Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men også igjen, det er ekstreme mengder søkere som sagt er ikke bare å få seg det. 

Anonymkode: d65a1...a9f

(Vet jeg høres frekk ut nå og ikke ment å være det, men klarer ikke å formulere dette på en ufrekk måte)

Hvis man ikke får en provisjonsbasert telefon-, stand-, eller dørsalgsjobb, så er ikke grunnen at det er for mange søkere 

Anonymkode: b8987...4b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

(Vet jeg høres frekk ut nå og ikke ment å være det, men klarer ikke å formulere dette på en ufrekk måte)

Hvis man ikke får en provisjonsbasert telefon-, stand-, eller dørsalgsjobb, så er ikke grunnen at det er for mange søkere 

Jeg søker ikke disse jobbene så det er ikke noe frekt for meg akkurat, men jo det kan det godt være. Bor du et mindre sted er det sikkert enklere å få en sånn jobb. Men som sagt det er høye søkertall. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg søker ikke disse jobbene så det er ikke noe frekt for meg akkurat, men jo det kan det godt være. Bor du et mindre sted er det sikkert enklere å få en sånn jobb. Men som sagt det er høye søkertall. 

Så da søker du jo ikke på alle typer jobber, men vet alikevel at det er så mange søkere at du ikke får jobb der?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så da søker du jo ikke på alle typer jobber, men vet alikevel at det er så mange søkere at du ikke får jobb der?

Som sagt jeg har søkt på alle mulige typer jobber men jeg har fått beskjed at jeg er for syk. Og som jeg har nevnt tidligere, jeg har venner, bekjente og hører om mennesker som er helt friske og som konkurrer mot flere hundre andre i alle mulige jobber. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sier ikke at du ikke har gjort det. Men fesk salgsjobber og lager-type- jobber får man så og si på dagen

Det er ekstremt mange som søker på lager-jobbene. Jeg har mange års lagererfaring, men fikk ikke et eneste napp i løpet av årene jeg var arbeidsledig, noe som nesten er litt absurd basert på arbeidserfaringen min. Men så er jeg heller ikke så ung lenger heller, de ønsker seg vel gjerne spreke unge mennesker som bruker fritiden på styrketrening. Pluss dette med utdanning, du kan være heldig å få jobb på lager hvis du holder på med utdanning idet du søker, for da vet de at du blir noen år. Men man faller litt mellom alle stoler som nyutdannet.

Anonymkode: ab0ca...0ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ekstremt mange som søker på lager-jobbene. Jeg har mange års lagererfaring, men fikk ikke et eneste napp i løpet av årene jeg var arbeidsledig, noe som nesten er litt absurd basert på arbeidserfaringen min. Men så er jeg heller ikke så ung lenger heller, de ønsker seg vel gjerne spreke unge mennesker som bruker fritiden på styrketrening. Pluss dette med utdanning, du kan være heldig å få jobb på lager hvis du holder på med utdanning idet du søker, for da vet de at du blir noen år. Men man faller litt mellom alle stoler som nyutdannet.

Anonymkode: ab0ca...0ba

Jepp, det her er akkurat det jeg sier. Arbeidsmarkedet er kjipt

• Liker 1
Skrevet

Mange nyutdannede har null arbeidserfaring fra før. Da tenker jeg ikke på "relevant erfaring " men det å faktisk ha vært i en jobb. Jobber man deltid og sommeren mens man studerer har man et springbrett over i den neste fasen; jobben man har utdannet seg mot. 

Jeg ansetter juniorer i mitt yrke. Da plukker jeg dem som har jobbet og engasjert seg ved siden av studiene over de som har kun A'er. Men ja, det er mange om beinet, og det er tilfeldigheter som gjør at noen har skrevet akkurat det jeg vektlegger i den ansettelsesprosessen i sin cv og følgebrev.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytt navn. 

Anonymkode: 0f915...285

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.9.2025 den 11.04):

Helnorsk og sliter med å få jobb! Jeg skjønner ikke at man snakker om at det er lav arbeidsledighet i Norge, i Oslo opplever jeg at det er 100 søkere til hver jobb! Jeg søker egentlig deltid, og det virker helt umulig å finne noe relevant. Det er vel i helsetjenesten det er masse jobber, da.

Anonymkode: 909d1...c27

Det er mange som allerede har jobb som også søker ny jobb. I arbeidsledigheten så tar de heller ikke med de som studerer, og det er jo ekstremt mange som studerer som også nettopp søker deltidsjobber, men de blir ikke regnet som arbeidsledige da de er under utdanning. 

AnonymBruker
Skrevet

De som påstår at det «bare er å ta seg en jobb» når det gjelder stillinger som ikke krever noen utdannelse, tro om igjen! 

800 søkere til jobb på McDonalds (riktignok 74 stillinger).
520 søkere på en 40% stilling på Norli.
Antall søkere på Remas Oslo-butikker, økte med 41% fra -23 til -24
Flere 100 søkere på deltidsstillinger, melder Kiwi.

https://www.aftenposten.no/oslo/i/bmAaAg/800-soekte-om-mcdonalds-jobb-i-oslo-rumaisa-20-soekte-jobb-i-ni-maaneder-foer-hun-endelig-fikk-napp

Anonymkode: fe832...ab6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

De som påstår at det «bare er å ta seg en jobb» når det gjelder stillinger som ikke krever noen utdannelse, tro om igjen! 

https://www.aftenposten.no/oslo/i/bmAaAg/800-soekte-om-mcdonalds-jobb-i-oslo-rumaisa-20-soekte-jobb-i-ni-maaneder-foer-hun-endelig-fikk-napp

De som påstår dette er også de samme som har jobbet i 10-40 år og sitter trygt i en stabil jobb selv. De aner jo ingen ting om hvordan arbeidsmarkedet er om dagen. Disse må man bare overse, for de vet ikke hvordan det er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.9.2025 den 1.51):

Hva hindrer deg i å søke jobber på mindre steder?

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det har bestandig vært vanskelig å få ufaglærte jobber i _Oslo_. Andre steder i landet er det ikke like vanskelig.

Anonymkode: cfe33...0ba

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...