærne henger til tørk på stativet Middag lager hun også. Anonymkode: d503a...7e8 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:15 #12 Skrevet torsdag kl 18:15 Ikke så store barn enda, og noen år siden jeg var der selv, men klær vaska jeg aldri på fast basis selv før jeg flytta hjemmefra (men må ha gjort det noen ganger, for var ikke noe problem å gjøre da jeg flytta ut). Hjalp til med andre ting da. Fikk betalt for å ta hele husvasken hver helg(så foreldrene mine ikke trengte gjøre det), men utover det var det en forventning om å hjelpe til: tømme oppvaskmaskina om den var ferdig, sette på middagen, gå med søpla, generelt holde det ryddig rundt meg. Anonymkode: 86672...4a1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:16 #13 Skrevet torsdag kl 18:16 Her bor vi med mor, far, gutt 16 og gutt 20. Vi har felles skittentøyskurv, bortsett fra at vi sorterer i 5 forskjellige kurver som vi alltid har gjort. Noe annet blir bare rart! Hvis 20-åringen skal vaske tomme maskiner, blir det bare for dumt! Anonymkode: 7ace9...c05
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:23 #14 Skrevet torsdag kl 18:23 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Gjør man ikke dette som tenåring, så gidder man neppe å fikse sånne ting etter at man har fylt atten år heller. Anonymkode: 60e0c...aa1 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): det syns jeg man brude ha begynt med lenge føre man blir 18år. sånne folk går det som regel veldig dårlig med når dem flytter hjemme fra di gidder ikke lage mat, vaske leligheten og sender skittentøyet til foreldrene Anonymkode: da651...9a0 OMG…. Er det virkelig slik?? 😂😂😂 Vel, jeg selv fikk ingen krav da jeg bodde hjemme, og det har gått helt fint! Vi har i tillegg 2 eldre barn enn de som bor hjemme, og vet dere hva???? De hadde samme regler som de yngste - og de har klart de veldig bra! De vasker, rydder og tar ansvar. Partnerne deres er imponert over hva de gjør. ør.&n Nei, mange «dumme» folk her inne som lever etter «Nei, han kommer det ikke til å bli kar av!», også er det liksom regelen…. Det er sånn folk snakker og konkluderer uten å ha peiling 😊 Anonymkode: 7ace9...c05 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:26 #15 Skrevet torsdag kl 18:26 Mine på 13 og 15 år kan fint vaske egne klær. De vasker treningstøyet sitt selv og setter også gjerne på en maskin med klær ved behov. Anonymkode: e30b2...882
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:27 #16 Skrevet torsdag kl 18:27 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vasker de egne klær og bidrar hjemme ? Evt med hva ? Min på 19 mener det er sykt at han har fått egen skittenstøykurv på badet ? Anonymkode: 48318...acb Nei vi vasker klær vi voksne, vasker jo egne klær så selvsagt skal ikke han vaske en maskin med noe. Få klær Anonymkode: c860d...c88
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:28 #17 Skrevet torsdag kl 18:28 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): det syns jeg man brude ha begynt med lenge føre man blir 18år. sånne folk går det som regel veldig dårlig med når dem flytter hjemme fra di gidder ikke lage mat, vaske leligheten og sender skittentøyet til foreldrene Anonymkode: da651...9a0 😂😂😂 Anonymkode: c860d...c88
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:28 #18 Skrevet torsdag kl 18:28 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Gjør man ikke dette som tenåring, så gidder man neppe å fikse sånne ting etter at man har fylt atten år heller. Anonymkode: 60e0c...aa1 Nei vel? Anonymkode: c860d...c88
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:32 #19 Skrevet torsdag kl 18:32 Har de gjort siden de var 4. Er nå 9 og 12. Hvis de som 18 åringer ikke gidder å bidra hjemme så får de i første omgang 3 måneder på å komme seg ut av huset! Klarer de ikke det så kjører jeg de ned på Nav med en koffert (tatt hardt i). Jeg er ikke interessert i å ha voksne barn som trur de kan leve gratis på meg når de blir myndige. Så her er det stram linje hele veien. De skal være klare for voksenlivet den dagen de fyller 18. Noe sier meg at du begynte for seint med å sette grenser og stille krav 🤦♀️ Anonymkode: 07620...bb5 1
Fru Uperfekt Skrevet torsdag kl 18:33 #20 Skrevet torsdag kl 18:33 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vasker de egne klær og bidrar hjemme ? Evt med hva ? Min på 19 mener det er sykt at han har fått egen skittenstøykurv på badet ? Anonymkode: 48318...acb Fra de er 3-4 har de egen kurv og får opplæring i brett og å legge på plass i skapet. Vaskemaskin får de bruke fra 10-12 års alder 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå