Gå til innhold

Syns dere det er helt greit når kjæresten snakker snakker om andre damer som digge og pene med kompiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere vært i forhold der min ex syntes jeg var den fineste på jord, har aldri hørt ham uttale seg om andre kvinner ( om han gjorde det for å ikke såre meg, er egentlig det samme for meg, jeg følte meg komfortabel og som jeg var den eneste han brydde seg om). 

Nå dater jeg en som er stikk motsatt. Har hørt han flere ganger i telefonen si " å hun jeg syns var så digg", ja hun som var så pen...samtidig virker det som han ikke syntes, eller vil at jeg skal syntes jeg er noe bedre enn average. 

Er det helt vanlig at man skal høre på sånt??

Jeg føler meg jo nesten uønsket. 

Anonymkode: 2efa7...448

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er noe patetisk over mennesker som må sitte å kommentere om de er tiltrukket av andres utseende. Ekstra kleint foran partner.

Mange menn og damer er slik. 

Anonymkode: bd6e1...d36

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes kulturen har dratt veldig i retning av at folk er kyniske og egoistiske generelt men også i dating livet. Jeg så forresten en artikkel i dag om at folk ikke klarer å takke ja til en invitasjon og lar være å møte opp til avtalte ting. Har ikke noe med ditt spørsmål å gjøre direkte, men jeg ser en viss sammenheng. 

Jeg er mann selv og er av natur som din eks. Jeg snakker aldri nedsettende om dama mi uansett om hun er tilstede eller ikke og jeg snakker aldri om "digge damer" enten hun er tilstede eller ikke. 

Jeg hører ofte menn snakke om at ulike damer er så digge og sånn enda de er i forhold. Jeg synes sånt er kvalmt. Men har inntrykk av at de eri mindretall blant menn. 

Anonymkode: 34c3b...310

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei takk. Jeg forventer at samboeren min har nok respekt for meg, og at han er for god til å snakke på den måten, selv om jeg ikke er tilstede. Vi blir ikke blinde bare fordi vi havner i et forhold, men dette handler om grunnleggende respekt for den man elsker. 

Anonymkode: f3dc6...232

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen min kan snakke om en kvinne "du vet hun med brubt hår og briller. Pen. Litt lav." En beskrivelse. Han erkjenner at hun har et utseende som er pent. 

Han har ALLTID snakket godt om utseendet mitt og ønsker at jeg skal like meg selv. Føle meg bra nok, som den beste for ham, men han et ikke en sånn som sier "så vakker du er min lille due"😅 

Jeg har ALDRI hørt ham snakke om kvinner som digg osv. Aldri kompisprat hvor det fremkommer tydelig eller med subtile hint at noen er pulbare e.l. 

Dere er kjærester. Hvis du ikke liker dette så foreslår jeg at du bare dumper ham. Det er meningsløst å bruke energi og tid på noen som får en til å føle seg dritt. Det er større og bedre fisker der ute😊

Anonymkode: 267c1...499

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånne menn involverer jeg meg ikke med.

Anonymkode: cfaa5...2a6

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei takk. Jeg forventer at samboeren min har nok respekt for meg, og at han er for god til å snakke på den måten, selv om jeg ikke er tilstede. Vi blir ikke blinde bare fordi vi havner i et forhold, men dette handler om grunnleggende respekt for den man elsker. 

Dette. Det handler om (dis)respekt, menn som er slik manipulerer dama og sier hun er usikker hvis hun ikke tåler det men handler ikke om at man tror man er verdens peneste, men at det føles litt ut som å bli tråkket på. Ingen gentleman holder på slik.

Anonymkode: 88b92...081

• Liker 3
Skrevet

Neitakk til sånn oppførsel

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke om han gjør det når han er med andre menn uten at jeg er der, men han gjør det ikke når jeg er tilstede. Så jeg vet ikke, men opplever ikke at han er typen som er opptatt av å snakke om andre damer og hvor pene de er. Noen ganger har jeg observert at han har sett diskré på pene damer, men han sier ingenting om det. 

Jeg setter pris på at han ikke gjør det og hadde nok mistet respekten for han om han hadde vist tydelig at han var opptatt av andre damer. Det er noe barnslig over det å være godt voksen og måtte kringkaste det for alle og enhver hvor pen og flott andre kvinner er. Min samboer nærmer seg 50 år og da forventer jeg at han har respekt for meg og at han ikke må si alt han tenker høyt hele tiden. 

Jeg har hatt samboer tidligere hvor han hadde mange venninner som han fortalte om hvor pene de var og var alltid opptatt av andre kvinner. Synes det var litt slitsomt å hele tiden måtte høre om alle disse kvinnene. Jeg er ikke interessert i å høre om andre kvinner og deres utseende. Ikke er jeg interessert i å høre om deres seksuelle fortid med andre kvinner heller. Det er ikke spesielt interessant for meg å høre detaljer om slike ting. 

Anonymkode: d8840...f30

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette. Det handler om (dis)respekt, menn som er slik manipulerer dama og sier hun er usikker hvis hun ikke tåler det men handler ikke om at man tror man er verdens peneste, men at det føles litt ut som å bli tråkket på. Ingen gentleman holder på slik.

Anonymkode: 88b92...081

Ja. Akkurat slik. Får høre at jeg er usikker " når det passer" og så høre " at jeg ikke må være innbilsk, fordi jeg er visst veldig innbilsk"  Hvordan er det at menn gjør ting så likt etter mønster?

• Liker 2
Skrevet

Greit om ha sier det til kamerater når du ikke er til stede, men foran deg?? Hadde jeg aldri giddet

Anonymkode: 91879...81c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja. Akkurat slik. Får høre at jeg er usikker " når det passer" og så høre " at jeg ikke må være innbilsk, fordi jeg er visst veldig innbilsk"  Hvordan er det at menn gjør ting så likt etter mønster?

For meg var kommentarer av den typen ett (av flere) røde flagg jeg skulle ønske jeg forstod i starten, ikke  flere år senere da jeg satt med knust selvtillit og ikke turde dra fra mannen.

Anonymkode: d4138...234

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Holder meg unna umodne menn som er slik.

Anonymkode: a4df9...ff2

• Liker 4
Skrevet

Hadde jeg aldri godtatt. 

Anonymkode: e05bf...b8b

• Liker 2
Skrevet

Da hadde jeg valgt å sette opp en svær plakat av Enrique Iglesias på soverommet, for da er vi tilbake til fjortistadiet 😂

Anonymkode: 4c680...c1a

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som han trykker deg ned med vilje. Klassisk første steg i en prosess som er ment til å kue deg helt. Løp, ikke gå. Livet er for kort til å være rundt folk som ikke får deg til å føle deg bra. 

Anonymkode: 97fb3...b96

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig umodent og barnslig. Litt cringe rett og slett

Anonymkode: 2fdde...5c8

• Liker 2
Skrevet

Du velger selv å overhøre en samtale mellom to kamerater. Så klart er det guttaprat.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre og har en samboer på 8 året med 3 barn. 

Jeg prater selv med venninner om kjekke menn ukentlig. Mannen min bryr seg heller ikke. Fordi vi er begge trygge på hverandre..

Anonymkode: 870a0...2eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du velger selv å overhøre en samtale mellom to kamerater. Så klart er det guttaprat.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre og har en samboer på 8 året med 3 barn. 

Jeg prater selv med venninner om kjekke menn ukentlig. Mannen min bryr seg heller ikke. Fordi vi er begge trygge på hverandre..

Anonymkode: 870a0...2eb

Trygge på hverandre, eller mangler dere bare nok selvrespekt til å forstå at den type oppførsel faktisk ikke er akseptabel i et forhold med gjensidig respekt? 

• Nyttig 3
Skrevet

Kan man ikke mene noen er pene uten at det blir sett på som et ønske om å være med dem? Jeg kan jo erkjenne at noen er pene, kjekke eller søte, og partneren min kan gjøre det samme, uten at det nødvendigvis betyr vi ønsker å endre partnere. Ofte kan vi være enige om at vi synes de har et fordelaktig utseende. Men, det kommer an på i hvilken situasjon og hvilke ord som brukes. "Digg" oppfatter jeg som et mye mer seksuelt ladet ord, som om den som mener noen er digg vil ligge med vedkommende, men det er det nok noen som kan være uenig i.

Anonymkode: 12ef5...2aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...