AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:30 #1 Skrevet torsdag kl 12:30 Hvis noen for eksempel kjører narkotika fra Sverige eller Danmark, og inn i Norge. Eller man stjeler ting i det ene landet, og forsøker å selge til i nabo-landet. Men så blir man arrestert i for eksempel Sverige eller i Danmark. Er man nødt til å sone i Sverige eller Danmark da? Eller kan man blir overført til Norge, for soning i norsk fengsel? Eller omvendt: Dersom en svensk eller dansk statsborger blir arrestert for ett eller annet kriminelt i Norge. Blir man nødt til å sone i Norge da? Eller kan man bli overført til Sverige eller Danmark, for soning i hjemlandet deres? Anonymkode: f73c5...fd0
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:52 #2 Skrevet torsdag kl 12:52 Man blir etterforsket, tiltalt og evt. dømt i landet forbrytelsen skjer. Videre sones dommen der. Du kan da søke om å få overført soningen til Norge. Statsborgerskap har ingen betydning, men hvor du er bosatt, har familie mm vil ha betydning. Anonymkode: f2083...e7d 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:07 #3 Skrevet torsdag kl 19:07 Don’t do it! Anonymkode: 1b363...852
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:11 #4 Skrevet torsdag kl 19:11 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man blir etterforsket, tiltalt og evt. dømt i landet forbrytelsen skjer. Videre sones dommen der. Du kan da søke om å få overført soningen til Norge. Statsborgerskap har ingen betydning, men hvor du er bosatt, har familie mm vil ha betydning. Anonymkode: f2083...e7d Stemmer dette? Statsborgerskap har vel mer å si enn hvor man er bosatt? Anonymkode: fba87...251
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:16 #5 Skrevet torsdag kl 22:16 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Stemmer dette? Statsborgerskap har vel mer å si enn hvor man er bosatt? Anonymkode: fba87...251 Om du stjeler hos meg, så vil jeg også sikre at du får dom og straffen din etter mine regler og betingelser. Det spiller ingen rolle om du kommer fra et annet land. Regler for soning hos naboen kan være annerledes og resultere i at jeg ikke ha kontroll lenger over din soning. Naboen kan velge å sette deg på fri fot. Anonymkode: 1faa3...d7e
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:41 #6 Skrevet fredag kl 00:41 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Stemmer dette? Statsborgerskap har vel mer å si enn hvor man er bosatt? Anonymkode: fba87...251 Blir du fengslet og dømt i Sverige, vil en utlevering til Norge bare være aktuelt hvis det er her du er bosatt. Det er muligheten til å være nær familie og andre praktiske forhold som vil være grunnlag for en overføring. En norsk statsborger som ikke bor i Norge vil ha mindre mulighet til å få norske myndigheter til å inngå en overføringsavtale. Anonymkode: f2083...e7d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:20 #7 Skrevet fredag kl 10:20 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Om du stjeler hos meg, så vil jeg også sikre at du får dom og straffen din etter mine regler og betingelser. Det spiller ingen rolle om du kommer fra et annet land. Regler for soning hos naboen kan være annerledes og resultere i at jeg ikke ha kontroll lenger over din soning. Naboen kan velge å sette deg på fri fot. Anonymkode: 1faa3...d7e det er uansett ikke DU som bestemmer regler og betingelser for sånne ting. Det blir opp til politi (som mest sannsynlig aldri gidder å dukke opp ved tyveri) og eventuelt en rettssak. Hvis det i det hele tatt kommer så langt da, blir sikkert henlagt før det kommer så langt likevel. Men du har ikke en dritt å si for noen andre sin soning uansett Anonymkode: f73c5...fd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå