AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #1 Skrevet 3. september 2025 Så lenge jeg kan huske har jeg hatt litt hvitt belegg mellom kjønnsleppene. Altså rundt 20 år siden jeg var i puberteten. Det er ikke ille-luktende, ingen kløe, det er ikke utflod, har ingenting med kjønnssykdom, sopp eller lignende å gjøre. Det bare er der alltid. Jeg har helt normal intimhygiene, vasker med vann 1-2 ganger i uka når jeg dusjer. Når jeg var yngre prøvde jeg å bli kvitt det med jevnlig såpevask, det førte bare til bakteriell vaginose 😅 Har aldri fått noen kommentarer på det hos gynekolog, men glemmer å spørre om det spesifikt. Det lar seg pirke/vaske bort, så det sitter ikke fast liksom. Minner litt om "kukost" som menn kan få, men det er vel oftest pga dårlig hygiene? Føler jeg aldri har hørt noen andre kvinner snakke om dette, så aner ikke om det er noe som er normalt eller ikke. Jeg har begynt å date kvinner nylig, og merker at det gjør meg mer usikker på slike ting. Har enda ikke kommet så langt som til å ha sex med noen, og skal være ærlig på at usikkerheten rundt dette er en faktor. Jeg er redd for å bli avvist for å være ekkel. Føler kvinner legger mer merke til slikt enn menn 😅 Anonymkode: 24c5c...8e3
Mezzosoprena Skrevet 3. september 2025 #2 Skrevet 3. september 2025 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så lenge jeg kan huske har jeg hatt litt hvitt belegg mellom kjønnsleppene. Altså rundt 20 år siden jeg var i puberteten. Det er ikke ille-luktende, ingen kløe, det er ikke utflod, har ingenting med kjønnssykdom, sopp eller lignende å gjøre. Det bare er der alltid. Jeg har helt normal intimhygiene, vasker med vann 1-2 ganger i uka når jeg dusjer. Når jeg var yngre prøvde jeg å bli kvitt det med jevnlig såpevask, det førte bare til bakteriell vaginose 😅 Har aldri fått noen kommentarer på det hos gynekolog, men glemmer å spørre om det spesifikt. Det lar seg pirke/vaske bort, så det sitter ikke fast liksom. Minner litt om "kukost" som menn kan få, men det er vel oftest pga dårlig hygiene? Føler jeg aldri har hørt noen andre kvinner snakke om dette, så aner ikke om det er noe som er normalt eller ikke. Jeg har begynt å date kvinner nylig, og merker at det gjør meg mer usikker på slike ting. Har enda ikke kommet så langt som til å ha sex med noen, og skal være ærlig på at usikkerheten rundt dette er en faktor. Jeg er redd for å bli avvist for å være ekkel. Føler kvinner legger mer merke til slikt enn menn 😅 Anonymkode: 24c5c...8e3 Du vasker deg nedentil 1-2 ganger i uka? Endret 3. september 2025 av Mezzosoprena 15 17
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #3 Skrevet 3. september 2025 Men du har jo dårlig hygiene… Jeg vasker meg jo godt nedentil en ti to ganger hver dag.. Hvis jeg ikke dusjer, så tar jeg klutvask. Anonymkode: 6df3f...d02 14 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #4 Skrevet 3. september 2025 Det er ikke uvanlig med hvitt, litt tyktflytende smøremiddel i vagina. Anonymkode: c17a2...30b 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #5 Skrevet 3. september 2025 Du har elendig hygiene. Anonymkode: b2774...af7 16 5
katties Skrevet 3. september 2025 #6 Skrevet 3. september 2025 (endret) Manglende hygiene. Samme greie som kukost: døde hudceller, bakterier, utflod o.l. som samler seg. I skrittet er "vanlig hygiene" å vaske hver dag, trenger ikke nødvendigvis mer enn vann til vulva, såpe til rumpa. Endret 3. september 2025 av katties 6 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #7 Skrevet 3. september 2025 Hvis jeg vasker meg oftere, får jeg BV. Fikk streng beskjed fra gynekolog om å kutte ned til denne mengden vask fordi jeg drev og vasket på meg BV gjentatte ganger. Har ikke hatt bakteriell vaginose siden. Men som sagt, det gikk ikke bort selv i den perioden jeg vasket daglig med såpe. Samme greia. Anonymkode: 24c5c...8e3 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #8 Skrevet 3. september 2025 Det er kukost. Bare uten kuk. Vask deg oftere enn 1-2 ganger i uka. Anonymkode: e317e...822 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #9 Skrevet 3. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er kukost. Bare uten kuk. Vask deg oftere enn 1-2 ganger i uka. Anonymkode: e317e...822 Altså med vann. Anonymkode: e317e...822
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #10 Skrevet 3. september 2025 Ja det er helt vanlig og ufarlig. Det er bare gammal gædd. Anonymkode: 209f6...55b 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #11 Skrevet 3. september 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis jeg vasker meg oftere, får jeg BV. Fikk streng beskjed fra gynekolog om å kutte ned til denne mengden vask fordi jeg drev og vasket på meg BV gjentatte ganger. Har ikke hatt bakteriell vaginose siden. Men som sagt, det gikk ikke bort selv i den perioden jeg vasket daglig med såpe. Samme greia. Anonymkode: 24c5c...8e3 Du vasker jo ikke på deg BV ved å vaske med vann… 1-2 ganger i uka synes jeg personlig er alt for sjeldent! Jeg selv vasker hver dag, fordi jeg dusjer hver dag da jeg trener hver dag. Anonymkode: 1f299...fad 6 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #12 Skrevet 3. september 2025 Da kjøper du intimsåpe og bruker i dusjen hver dag. Ekkelt å bare vaske seg nedentil 1-2(!) ganger i uke. Du er uhygienisk, det er derfor det kommer. Anonymkode: 7f426...e9b 7 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #13 Skrevet 3. september 2025 Dette har jeg aldri hørt om. Jeg dusjer daglig. Anonymkode: 6c55e...9ba 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #14 Skrevet 3. september 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da kjøper du intimsåpe og bruker i dusjen hver dag. Ekkelt å bare vaske seg nedentil 1-2(!) ganger i uke. Du er uhygienisk, det er derfor det kommer. Anonymkode: 7f426...e9b Les hva jeg skriver da, jeez. Anonymkode: 24c5c...8e3 1
Lorieen Skrevet 3. september 2025 #15 Skrevet 3. september 2025 Det er smegma (det vi kaller kukost hos menn) og du har det fordi du er en uhygienisk person som ikke vasker deg daglig. 7 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #16 Skrevet 3. september 2025 Du vasker ikke på deg bakteriell vaginose av å vaske ytre genitalia. Ikke sprut med dusjen opp i vagina, så er du good. Selvfølgelig vasker man seg nedentil HVER dag. Anonymkode: 2f284...f6e 8 9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #17 Skrevet 3. september 2025 Herregud rart å si man skal vaske seg nedentil hver eneste dag. Det trenger man ikke! Anonymkode: 9aeab...3aa 4 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #18 Skrevet 3. september 2025 Jeg bruker vaskeklut med vann, stikker den ikke opp i dåsa akkurat! Anonymkode: 361a6...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #19 Skrevet 3. september 2025 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvis jeg vasker meg oftere, får jeg BV. Fikk streng beskjed fra gynekolog om å kutte ned til denne mengden vask fordi jeg drev og vasket på meg BV gjentatte ganger. Har ikke hatt bakteriell vaginose siden. Men som sagt, det gikk ikke bort selv i den perioden jeg vasket daglig med såpe. Samme greia. Anonymkode: 24c5c...8e3 Du vet at det finnes noe annet enn å vaske med såpe hver dag og å skylle med vann TO dager onklen? Skyll med vann hver dag! To dager i uken er skikkelig ekkelt! Anonymkode: b2774...af7 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2025 #20 Skrevet 3. september 2025 Jeg har også dette, dusjer daglig. Har ikke sopp, BV eller kjønnssykdom. Det er helt normalt. Anonymkode: 42961...51c 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå