Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan autister få barn? Hvis de bor med foreldrene 

Anonymkode: 39b45...f53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen lov som forbyr dem det. Men det avhenger selvsagt av graden av autisme... er det alvorlig grad, vil det jo kanskje ikke være sikkert de blir anerkjent som passende foreldre til et lite barn. 

Mange autister er imidlertid helt oppegående og ofte i jobb også, og har familier og partner.

Anonymkode: 8fa98...db9

• Liker 1
Skrevet

Kjenner mange autister som har barn men de bor i egen bolig og er i jobb.

Anonymkode: e7b3e...13d

• Liker 1
Skrevet

dette kommer vel helt ann på alvorlighetsgraden...     

Anonymkode: e6bea...8e9

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig kan autister få barn. Akkurat som alle andre. Også autister som bor hos foreldrene - akkurat på samme måte som ikke-autister som bor hos foreldrene. 

Autisme er et kjempestort spektrum. Noen autister har lite hjelpebehov. Jeg er autist, og har doktorgrad, er i full helt normal jobb som produktsjef i et it-selskap, er trener i en kampsportklubb, har mann, og altså to barn. Mens andre autister har stort hjelpebehov, og kan være ikke-verbale, og ikke klare/tørre å bo alene. 

Det er mange ikke-autister som bor hos foreldrene også? Har har å bo med foreldrene med å få barn å gjøre....? Det er vel kanskje *grunnen* til at de bor hos foreldrene du må se på? Er det pga økonomi, eller pga at de ikke klarer ta vare på seg selv, sv. 

Men ja: autister kan få barn. Hvor lurt det er å få det, avhenger helt av hjelpebehov og hvordan de fungerer - noe som også er tilfellet for ikke-autister. 

Anonymkode: 5278f...00e

• Nyttig 2
Skrevet

Min mann og og far til mine barn er autist. Men det er litt forskjell på han og de som må bo med foreldrene sine. Vil tro at dersom funksjonsnivået er såpass dårlig, vil det blir vanskelig…

Anonymkode: a9d8a...d4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...