AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:02 #1 Skrevet torsdag kl 10:02 Må bare lufte en ting. Samboer har alltid hatt jobb fra 8-16. Etter jobb-bytte ble det turnus og han er så og si ikke hjemme annen hver uke. Dette har selvfølgelig gått utover parforholdet. Det føles som om jeg har en leieboer som stikker innom annen hver uke. Sexlivet er ikke til stede de ukene han har lange vakter så jeg føler jeg mistet samboer over natten og at jeg er singel 50/50. Jeg begynner å tenke, hva er vitsen med forhold da? Er det bare jeg som er rar her? Han trives i ny jobb og det unner jeg han men det går på bekostning av personlige forhold og er det da vits? Anonymkode: c50d8...01c 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:19 #2 Skrevet torsdag kl 10:19 Mannen min og jeg er veldig vant til denne livsstilen og vi kjenner egentlig ikke til noe annet. Da vi ble kjent jobbet vi begge i offshore rotasjon. Mannen min gjør det fremdeles, men jeg har vanlig kontorjobb nå. Vi har enebolig, barn og husdyr. Vi har veldig selvstendige liv og ingen av oss har behov for å snakke sammen hver eneste dag. Vi tar så klart kontakt dersom vi trenger å snakke om noe. Personlig hadde jeg følt meg litt kvelt hvis jeg hadde en partner som måtte ha vært sammen med meg hver eneste dag. Jeg er en veldig selvstendig person. Anonymkode: 76e74...29a 10 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:24 #3 Skrevet torsdag kl 10:24 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mannen min og jeg er veldig vant til denne livsstilen og vi kjenner egentlig ikke til noe annet. Da vi ble kjent jobbet vi begge i offshore rotasjon. Mannen min gjør det fremdeles, men jeg har vanlig kontorjobb nå. Vi har enebolig, barn og husdyr. Vi har veldig selvstendige liv og ingen av oss har behov for å snakke sammen hver eneste dag. Vi tar så klart kontakt dersom vi trenger å snakke om noe. Personlig hadde jeg følt meg litt kvelt hvis jeg hadde en partner som måtte ha vært sammen med meg hver eneste dag. Jeg er en veldig selvstendig person. Anonymkode: 76e74...29a Ok🤷♀️ Anonymkode: dc63e...199 1 1
Granskudd Skrevet torsdag kl 10:30 #4 Skrevet torsdag kl 10:30 Du tror ikke det bare er at du trenger å venne deg til den nye rutinen og måten å leve på? Kanskje dere må innføre nye tradisjoner i forholdet for å sikre at dere ser hverandre nok, og kanskje du må legge om på ditt eget liv slik at du kan gjøre alle "for deg selv" tingene når samboer er på jobb, slik at du ikke kjeder deg og tenker for mye på at samboer ikke er til stede? Jeg tror ingen som jobber turnus synes at der er helt forenelig med familieliv, de aller fleste jeg har snakket med som jobber turnus synes på et eller annet nivå at det er en kamp å balansere jobb og privatliv. Spesielt de som jobber natt og må sove på dagen før de skal på jobb igjen på natta. Ellers så tenker jeg jo at et forhold bør vel generelt sett være sterkere enn hvordan man jobber? Så at det ikke er noen "vits" om samboeren din jobber turnus er det kanskje en for stor verdiforskjell til at det er noen verdi i å fortsette? 5
Fighter83 Skrevet torsdag kl 10:31 #5 Skrevet torsdag kl 10:31 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Må bare lufte en ting. Samboer har alltid hatt jobb fra 8-16. Etter jobb-bytte ble det turnus og han er så og si ikke hjemme annen hver uke. Dette har selvfølgelig gått utover parforholdet. Det føles som om jeg har en leieboer som stikker innom annen hver uke. Sexlivet er ikke til stede de ukene han har lange vakter så jeg føler jeg mistet samboer over natten og at jeg er singel 50/50. Jeg begynner å tenke, hva er vitsen med forhold da? Er det bare jeg som er rar her? Han trives i ny jobb og det unner jeg han men det går på bekostning av personlige forhold og er det da vits? Anonymkode: c50d8...01c Er en grunn til at turnus og skiftarbeid ikke er bra for familieliv og forhold. Mange som får ødelagt relasjoner pga dette.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:34 #6 Skrevet torsdag kl 10:34 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Må bare lufte en ting. Samboer har alltid hatt jobb fra 8-16. Etter jobb-bytte ble det turnus og han er så og si ikke hjemme annen hver uke. Dette har selvfølgelig gått utover parforholdet. Det føles som om jeg har en leieboer som stikker innom annen hver uke. Sexlivet er ikke til stede de ukene han har lange vakter så jeg føler jeg mistet samboer over natten og at jeg er singel 50/50. Jeg begynner å tenke, hva er vitsen med forhold da? Er det bare jeg som er rar her? Han trives i ny jobb og det unner jeg han men det går på bekostning av personlige forhold og er det da vits? Anonymkode: c50d8...01c Hva vil du vi skal si? Jeg synes du høres urimelig ut og egoistisk. Men hvilken rolle spiller det for deg og ditt liv? Null nada. Du må finne en måte å få det til å funke med samboeren din, gjennom dialog med han direkte. Alternativt kan dere gå fra hverandre. Vi har barn, jobb, verv, trening, hobbyer. Sånn er et samliv. Ikke hver dag det blir mange minuttene sammen, annet enn i sengen. Begge elsker hverandre, har fine samtaler, trener sammen om vi ser hverandre lite, sex stort sett hver dag. Tipper du ser din samboer mer enn jeg ser min. Anonymkode: 47484...803 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:45 #7 Skrevet torsdag kl 10:45 Har du ikke egne hobbyer eller trener du ikke eller har venner og familie du kan besøke? Anonymkode: 72788...9f9 3 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:57 #8 Skrevet torsdag kl 10:57 Du ser ikke vitsen med ett forhold fordi du ser han mindre annen hver uke, og må klare deg uten sex annenhver uke? Det høres ikke ut som det er ett spesielt stabilt forhold fra før da, hvis det er nok til at du revurderer forholdet. Anonymkode: e6209...1d1 9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:06 #9 Skrevet torsdag kl 11:06 Slik er det her også med turnus, slik at vi ikke sover sammen. Det går seg nok til, og sexlivet er ikke likt hele livet. Anonymkode: 40a25...050
Anonym6789 Skrevet torsdag kl 11:12 #10 Skrevet torsdag kl 11:12 Da har du jo en god mulighet til å pleie andre relasjoner de ukene han ikke er hjemme vær med venninner, familie, tren osv 5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:15 #11 Skrevet torsdag kl 11:15 Folk er nok ulike der. Jeg elsker tid for meg selv, og i et forhold uten barn hadde jeg foretrukket en sånn løsning. Nå som vi har barn er jeg selvfølgelig glad for at mannen jobber 8-16 med fleksitid og mulighet for hjemmekontor slik at vi bidrar på lik linje hjemme. Anonymkode: c57c5...ed4 1
Queen19 Skrevet torsdag kl 11:19 #12 Skrevet torsdag kl 11:19 Jeg likte at samboeren jobbet turnus, da ble det mer rom for egentid til oss begge to. 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:20 #13 Skrevet torsdag kl 11:20 Her går vi turnus begge to. Elsker det! Forrige uke hadde jeg tre dager helt for meg selv, så hadde han to dager til å drive med sitt, idag har vi begge fri og får hele dagen sammen. Neste uke har vi langhelg og skal på hyttetur bare vi to. Men jeg har også tre avstandsforhold bak meg, og kan virkelig ikke fatte hva du mener med at et forhold ikke er "vits" hvis man ikke er sammen hele tiden. Som er sånn jeg tolker det du sier iallefall. Anonymkode: d246d...93e 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:22 #14 Skrevet torsdag kl 11:22 Hm, samme person?? Anonymkode: 61622...110 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:29 #15 Skrevet torsdag kl 12:29 Fra å ha en normal arbeidstid og frem til turnus så merker vi begge to at det påvirker forholdet negativt. Greit med egentid men slik det er nå skir bare forholdet over til vennskap Anonymkode: c50d8...01c 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:46 #16 Skrevet torsdag kl 12:46 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må bare lufte en ting. Samboer har alltid hatt jobb fra 8-16. Etter jobb-bytte ble det turnus og han er så og si ikke hjemme annen hver uke. Dette har selvfølgelig gått utover parforholdet. Det føles som om jeg har en leieboer som stikker innom annen hver uke. Sexlivet er ikke til stede de ukene han har lange vakter så jeg føler jeg mistet samboer over natten og at jeg er singel 50/50. Jeg begynner å tenke, hva er vitsen med forhold da? Er det bare jeg som er rar her? Han trives i ny jobb og det unner jeg han men det går på bekostning av personlige forhold og er det da vits? Anonymkode: c50d8...01c Nei du er ikke rar. Viner alle forskjellige. Selv foretrekker vi at han jobber turnus. For et par år siden begynte han i vanlig dagjobb, men det funket mye dårligere for oss en da han jobbet turnus, så heldigvis gikk han tilbake til turnus. Handler vel om hvordan liv man lever osv. Anonymkode: 76431...dbb
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:48 #17 Skrevet torsdag kl 12:48 Fighter83 skrev (2 timer siden): Er en grunn til at turnus og skiftarbeid ikke er bra for familieliv og forhold. Mange som får ødelagt relasjoner pga dette. Vi har stikk motsatt erfaring. Vi opplever at turnus er mer praktisk for familien AS. Anonymkode: 76431...dbb
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:58 #18 Skrevet torsdag kl 12:58 Du er jo veldig glad for at andre jobber turnus, slik at ikke alt stenger kl 16 vel? Alt som er tilgjengelig etter din kontortid er det noen som jobber turnus på, butikker, helsevesen, brann og politi, kinoen og badeland er åpent i helga......dét syns du nok er helt ok, bare "not in your backyard" ? Anonymkode: 855ad...c92 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:37 #19 Skrevet torsdag kl 13:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fra å ha en normal arbeidstid og frem til turnus så merker vi begge to at det påvirker forholdet negativt. Greit med egentid men slik det er nå skir bare forholdet over til vennskap Anonymkode: c50d8...01c Samme her Når han kommer hjem, sliten og må sove i 2 døgn nesten for å hente seg inn igjen. Mens jeg er klar for action når han kommer hjem. Jeg har derfor måttet senke forventningene mine, forstå at han er sliten og vi må ta ting deretter. Tålmodighet som gjelder, selv hvor frustrerende det enn er... Anonymkode: f78b8...d12
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:45 #20 Skrevet torsdag kl 13:45 Jeg har bevist valgt en mann i turnus, for jeg vet at de som ikke jobber turnus har noe som helst forståelse for hvordan det er. Og hva det gjør med døgnrytmen og ellers i livet. Jeg jobber turnus selv. Synd om turnus ødelegger er bunnsolid forhold, men var det da et godt forhold i utgangspunktet? Anonymkode: a93d1...db4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå