Gå til innhold

Vi har aldri erklært noe - at vi er kjærester og sånn

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bodd sammen i 4 år, nesten fra dag 1 vi møttes. Men har aldri erklært noe, at vi er kjærester. Jeg har ikke meldt flytting og er på en måte "på besøk". Fungerer greit det. Vi bruker mye "vi" og jeg bruker "hjemme" om huset hans. Og han sier at han ikke er singel, men ikke hva han er i nå. Jeg kaller meg skilt. Ikke singel eller i forhold. Begge i slutten av 40 årene.

Kjenner på at jeg vil noe mer. En bekreftelse på at jeg er dama hans. Vise det for verden. Ville det i begynnelsen også men han var skeptisk, tenk om forholdet gikk til helvete og det var flaut det. Skjønte tankegangen da,men nå da, 4 år senere ? Han vil verne om privatlivet vårt, men nå begynner jeg å tenke om han egentlig ikke vil "formalisere" forholdet vårt. Det er liksom greit at jeg bare er der.

Hvordan ta det opp uten å virke masete eller needy or what ? Liker dårlig å true om ting også. 

Anonymkode: 392e1...65e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så merkelig. Du kan virkelig ikke like å ta opp ting, ettersom det har tatt 4 år. 

Jeg tenker vel at du ikke er needy for å vite hva som skjer mellom dere? Det er ingen planer, ingen prosjekter, ingenting som gjør at dere vil snakke om fremtiden og hva det innebærer for dere?

Hvis du ikke vil ta den samtalen, så kanskje du ikke skal "bare være der". Være litt utilgjengelig. Se hva som skjer da.. La han ønske å ta initivativet til en slik samtale.?? Men du er jo snart 50 år dame, så det er på tide at du kan ta en voksen samtale med en mann :) 

Anonymkode: fef19...5f0

• Liker 10
Skrevet

Hva mener du?

At du har egen leilighet, men "bor" hos han?

Anonymkode: 6f2bd...e82

• Liker 3
Skrevet

Spør om dere skal skrive samboerkontrakt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
svartkatt skrev (7 minutter siden):

Spør om dere skal skrive samboerkontrakt.

Ja, har tenkt på det. Se reaksjonen hans 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva mener du?

At du har egen leilighet, men "bor" hos han?

Anonymkode: 6f2bd...e82

Nei, solgte alt jeg eide. Har ingen andre steder å dra. Egenkapitalen gikk til helvete, da jeg egentlig solgte med tap. Dritt elendig boligmarked. Setter av penger på sparing,men må jo selvfølgelig bidra der jeg bor nå. 

• Hjerte 2
Skrevet

Så du blir utnytta egentlig? Betaler du for å bo der? Har dere en avtale om hvor mye du får om det blir slutt?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så merkelig. Du kan virkelig ikke like å ta opp ting, ettersom det har tatt 4 år. 

Jeg tenker vel at du ikke er needy for å vite hva som skjer mellom dere? Det er ingen planer, ingen prosjekter, ingenting som gjør at dere vil snakke om fremtiden og hva det innebærer for dere?

Hvis du ikke vil ta den samtalen, så kanskje du ikke skal "bare være der". Være litt utilgjengelig. Se hva som skjer da.. La han ønske å ta initivativet til en slik samtale.?? Men du er jo snart 50 år dame, så det er på tide at du kan ta en voksen samtale med en mann :) 

Anonymkode: fef19...5f0

Tenker jo på det (ellers hadde jeg ikke laget denne tråden) men får meg ikke til å gjøre det. 

Ts

Skrevet
Durancell skrev (1 minutt siden):

Så du blir utnytta egentlig? Betaler du for å bo der? Har dere en avtale om hvor mye du får om det blir slutt?

Nei, jeg betaler kun mat og husholdningsartikler. Han betaler alt annet. Resten går til sparing inntil videre. 

Vi har ikke formalisert noe. Jeg er jo egentlig bare på "besøk" og begynner å like det dårlig. Vil at vi skal skape noe sammen. Tenker på framtiden og sånt, vil han stå ved min side? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker jo på det (ellers hadde jeg ikke laget denne tråden) men får meg ikke til å gjøre det. 

Ts

Det betyr jo at du er redd for svaret.

Bør være motsatt. 

Om mannen, etter 4 år, ikke vil "binde seg" til deg, så er det jo bare å se etter nytt sted å bo.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, solgte alt jeg eide. Har ingen andre steder å dra. Egenkapitalen gikk til helvete, da jeg egentlig solgte med tap. Dritt elendig boligmarked. Setter av penger på sparing,men må jo selvfølgelig bidra der jeg bor nå. 

Så egentlig krasjer du bare der fordi du er husløs? 
Tror det er på tide å ta mer ansvar for ditt eget liv og ikke satser på at noen andre bare fikser det for deg. 
Er det så at du nå ikke ta det opp fordi du er blitt avhengig av det han kan tilby for å overleve? 

Anonymkode: 3de51...803

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så egentlig krasjer du bare der fordi du er husløs? 
Tror det er på tide å ta mer ansvar for ditt eget liv og ikke satser på at noen andre bare fikser det for deg. 
Er det så at du nå ikke ta det opp fordi du er blitt avhengig av det han kan tilby for å overleve? 

Anonymkode: 3de51...803

Høres sånn ut ja når du skriver det sånn. Men jeg kan finne en ny plass å bo, har penger oppspart. Men jeg vil egt noe mer, sammen med han. Men han stritter på en måte mot og hvordan ta det opp uten å virke krevende ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Bodd sammen i 4 år, nesten fra dag 1 vi møttes. Men har aldri erklært noe, at vi er kjærester. Jeg har ikke meldt flytting og er på en måte "på besøk". Fungerer greit det. Vi bruker mye "vi" og jeg bruker "hjemme" om huset hans. Og han sier at han ikke er singel, men ikke hva han er i nå. Jeg kaller meg skilt. Ikke singel eller i forhold. Begge i slutten av 40 årene.

Kjenner på at jeg vil noe mer. En bekreftelse på at jeg er dama hans. Vise det for verden. Ville det i begynnelsen også men han var skeptisk, tenk om forholdet gikk til helvete og det var flaut det. Skjønte tankegangen da,men nå da, 4 år senere ? Han vil verne om privatlivet vårt, men nå begynner jeg å tenke om han egentlig ikke vil "formalisere" forholdet vårt. Det er liksom greit at jeg bare er der.

Hvordan ta det opp uten å virke masete eller needy or what ? Liker dårlig å true om ting også. 

Sier han at han vil verne privatlivet deres? Fra hvem da? Er han en kjendis/ politiker % offentlig persone som vil skjerme familien fra uønsket oppmerksomhet? 🙄

Å ta det opp med han ved å si akkurat det du skriver uten å tenke på at du er "masete". Det at du i det hele tatt er bekymret for at han synes du er masete og needy, dette er ikke bare ditt problem og ansvar. Han på lik linje med deg er ansvarlig for å skape dynamikken hvor en av partnere er usikker og er redd for å være needy.

• Nyttig 3
Skrevet

Du må for all del forsøke å ikke være så unnvikende. Hva hindrer deg i å ta opp viktige ting, hva er du redd for? Gå inn i de følelsene, det er mye bedre for deg enn å holde dem på avstand! 

Anonymkode: a7555...23d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Høres sånn ut ja når du skriver det sånn. Men jeg kan finne en ny plass å bo, har penger oppspart. Men jeg vil egt noe mer, sammen med han. Men han stritter på en måte mot og hvordan ta det opp uten å virke krevende ? 

Hvordan kan det være krevende etter 4 år? 

• Liker 2
Skrevet

Tenkte å spørre han om hva han tenker fremover. Om han er committed eller jeg må finne en annen plass å bo. Virker det truende ?

Ja, jeg er nok jævlig konfliktsky og "unnskyld for at jeg er til"-person

Redd for svaret som noen skriver. At han bare utnytter meg. At jeg egt ikke betyr så mye som jeg vil at det skal bety. 

At ting skal være så vanskelig for ei såpass "gammel" dame som meg 🙈

Skrevet

Du har rota bort EKen din og nå betaler du mat og husholdningsartikler for å ha et sted å bo??

Dette må du få avklart på kontrakt fort som fy. Om han ikke liker at lyset har gått opp for deg risikerer du å være hjemløs.

Skrevet

Tenk over hva du realistisk ønsker.

Formuler litt for deg selv hva du har kommet frem til.

Når dere sitter ned og har god tid så forteller du hva du trenger for å ha det bra fremover og i forholdet. Bruk «jeg» og ikke angrep.

Blir det mye så si du ikke må ha et svar her og nå, men at det ikke drøyer ut heller.

Anonymkode: c9944...585

Skrevet

Han vil i så fall ha et pissdårlig argument for at du er "masete og needy" når tatus på forholdet ikke er oppklart etter fire år.

Jeg tror at hvis du tar et tydelig standpunkt og gir han klar beskjed om hva dine ønsker er, så fremstår du ikke som needy. Da fremstår du som en som vet hva du vil og ikke har noe tålmodighet med wishy washy holdning til relasjonen du er i. 

I dét du begynner å unnskylde deg selv og være spak og forsiktig med å uttrykke meningene dine, er det mulighet for at han vil avfeie det og dere subber videre i samme tralt.

Anonymkode: 3b755...91e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Men du. Jeg må snakke med deg om noe. Det er ikke noe skummelt eller svært men det er noe jeg lurer på.... Hva tenker du om bla bla bla. Jeg trenger å sette ord på hva vi er, hva synes du?" Osv osv osv.  Bare å si det.

Anonymkode: 32332...12d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...