AnonymBruker Skrevet 4. september #1 Skrevet 4. september Hvor mye skal en godta i vennskap og når er det eller av hvilke grunner er det ok å avslutte? Har hatt flerårig vennskap med en psykisk syk dame. Jeg er oppdratt til å godta folk som de er og se det beste i alle. Over lengre tid nå, så ser jeg at jeg blir brukt når det passer henne og får lite i gjengjeld. I tillegg er hun frekk og ufin, spesielt når hun til stadig ringer meg for å «lufte» om det samme uke etter uke. Om jeg prøver å svare med samme mynt, så glefser hun tilbake. Jeg føler meg totalt brukt, overkjørt og til tider kontrollert/manipulert. Hun kan ikke være venn på samme måte tilbake. Om jeg ringer henne før hennes dag starter så er hun opptatt med forberedelser, eller etterpå er hun for sliten, senere kan hun ikke forstyrres når hun er med familien, og om kvelden er hun for sliten. Så det passer bare når hun ringer meg. Det værste er at hun sårer meg gang på gang, men ser det ikke selv. Er det noe vits i å prøve å redde slike vennskap? Når jeg skriver dette, ser jeg hvor håpløst det virker. Og det går opp for meg hva jeg har utsatt meg selv for over lengre tid. Det er kanskje en årsak til at hun ikke har andre nære venner. Anonymkode: 2e870...d63 1
AnonymBruker Skrevet 4. september #2 Skrevet 4. september Her tenker jeg du faser ut vennskapet. Bli mindre tilgjengelig. Anonymkode: 09525...2b1 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. september #3 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (På 4.9.2025 den 4.00): Her tenker jeg du faser ut vennskapet. Bli mindre tilgjengelig. Anonymkode: 09525...2b1 Det er ikke mulig å redde på noe vis tenker du? Anonymkode: 2e870...d63
AnonymBruker Skrevet 5. september #4 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke mulig å redde på noe vis tenker du? Anonymkode: 2e870...d63 Nei. Eller kanskje. Men per idag får du lite ut av dette vennskapet. Fas ut Anonymkode: 64e85...bab
AnonymBruker Skrevet 5. september #5 Skrevet 5. september Ikke alle mennesker passer sammen, ikke alle vennskap er verdt å redde. Her ser jeg ikke poenget i å holde på vennskapet med vedkommende. Anonymkode: 9107d...1a0 2 1
Hippogriff Skrevet 5. september #6 Skrevet 5. september Hvorfor skal du redde dette? Hele poenget med vennskap er vel at det skal være ålreit for begge og i noenlunde balanse. 2 2
cecily Skrevet 5. september #8 Skrevet 5. september Har du en venn i henne, eller er det kun hun som har en venn i deg? 2
Trolltunge Skrevet 5. september #9 Skrevet 5. september Hadde jeg allerede avsluttet, selv om jeg også er innstilt på å tro på det beste i folk. Dog bare til punktet der jeg merker at de ikke fortjener dette, og ikke er bra for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #10 Skrevet 5. september Hun skader deg. Hun er ikke en venn. Venner skal gjøre deg glad og tilføre noe positivt. Så det er bare til å droppe. Anonymkode: 41029...06f 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #11 Skrevet 5. september Vennskap er gjensidig. Om hun behandler deg dårlig, da fader du henne ut. Senser at du vil beholde henne fordi du ikke har så mange rundt deg. Det er ikke greit, at du aksepterer drit uansett. Anonymkode: 870e6...8ad
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:21 #12 Skrevet fredag kl. 06:21 Du skriv at ho er pyskisk syk. Antar det er derfor ho er opptatt med forberedelsa på starten av dagen, er for sliten og at ho prioriterar familie. Det for meg antyder at ho ikke er frisk nok til å klare å ha fleire venner, eller venner what so ever. Jeg kjenner ei som har ein psykisk lidelse, ho er ei god venninnde av meg. Moren min har også ein psykisk lidelse, så eg kan kanskje skjønne kordan det er å være på andre siden. Du skriver ikke hvilken form for psyk ho er. Jeg kjenner bare til den som heite PTSD, og veit at den kan ta så smertefull stor plass i livet med både psykiske og fysiske smerta. Dei to jeg kjenner fortel om dette og jeg tenker det er viktig å være tilstede og ha forståelse, være raus og ikke bli lett fornærma. Dei kan komme litt hardt ut om ting er alltfor vanskelig for dem å takle. Forfferdelig å lese, og synes synd på deg, at du ser på deg selv om ein god venninnde, og ikke får det tilbake! Veit du hvordan type psykisk psyk ho er? Jeg syns det er synd ho mistar ei venninnde, om det er slik at du er ei god venninnde med raushet, støtte og forståelse til ho. Forstår det sånn at du skriv at du ønsker å avslutte vennskapet egentlig fordi det ikke gjør deg godt. Har ho noen gang gjort deg godt i det heletatt? Ønsker du ha ho som venn? For meg høres det ut som at dere ikke kanskje passer så godt isammen. Good riddance for bgge to? Anonymkode: b7875...034
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå