Gå til innhold

Tenker dere det er dårlig tegn når noen endrer bilder fra par til bare seg selv?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Både overbilde og profilbilde samtidig? 

Mener ikke snoke, men vil gjerne prøve å stille opp dersom en (ikke så nær) venninne av meg faktisk er gjennom et samlivsbrudd. 

(De tar mange bilder, alene og sammen, så er ikke det at de forrige var gamle eller mangel på nye parbilder å velge i)

Forstår selvsagt det er mulig det er helt tilfeldig, men om det kan være et dårlig tegn.

Anonymkode: adaa3...ef1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er så nær at det er naturlig å stille opp, så forteller hun deg vel det selv? 
Jeg synes det er sært å legge merke til det i det hele tatt, må jeg innrømme. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (2 minutter siden):

Hvis du er så nær at det er naturlig å stille opp, så forteller hun deg vel det selv? 
Jeg synes det er sært å legge merke til det i det hele tatt, må jeg innrømme. 

Vi møtes innimellom, men det er til et spesielt formål og dermed går praten hovedsakelig rundt dette og mer overfladisk, men jeg kan alltids hinte på om at jeg kan stille opp på andre måter om det skulle være behov for det. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi møtes innimellom, men det er til et spesielt formål og dermed går praten hovedsakelig rundt dette og mer overfladisk, men jeg kan alltids hinte på om at jeg kan stille opp på andre måter om det skulle være behov for det. 

er det en grunn til at du tenker vedkommende trenger deg til å "stille opp"? 

Anonymkode: 25920...c37

• Liker 8
Skrevet (endret)

Nei.

Ikke for meg iallefall. 

Hadde absolutt ikke ønsket kontakt med bekjent om jeg gikk gjennom samlivsbrudd. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om hun er som meg, så fant hun vel bare ut at hun liker å være sin egen person selv om hun er i forhold. 

Anonymkode: 7310f...73f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

er det en grunn til at du tenker vedkommende trenger deg til å "stille opp"? 

Anonymkode: 25920...c37

Hun har ikke så mange.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun har ikke så mange.

Det har vel ingenting å si. Trenger hun støtte, ber hun vel om det.

Selv hadde jeg blitt fornærmet om noen trodde min individualitet hadde betydd brudd/skilsmisse.

Anonymkode: 7310f...73f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun har ikke så mange.

Hvordan vet du det sånn egentlig? Dere er bekjent? Mange trur jeg ikke har mange å. Men jeg har flere «gjenger» jeg er med. Så jeg har mer enn nok folk rundt meg. Til og med min mor trudde jeg ikke hadde så mange. Helt til hun forstod at det var jo flere gjenger jeg snakket om når vi var å reiste og slik. 

Anonymkode: 2f329...662

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Både overbilde og profilbilde samtidig? 

Mener ikke snoke, men vil gjerne prøve å stille opp dersom en (ikke så nær) venninne av meg faktisk er gjennom et samlivsbrudd. 

(De tar mange bilder, alene og sammen, så er ikke det at de forrige var gamle eller mangel på nye parbilder å velge i)

Forstår selvsagt det er mulig det er helt tilfeldig, men om det kan være et dårlig tegn.

Du, om dere var nære nok til at du skal bry deg, ville du vist det.

Det at du finner det ut via oppdateringer på internett, betyr at du selvfølgelig ikke skal blande deg. Det betyr at alle som skulle vite det og alle hun trengte støtte av har viser det en stund og nå er de klare til å fortelle hvermansen det. Det er deg i dette tilfellet. Hvermansen.

Anonymkode: 1b73f...af9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Er mer dårlig tegn at folk har parbilde som profilbilde.

Anonymkode: af950...71c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du det sånn egentlig? 

Anonymkode: 2f329...662

Det har hun sagt mange ganger selv, at det går i mann og «…» (ikke relevant). 

Men da har jeg luftet det og forstår det nok ikke er min plass.

Jeg ønsker bare å stille opp for de rundt meg, som jeg kanskje ikke alltid er så god på.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Du trenger å lære deg forskjellen på å bry seg om og å bry seg med. Å tilby hjelp og støtte når noen forteller at de sliter med noe, er å bry seg om. Å henge seg opp i og spekulere om andres privatliv på grunnlag av ubetydelige detaljer, er å bry seg med. At du starter resonnementet ditt med ordene Mener ikke snoke, men... er i seg selv et tegn på at du er på tynn is.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Du trenger å lære deg forskjellen på å bry seg om og å bry seg med. Å tilby hjelp og støtte når noen forteller at de sliter med noe, er å bry seg om. Å henge seg opp i og spekulere om andres privatliv på grunnlag av ubetydelige detaljer, er å bry seg med. At du starter resonnementet ditt med ordene Mener ikke snoke, men... er i seg selv et tegn på at du er på tynn is.

Jeg bryr meg overhodet ikke om sladder/baksnakking eller tenker negativt om andre rundt meg, faktisk noe jeg er veldig sterkt imot, så det ligger hvertfall ikke i det, men at jeg kan overtenke ting og blir selv fort syk av bekymring om noen nære meg selv er syke f.eks.

• Hjerte 1
Skrevet

Kanskje hun er forelska i kollegaen og vil fremstå som tilgjengelig?

Det er mitt bidrag til ville spekulasjoner om ukjente folk sitt kjærlighetsliv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bryr meg overhodet ikke om sladder/baksnakking eller tenker negativt om andre rundt meg, faktisk noe jeg er veldig sterkt imot, så det ligger hvertfall ikke i det, men at jeg kan overtenke ting og blir selv fort syk av bekymring om noen nære meg selv er syke f.eks.

Da har du en veldig stor utfordring. Dette er sykelig og ikke bra for deg selv. 

Det går an å sende en melding.

Har du det bra? 

Om du har en nær relasjon til denne personen så er det naturlig. Har man ikke det så kan det kjennes plagsomt for den det gjelder.

Anonymkode: 1cb08...597

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i et forhold og har bare profilbilde av meg selv. Kjenner mange som har det samme og som bytter fra bilde med kjæreste/ektefelle til bilde av barna og bare seg selv osv uten at jeg tenker over det. Jeg ville ikke likt det hvis bekjente spurte meg ut om privatlivet mitt og ville nok svart ganske kjapt at de skulle passe  sine egne saker. 

Anonymkode: 1ca23...390

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har du en veldig stor utfordring. Dette er sykelig og ikke bra for deg selv. 

Det går an å sende en melding.

Har du det bra? 

Om du har en nær relasjon til denne personen så er det naturlig. Har man ikke det så kan det kjennes plagsomt for den det gjelder.

Jeg tenker egentlig ikke det er sykelig å ta det veldig hardt når noen i din nærmeste krets blir veldig syke, men jeg vet jeg bryr meg mer om andre enn folk flest, og det ser jeg på som en veldig positiv egenskap selv om det selvsagt kan være utmattende til tider.

• Hjerte 1
Skrevet

Dette er veldig generaliserende, men min erfaring er at kvinner oftere bytter og poster bilder av seg selv på nett, mens mannfolka så og si ikke gjør det. 

Synes jeg oftere ser kvinner poste selfier av seg selv ved halvrunde / helrunde tall, bunadsbilder, bilde av seg selv i en nystrikket genser, eller med ny frisyre.

Noen må til og med overtales til å poste bryllupsbilder, ol. 

Det er først når menn som vanligvis ikke poster noe som helst plutselig begynner å poste selfier og turbilder av seg selv alene at jeg «aner ugler i mosen».

De gangene det har skjedd har de gjerne fjernet sivilstatusen sin, og fjernet kona som venn 😆

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker egentlig ikke det er sykelig å ta det veldig hardt når noen i din nærmeste krets blir veldig syke, men jeg vet jeg bryr meg mer om andre enn folk flest, og det ser jeg på som en veldig positiv egenskap selv om det selvsagt kan være utmattende til tider.

Det kommer helt an på hvor nære de er i forhold til hvordan andre mennesker opplever det.

En positiv egenskap er det absolutt.

Håper du bare passer på så det ikke blir altoppslukende, for da er det gått litt for langt tenker jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...