Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går alltid på julekonsert med moren min. Nå som hun er eldre, setter jeg skikkelig pris på denne tradisjonen. 

Har egen julekalender. Ser på så mange julefilmer jeg rekker. Har fram julekoppene hele desember. 

Har barn og vi har også mange tradisjoner, men de tingene over er mer for meg selv. 

Julesengetøy hørtes stas ut, må innføre det, tror jeg.

Anonymkode: 82ae2...38c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser en julefilm hver dag i hele desember.

Baker pepperkaker og koser meg med pynting.

Anonymkode: dcca7...ec4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

- Startskuddet er første adventshelg med full jul i hele huset, og ser på The Holiday enten lørdag eller søndag i den helgen, når huset er klart 🥰
- Har julefilmer jeg MÅ se utover desember; Hjelp, det er juleferie, Home Alone 1 og 2, Grinchen (Jim Carrey), Love Actually, Jack Frost, The Spirit of Christmas og The Muppets Christmas Carol 🎬
- Vi må også en tur over grensa, pleid å ta det innenfor de to første ukene av desember, men grunnet priskrig vurderer vi å dra i slutten av november 🇸🇪
- Julemarked sammen med ei venninne - enten Oslo, Bærums Verk, Hadeland, etc. 🛍️
- Prøver også å få til en tur på The Well, bare for å prøve finne den totale roen 🧘🏻‍♀️
- Rakfiskmiddag sammen med min mor og bonusfar 😋
- Lille julaften er vi alltid på grøt hos dem også, varierer litt når på dagen avhengig av når jeg jobber, men prøver få det til litt tidlig. Liker å lage litt lettvin mat utpå kvelden mens jeg ser julefilmer, men må få med meg Grevinnen og Hovmesteren, samt Med Grimm og Gru 😍
- Julaften står jeg opp kl. 8, lager meg frokost hvor alt pålegg må smakes på (blir gjerne to brødskiver som deretter deles opp etter hvor mye pålegg det er) 😅
- Setter også frem julegodt fra strømpa julaften morgen - Freia Julemix, Coletta Julenisser og det vi måtte ha som vi koser oss med utover romjula 🎅🏻
- Så er det Snekker Andersen og Julenissen før jeg benytter tiden frem til Tre Nøtter til Askepott begynner med å dusje og fikse litt på håret. Så må jeg se Reisen til Julestjernen og Disney’s Julekavalkade - ren nostalgi 🥹
- Juletre og julesengetøy hører også med, varierer litt når begge kommer opp - har falskt juletre så vurderer det fra ca midten av desember, og julesengetøyet fra 20. eller 21. 🎄

Anonymkode: c0004...33c

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
LiseTV skrev (5 timer siden):

Var med ett par der han er transe.  Vi spiste godt og hadde mer enn nok vin. Vi kledde oss alle i fine kjoler og hadde det utrolig fint. Hun hadde barn fra før som var hos faren sin.

Det heter trans eller transperson, ikke transe (det blir sett på som et skjellsord) 😊

Anonymkode: 1acc8...57b

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det heter trans eller transperson, ikke transe (det blir sett på som et skjellsord) 😊

Jeg bruker transe som etfelles begrep. Er vel tranvestitt.

Skrevet

Hver lille julaften btuker jeg mye tid på å forberede julematen. På kvelden etter at alle andre har lagt seg åpner jeg julens portvin og , skjenker meg et glass og nyter. Og hører på O helga natt.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
LiseTV skrev (1 time siden):

Jeg bruker transe som etfelles begrep. Er vel tranvestitt.

Og jeg er trans og del av Norges største organisasjon for transpersoner, så jeg tror jeg kan mer om riktig terminologi enn deg. Transvestitt skal du hvertfall ikke bruke. 

Beklager avsporing, TS. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Hver lille julaften btuker jeg mye tid på å forberede julematen. På kvelden etter at alle andre har lagt seg åpner jeg julens portvin og , skjenker meg et glass og nyter. Og hører på O helga natt.

Jan Werner? Det er min favoritt da, hvem synger på din juleplate? 

Anonymkode: 1f2e0...1ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jan Werner? Det er min favoritt da, hvem synger på din juleplate? 

Anonymkode: 1f2e0...1ca

Flere. Det er en fin på nynorsk også med en dame.

AnonymBruker
Skrevet

Julekonserten til Oslo fagottkor.

Anonymkode: aa660...399

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

- Startskuddet er første adventshelg med full jul i hele huset, og ser på The Holiday enten lørdag eller søndag i den helgen, når huset er klart 🥰
- Har julefilmer jeg MÅ se utover desember; Hjelp, det er juleferie, Home Alone 1 og 2, Grinchen (Jim Carrey), Love Actually, Jack Frost, The Spirit of Christmas og The Muppets Christmas Carol 🎬
- Vi må også en tur over grensa, pleid å ta det innenfor de to første ukene av desember, men grunnet priskrig vurderer vi å dra i slutten av november 🇸🇪
- Julemarked sammen med ei venninne - enten Oslo, Bærums Verk, Hadeland, etc. 🛍️
- Prøver også å få til en tur på The Well, bare for å prøve finne den totale roen 🧘🏻‍♀️
- Rakfiskmiddag sammen med min mor og bonusfar 😋
- Lille julaften er vi alltid på grøt hos dem også, varierer litt når på dagen avhengig av når jeg jobber, men prøver få det til litt tidlig. Liker å lage litt lettvin mat utpå kvelden mens jeg ser julefilmer, men må få med meg Grevinnen og Hovmesteren, samt Med Grimm og Gru 😍
- Julaften står jeg opp kl. 8, lager meg frokost hvor alt pålegg må smakes på (blir gjerne to brødskiver som deretter deles opp etter hvor mye pålegg det er) 😅
- Setter også frem julegodt fra strømpa julaften morgen - Freia Julemix, Coletta Julenisser og det vi måtte ha som vi koser oss med utover romjula 🎅🏻
- Så er det Snekker Andersen og Julenissen før jeg benytter tiden frem til Tre Nøtter til Askepott begynner med å dusje og fikse litt på håret. Så må jeg se Reisen til Julestjernen og Disney’s Julekavalkade - ren nostalgi 🥹
- Juletre og julesengetøy hører også med, varierer litt når begge kommer opp - har falskt juletre så vurderer det fra ca midten av desember, og julesengetøyet fra 20. eller 21. 🎄

Anonymkode: c0004...33c

Kunstig juletre. Ikke falskt😉

Anonymkode: c19b0...e25

AnonymBruker
Skrevet

Julegensersesong og juleservise hele adventen, adventskalender med karameller fra Pärlans, masse julefilmer og hjemmebakt valnøttbrød med julebrunost på ❤️ 

Anonymkode: 42277...7a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren ser julekalendere hver kveld. Favoritten er alltid the julekalender😍

Julefilm hver helg

Matchende julepysj

Noe god mat til hver film, og ofte også til seriene. Det er ofte kakao&krem, litt kinder maxi eller klementiner. 

alt har juletema og vi pynter 1.desember. Vi har julefat, julebestikk, juleglass, julegardiner, selvsagt masse julepynt i alle rom, juletre, julesengesett(til og med på gjestesengene) og pakkene kommer så tidlig som mulig under treet. Vi tar obligatorisk bilde av katten i julekjole ved treet🥰 vi pynter mens vi hører på julemusikk. 

Lussekatter blir bakt hver 12.desember og spist når vi ser julekalender/film dagen etter. 

i år vil vi på julemarked. Har tenkt på Irland eller London. 

Vi fyller julestrømpene til hverandre med godteri, klementiner eller andre småting.

Vi inviterer til og blir invitert bort på julelunsj en eller annen gang i desember. 

Har julebord med venninner🥰

Har også lyst på en julekonsert i år

Anonymkode: dbf20...e97

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Julestemning med Live og Ronny - podcasten hver morgen i senga sammen med kaffe og sjokoladekalender

Julekonsert med mannen, helst så tett opp mot jul

Julemarked i europeisk storby med venninner

På julaften: stikke til hytta slik at vi slipper å være med masse bråkete familie, hører coffee house julemusikk, åpner en flaske vin, åpner noen pakker og koooser oss

Anonymkode: 62e1f...45a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.9.2025 den 22.43):

Julekonserten til Oslo fagottkor.

Anonymkode: aa660...399

Jeg skal bestille billetter til dette. Noen som vet hvordan sikten er på tredje rad på orgelgalleriet? Evt. nede på benkene?

AnonymBruker
Skrevet

Er forholdsvis nytt, men de siste to årene har mannen og jeg reist bort til et skiresort i julen (i Sverige og Norge). 

Anonymkode: c49d3...411

Skrevet

Ser på " Med Grimm og Gru " på tv lille julaften, venter til de andre har lagt seg, så jeg får sitte alene. Har dusjet først og tatt på meg en pysj, funnet frem julebrus, mandariner og lefse med julesild. 

Titi Suru............. :rodmer:

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange barn, svigerbarn og barnebarn, så er stort sett omringet av barn hele tiden. Og det er sånn jeg trives❤️ Men jeg har min egen tradisjon, der jeg fyller egentid lageret mitt:

Etter alle har lagt seg, natt til julaften, tar jeg siste innspurt. Da får treet siste finpuss, bordene pyntes, strømpene fylles, fruktkurver, godteskåler og julehefter blir satt fram, stue og kjøkkengulv vaskes osv. Dette er MIN stund, og jeg elsker å holde på alene. Når alt er ferdig, krøller jeg meg opp i sofaen, og leser Donald-juleheftet og spiser en klementin eller to. DA er det jul🥰 Og så står jeg opp før alle andre etter et par timer søvn, for å fyre opp, tenne telys, røkelseholderen, juletrelys, adventsstjerne og -staker, og nyter en helt stille julemorgen noen minutter🥰

Anonymkode: 755d8...0ed

• Hjerte 3
Skrevet

Blind-testing av julebrus 🥂 Fordi vi er veldig glad i brus. Men kan sikkert gjøres med juleøl eller annen voksendrikk også 😎

Brusen helles over i kopper og dekkes til, for å ikke dømme på fargen. Smakes via sugerør. Vi har svarkort hvor vi både skal gjette hvilket merke, og rangere på smak. Alltid like spennende om vi klarer å plassere favoritten vår øverste 😅 (vi har såklart hver vår favoritt 😜

Hjemmelagde pepperkaker som palet cleancer. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å utelukke at barnet er med, men hver kyr i fjøsen får to brødskiver med brunost, så er det sledekjøring med hesten om det er snø, og havregrøt med salt til hesten etterpå.

Når dyra får sin pause fra meg er klassikerene over, då da setter jeg må Anndbels Juleønske.

Anonymkode: 101a1...d1d

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...