Gå til innhold

Er egentlig Ida Gran Jansen så flink kokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er veldig søt. Virker som en ressurssterk person som kan mye.

Men stusser litt når du skal prøve noen av oppskriftene. At ikke alt er så gjennomtenkt. Som å helle i tørre linser på slutten i en spaghetti bolognese med kjøttdeig uten å tipse om evig koketid og det blir presentert som en rask middag.

Så ble hun med ett så kommersiell. Da detter jeg litt av, selv om de virker flinke.

Anonymkode: 5bc4d...425

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fulgt henne i mange år og laget mange av oppskriftene hennes før hun var sånn veldig kjent, har aldri laget noe som ikke ble godt, det må jeg si selv om det er gamle oppskrifter jeg bruker. Så ja jeg mener hun er god. 

Anonymkode: a6c52...4c8

• Liker 4
Skrevet

De fleste som legger ut oppskrifter har ikke laget de selv. De har sett på en del oppskrifter på samme rett og tilpasset sånn at sin egen ikke blir identisk med en annen. Ser jo det når man søker. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men stusser litt når du skal prøve noen av oppskriftene. At ikke alt er så gjennomtenkt. Som å helle i tørre linser på slutten i en spaghetti bolognese med kjøttdeig uten å tipse om evig koketid og det blir presentert som en rask middag.

Så ble hun med ett så kommersiell. Da detter jeg litt av, selv om de virker flinke.

Alle linser trenger ikke evig koketid for å bli myke, røde linser er skrelte og trenger ikke å bløtlegges før koking, og har heller ikke lang koketid. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke laget noen av middagsrettene hennes, men de oppskriftene på bakverk jeg har prøvd har vært bra, syns jeg. 

Skrevet

Med hermetiserte linser blir jo dette rett :) 

Anonymkode: dbd04...cab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Linser er ikke linser?

Om det er røde eller gule er koketiden såpass kort at «på slutten» funker fint?

Hun ble ikke kjent fordi hun er mesterkokk eller baker.

Men hun ble vel først kjent med bakst? Kaker og sånt?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Med hermetiserte linser blir jo dette rett :) 

TS sa tørre :) Men ikke hvilken type. 

Skrevet

Hun lager mye godt,det jeg har prøvd ihvertfall. Men må si jeg dessverre ble skuffet over ferdiglasagnen hennes.. Sikkert sunn og uten tilsetningsstoffer,men smakte virkelig ikke som hjemmelaget. Ikke god.

Anonymkode: 72196...a26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

vel hun har slått tre av norgest mest kjente kokker i en kokke kamp så jeg vil si at hun vet hva hun driver med 

Anonymkode: 18f37...639

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns den bolleoppskriften hennes er den aller beste jeg har prøvd. Får alltid superluftig og flott gjærbakst, og kakene og dessertene hennes er også veldig gode :) 

Men middagsrettene er jeg ingen fan av. Da er Millasmat, Trines matblogg og Alt asiatisk bl.a bedre ifølge min gane. 

Anonymkode: d25a2...13a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (15 timer siden):

TS sa tørre :) Men ikke hvilken type. 

Ah, jeg kjenner oppskriften hennes. Så leste ikke HI. Jeg bruker hermetiserte. Men husker ikke om det kommer fra hennes oppskrift, eller er en tilpasning jeg har gjort... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg syns den bolleoppskriften hennes er den aller beste jeg har prøvd. Får alltid superluftig og flott gjærbakst, og kakene og dessertene hennes er også veldig gode :) 

Men middagsrettene er jeg ingen fan av. Da er Millasmat, Trines matblogg og Alt asiatisk bl.a bedre ifølge min gane. 

Anonymkode: d25a2...13a

Millasmat er bra. Den skiller seg litt ut fra andre matblogger som jeg ofte synes er ganske like.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Alt jeg har laget har blitt veldig godt, særlig bakverk. De kanelsnurrene er himmelske!

Men alle skjønner vel at man ikke tar tørre linser rett i en gryte mot slutten slik, står det i oppskriften? Det skal helt sikkert være linser man kjøper i de pappboksene, eller hermetiske, som er klare til bruk etter skylling.

Ja, hun er en god kokk og formidler!

Anonymkode: 9cc1f...da0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes forresten HI er helt tullete...

"Hun er søt....."

Relevansen?

Skriver man; Han er ganske lav... men han er en god stastminister? Han har noen kilo ekstra... men er han egentlig en god leder av bedriften? 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker flere av oppskriftene hennes fast. De er sunne, gode og barnevennlige. For eksempel hjemmelaget is med frukt og grønnsaker og havrelapper med gulrot. 

Hun er tøff som har gått ut mot dårlig ferdig barnemat. Jeg er helt enig med henne, og handlet selv barnemat fra utlandet eller lagde selv. Brukte oppskrift på babygrøt med aprikos fra henne. Barnematen de selger i matbutikker er full av unaturlige ingredienser og de fleste middagsretter innehar en minimal andel kjøtt/ proteiner. Ferdigmaten er tilsatt vitaminer i stedet for å inneholde naturlige ingredienser som det naturlig er vitaminer i. 

Hun slår et slag for sunnere mat til folket, og det trengs da vi har en økning av overvekt og livsstilssykdommer i samfunnet. 

Anonymkode: 8d939...3df

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt jeg har laget har blitt veldig godt, særlig bakverk. De kanelsnurrene er himmelske!

Men alle skjønner vel at man ikke tar tørre linser rett i en gryte mot slutten slik, står det i oppskriften? Det skal helt sikkert være linser man kjøper i de pappboksene, eller hermetiske, som er klare til bruk etter skylling.

Ja, hun er en god kokk og formidler!

Anonymkode: 9cc1f...da0

Det er uproblematisk å tilsette røde linser mot slutten av koketiden. 

Anonymkode: 80294...589

Skrevet

Synes oppskriftene er gode, men sliter litt når jeg skal se filmene hun legger ut fra kjøkkenet der hun står med ringer og armbånd etc som da berører maten hun lager. Jada det er til eget bruk og hun er sikkert renslig. Men det byr meg likevel imot når noen berører rått kjøtt med akryl/gelnegler og smykker på hendene  :)

Anonymkode: 17c5a...664

• Liker 7
Skrevet

Var det ikke egentlig bakverk og kaker hun opprinnelig drev med og var god på? Og så har hun utvidet til middagsretter i tillegg? Gikk vel kanskje tom for ting å bake. 

Anonymkode: 45f3e...b56

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes oppskriftene er gode, men sliter litt når jeg skal se filmene hun legger ut fra kjøkkenet der hun står med ringer og armbånd etc som da berører maten hun lager. Jada det er til eget bruk og hun er sikkert renslig. Men det byr meg likevel imot når noen berører rått kjøtt med akryl/gelnegler og smykker på hendene  :)

Anonymkode: 17c5a...664

Hva er forskjellen på akrylnegler og vanlige negler når det gjelder hygiene? 

jeg synes helt korte negler er verre å holde rene, da du har 1-2 mm som ligger kliss inntil huden. Mens med lange negler kommer du enkelt til med neglebørste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...