Gå til innhold

Din koseligste juletradisjon (uten barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell! :nissevink:

Hva er din koseligste juletradisjon som du bedriver uten barn?

Anonymkode: c2ed7...410

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser Med Grimm og Gru Lille julaften kveld. Står opp på julaften for å se Snekker Andersen og Tre Nøtter til Askepott mens jeg spiser julesjokolade og drikker julebrus. 

Det er min egen tradisjon som gjør for meg selv hver jul. Så kommer feiring med familien etter det.

• Liker 3
  • Hjerte 6
Skrevet

Ost og vin til kvelden før kvelden, rent julesengetøy, tre nøtter til askepott (gamle versjonen)

Anonymkode: cebe5...e0c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ser tv om dagen hvis jeg ikke må jobbe. Jeg slapper helt av. Kjenner god lukt av ribba. Jeg tar det helt rolig. 

Anonymkode: c26ed...add

• Liker 2
Skrevet

Feiret flere juler i Florida 😅☀️ 

Anonymkode: 5822d...322

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ost og vin til kvelden før kvelden, rent julesengetøy, tre nøtter til askepott (gamle versjonen)

Anonymkode: cebe5...e0c

Åh herlig da -rent julesengetøy, den stjeler jeg hvis det er greit😇

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser Hawkeye uka før jul, men siste episode på julaften 😅 det er vår adventskalender. Har svigers på besøk til lunsj, og bare oss to på kvelden (vi har ikke så mye annen familie i området, svigers kjører gjerne et stykke for å være med mer perifer familie med barn på kvelden, det blir for slitsomt for meg som har ME). Vennejul første juledag. 

Anonymkode: 1acc8...57b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En av romjulsdagene og gjerne hvis det er dårlig vær pleier jeg å gå en lang, lang tur, komme hjem sliten og rød i kinnene, tappe et varmt bad og lese i badekaret. Og gjerne tenne i ovnen, sette på rolig musikk og krølle meg i sofaen med en bok. 

Ikke at jeg ikke kan gjøre dette nesten når som helst i vinterhalvåret, men det er gjerne i romjula at jeg får total ro over meg og kan sette av tid til det. 

Anonymkode: 156d5...b1a

• Liker 3
Skrevet

Julekopp i desember. Både gåtur og kjøre/busstur for å se på julehus. Laget alltid delfiakake før, men ikke blitt i senere tid. Å lage den i muffinsformer, og da i porsjoner er fint om en er alene, og ikke skal invitere gjester. 
Bestiller lussekatter på bakeri til Lucia-dagen 😋 Julegenser på ved ulike anledninger i desember. En tradisjon jeg hadde i yngre dager var å lage vørterbrød på størrelse med rundstykke og ta ut ett om gangen for å kose meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Julefilmer 

Blir mye invitert bort i romjula 

Bake 

Julestrømpe over peisen 

• Liker 1
Skrevet

Grimm og Gru mens jeg pynter juletreet og forbereder det siste. Vin i glasset og litt tapas. Har unger men de bryr seg ikke med det 😛 pusle puslespill og lytte til David Bowies Ziggy Stardust og Pink Floyds Dark side of the moon, romjulsaktivitet. 

Anonymkode: 46ab9...d60

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For meg er det skikkelig julestemning hvert annet år når barna er hos meg. Det året jeg ikke har barna jobber jeg frivillig eller sitter og slapper av i sofaen. Det er svært lite julestemning hos meg da, men jeg nyter det og lar tankene fly. Jule-ting på TV orker jeg ikke, men ser gjerne noe som ikke har med julen å gjøre i det hele tatt. 

• Hjerte 1
Skrevet

Synger i et kor julaften på julegudstjeneste. 

Anonymkode: cb399...96d

• Liker 3
Skrevet

På julaften etter at barna han lagt seg, åpner jeg en flaske prosecco, slenger bena på bordet og føler julefreden senke seg. Gjerne med Karl-Bertil Jonssons jul på tv i bakgrunnen. Nydelig. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Reiser på julemarked, spiser lussekatter og koser meg hele desember med juleserviset mitt.

Anonymkode: 976fb...e79

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Reiser til syden på voksenhotell, enten alene eller med venner :)

Anonymkode: d0b64...014

• Nyttig 2
Skrevet

Mine/våre voksentradisjoner tilknyttet jul: 

- julemarked med overnatting i Norge eller Europa 

- julegenser hele desember 

- jule-sengetøy fra 23.  

- champagne og spekemat når juletreet er pynta 23. Og juletreet pyntes med glasskuler, i motsetning til plast når barna var små 

- juleservise hele desember 

- invitere venner med familier til en jule-brunch en av helgene før jul 

- invitere familie til julebrunch en av juledagene 

- gløgg så fort anledningen byr seg

- masse julefilmer på tv

Vi elsker voksen-jul 

Anonymkode: 49162...d87

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis det er ok vær og føre så drar jeg gjerne på museet på førjuldager,det er så utrolig koselig synes jeg.

Jeg prøver å få med meg en julekonsert før jul. 

Ellers gleder jeg meg til å få førjulsdagene sammen med min datter igjen etter at hun nå er ferdig med to år på skole i andre byer.

Anonymkode: 0850a...e33

• Liker 1
Skrevet

Var med ett par der han er transe.  Vi spiste godt og hadde mer enn nok vin. Vi kledde oss alle i fine kjoler og hadde det utrolig fint. Hun hadde barn fra før som var hos faren sin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2025 den 11.56):

Fortell! :nissevink:

Hva er din koseligste juletradisjon som du bedriver uten barn?

Hatt en barnefri jul på 18 år. I fjor. 2 av barna er jeg alene med. Det var fantastisk.  Bare kos og god mat med kjæresten 😍 Dette året blir det 4 unger. Liker best ro. Heldigvis store barn. 

Anonymkode: 22d4f...f0c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...