AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:06 #1 Skrevet torsdag kl 14:06 Sykepengeåret går enormt fort, jeg har prøvd å jobbe av og på, nå ble jeg 100% sykemeldt igjen så da er det kun 3 måneder igjen av tiden min så da ble jeg enig med legen om å sende inn søknad. Nå gråter jeg, dette er vondt, det var ikke planen min. Eneste jeg vil er å være i jobb, klare å fungere som er menneske. Føles som er nederlag å se bekreftelse på at nå er søknaden sendt inn. Anonymkode: aab15...cf5 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:10 #2 Skrevet torsdag kl 14:10 Får avslag uansett så vent med vondten 🥲 Anonymkode: ce5ea...156 1
mommyaka Skrevet torsdag kl 14:12 #3 Skrevet torsdag kl 14:12 Sitter og venter på uføretrygd...husk at dette er en måte for deg å ta vare på kroppen din og deg. Du må ikke gå på aap for evig 6
Purple_Pixiedust Skrevet torsdag kl 14:14 #4 Skrevet torsdag kl 14:14 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får avslag uansett så vent med vondten 🥲 Anonymkode: ce5ea...156 Hvordan kan du vite det? 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:16 #5 Skrevet torsdag kl 14:16 De aller aller fleste mennesker har et ønske om å jobbe, bidra. Ingen planlegger å bli syke… Dessverre er det slik at mange blir det en eller flere ganger gjennom livet, og det er i disse tilfellene vi skal være glad vi tross alt har et system som ivaretar oss. Det er mange som trenger NAV gjennom livet, og det er helt okay 😊 …om nav fungerer optimalt er en helt annen diskusjon 😅😉 Anonymkode: 0c444...767 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:16 #6 Skrevet torsdag kl 14:16 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Får avslag uansett så vent med vondten 🥲 Anonymkode: ce5ea...156 Det er relativt sjelden man får avslag på AAP hvis legen har skrevet en utfyllende erklæring. Uføretrygd, derimot, er det mer vanlig å få avslag på. Anonymkode: 9bb69...934 5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:17 #7 Skrevet torsdag kl 14:17 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Får avslag uansett så vent med vondten 🥲 Anonymkode: ce5ea...156 Nei, skal mye til at jeg får avslag. Nok dokumentasjon på at jeg er syk og prøver alt for å bli friskere. Det er jeg ikke bekymret for. Hvorfor tenker du det? Ts Anonymkode: aab15...cf5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:35 #8 Skrevet torsdag kl 14:35 Jeg fikk akkurat innvilget min AAP-søknad nå, og synes ikke det er noe spesielt med det. Jeg har vært syk, er i behandling, og holder på å jobbe meg tilbake. AAP er jo ikke noe nederlag, det er et verktøy for å nå målet. Det får ta den tiden det tar, nå er fokuset på å trappe opp sakte og stødig, slik at jeg er forutsigbart tilstede for kollegaene. Jeg jobber en litt mindre prosent enn jeg kanskje kunne ha gjort, men nå er jeg stabil arbeidskraft og kan heller ta i et ekstra tak når det trengs. Bedre for alle parter enn å vake frem og tilbake. Jeg fungerer jo som menneske selv om jeg ikke er 100% i jobb. Litt rart var det jo å sende søknaden, men ikke vondt. Jobben min nå er jo å jobbe meg frisk, og det klarer jeg ikke uten litt mer tid, dvs AAP. Er ikke verre Anonymkode: ce932...da5 1 1
Mariss@68 Skrevet torsdag kl 14:50 #9 Skrevet torsdag kl 14:50 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Får avslag uansett så vent med vondten 🥲 Anonymkode: ce5ea...156 Dette stemmer ikke, hva er din erfaring her? 1
veronica<3 Skrevet torsdag kl 15:17 #10 Skrevet torsdag kl 15:17 Tråden er ryddet for avsporing. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:39 #11 Skrevet torsdag kl 16:39 Lei for at du føler det slik, ts. Jeg søkte for en stund siden og følte bare stor lettelse over at jeg endelig har kommet så langt. Anonymkode: 98dac...ca6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:22 #12 Skrevet torsdag kl 17:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sykepengeåret går enormt fort, jeg har prøvd å jobbe av og på, nå ble jeg 100% sykemeldt igjen så da er det kun 3 måneder igjen av tiden min så da ble jeg enig med legen om å sende inn søknad. Nå gråter jeg, dette er vondt, det var ikke planen min. Eneste jeg vil er å være i jobb, klare å fungere som er menneske. Føles som er nederlag å se bekreftelse på at nå er søknaden sendt inn. Anonymkode: aab15...cf5 Jeg brukte også sykepengeåret på å prøve meg mer og mer i jobb, men det ble som en berg og dalbane: 40%, 50%, 60%, 40%, 30%, 50% osv. Da sykepengeåret nærmet seg slutten skjønte jeg at dette funket ikke, og bestemte meg for å bare være 100% hjemme da jeg gikk over på AAP. Det var det beste jeg noensinne har gjort for helsa mi, plutselig ble jeg mottakelig for behandlingen jeg hadde gått i så lenge. Det kommer jo selvfølgelig an på hvorfor man er sykemeldt da, men for min del var det psykisk sykdom som ble forverret av stresset på jobb og stresset ved å hele tiden prøve å øke. Anonymkode: 9c6fb...419 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:23 #13 Skrevet torsdag kl 17:23 (og nå er jeg blitt så bra at jeg har begynt å søke deltidsjobber 🥳) Anonymkode: 9c6fb...419 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:34 #14 Skrevet torsdag kl 18:34 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De aller aller fleste mennesker har et ønske om å jobbe, bidra. Ingen planlegger å bli syke… Dessverre er det slik at mange blir det en eller flere ganger gjennom livet, og det er i disse tilfellene vi skal være glad vi tross alt har et system som ivaretar oss. Det er mange som trenger NAV gjennom livet, og det er helt okay 😊 …om nav fungerer optimalt er en helt annen diskusjon 😅😉 Anonymkode: 0c444...767 Nåja. Når man ser på antallet syke, uføretrygdede og de på aap i Norge så vil nok egentlig ikke de aller aller fleste bidra. Kanskje de fleste. Og det som er rart er at mennesker på både aap og uføretrygd orker å få barn🤷♀️. Merkelige greier. Anonymkode: 9af48...56d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:37 #15 Skrevet torsdag kl 19:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nåja. Når man ser på antallet syke, uføretrygdede og de på aap i Norge så vil nok egentlig ikke de aller aller fleste bidra. Kanskje de fleste. Og det som er rart er at mennesker på både aap og uføretrygd orker å få barn🤷♀️. Merkelige greier. Anonymkode: 9af48...56d Hvordan kan noen bli så intolerant? Se på helsevesenet så ser du årsaken til at mennesker havner på aap og ufør. Som legen min sa pga økonomi får man minimum av det man trenger i det offentlige. Jeg er på mitt 10 år med kamp for å bli frisk, hadde sykehuset hjelpt meg for 10 år siden hadde jeg vært i jobb. Helst bør jeg vel gi bort barna mine, de fikk jo en syk mor. Anonymkode: aab15...cf5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:33 #16 Skrevet torsdag kl 20:33 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvordan kan noen bli så intolerant? Se på helsevesenet så ser du årsaken til at mennesker havner på aap og ufør. Som legen min sa pga økonomi får man minimum av det man trenger i det offentlige. Jeg er på mitt 10 år med kamp for å bli frisk, hadde sykehuset hjelpt meg for 10 år siden hadde jeg vært i jobb. Helst bør jeg vel gi bort barna mine, de fikk jo en syk mor. Anonymkode: aab15...cf5 Har alltid fått den hjelpen vi trenger i helsevesenet i vår familie. Henvisninger, operasjoner osv. men man må jo ta litt tak i det selv og stå på. Så du mener at i Afrika, Kina, Asia osv så har de mye bedre helsevesen ettersom de har færre som ikke kan jobbe? Anonymkode: 9af48...56d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:20 #17 Skrevet torsdag kl 21:20 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har alltid fått den hjelpen vi trenger i helsevesenet i vår familie. Henvisninger, operasjoner osv. men man må jo ta litt tak i det selv og stå på. Så du mener at i Afrika, Kina, Asia osv så har de mye bedre helsevesen ettersom de har færre som ikke kan jobbe? Anonymkode: 9af48...56d Hvorfor er du i min tråd? Så flott at du har fått det, det er sykt mange som ikke får det. Har disse landene like lav arbeidsledighet som oss? Dette er ikke en tråd der du trenger å rakke ned på de syke! Ta gjerne livet mitt, jeg deler deg gjerne med andre. Anonymkode: aab15...cf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå