Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg håpløs. Etter graviditet nr 2 har jeg blitt 10 kg tyngre... Etter første graviditet tok det rundt 7-8 måneder før jeg kom tilbake til min vanlige vekten, ikke tynn men ganske normal (bmi 20,8). Nå står vekta bare og bmi 24,2 🥲 Uansett hva jeg gjør, hvordan jeg spiser. Jeg blir ikke yngre i tillegg, det skjønner jeg. Men i tillegg til å være konstant sliten (2 småbarn + fulltidsjobb)  har jeg to diagnoser. Tidlig overgangsalder (ovarial svikt) og hypotyreose. Super kombo. Er det håp å gå ned i vekt i det hele tatt??? Jeg kan bruke 2-3 uker på å gå ned 500 gramm og så kommer bare alt tilbake med en gang jeg slutter med strenge begrensninger. Blir skikkelig lei meg og deprimert av at det ser håpløst ut. Jeg spiser ikke mye i det hele tatt.Spurte tom meninger fra venner/familie medlemmer. Beveger meg mye, går mye hver dag, trener litt men det er det jeg får til  med to små og i tillegg ammer fortsatt minstemann. Har noen erfaring med å gå betydelig ned i vekt med disse diagnosene? Takk 🙏

Anonymkode: 9ee26...05f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hypothyreose. Gikk greit ned i vekt ( 10 kg) over et par år da jeg gikk over til Erfa. Nå veier jeg for lite. Pga covid endret smak og luktesansen seg så sliter med å få i meg nok mat. 

Anonymkode: 4ff31...9fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har hypothyreose. Gikk greit ned i vekt ( 10 kg) over et par år da jeg gikk over til Erfa. Nå veier jeg for lite. Pga covid endret smak og luktesansen seg så sliter med å få i meg nok mat. 

Anonymkode: 4ff31...9fd

Jeg får ingen behandling for hypothyreose ennå. Er den Erfa god? Er det vanlig medisin for behandling av hypothyreose? 

Anonymkode: 9ee26...05f

Skrevet

Konsentrer deg heller om å beholde vekta du har nå, så går du ikke mer opp. Du ammer fremdeles, så la nå kroppen komme tilbake til det normale før du skal gjøre endringer.

Anonymkode: f0040...aa9

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Konsentrer deg heller om å beholde vekta du har nå, så går du ikke mer opp. Du ammer fremdeles, så la nå kroppen komme tilbake til det normale før du skal gjøre endringer.

Anonymkode: f0040...aa9

Jeg er enig i dette, jeg. 24 bmi er fremdeles normalvektig. TS har to små barn, full jobb, to tilstander... Hvor hardt skal man egentlig kjøre seg selv?? 

Ikke rart at alt kommer tilbake når du slutter med strenge begrensninger TS. Det er jo ingen som kan leve sånn. Du må heller gjøre små endringer som vil gi effekt over lang tid. Tenke år, ikke uker og måneder. Spis deg mett. Fokuser på sunne matvarer.

Anonymkode: 27535...560

• Liker 2
Skrevet

Har du snakket med legen om dette? Det tror jeg kan være lurt.

Om du ikke har stoffskiftet under kontroll, så vil slanking være vanskelig. Faktisk så er det jo heller et symptom at en går opp i vekt, om det er ubehandlet.

Du skal være strålende fornøyd med at du klarer å holde vekta per nå.

Ikke stress med vekt, og konsentrer deg om å få hjelp med stoffskiftet. Det er i hvert fall der jeg ville begynt. Du prøver å sloss med en kropp som ikke virker nå ❤️

Anonymkode: 2e62e...42e

Skrevet

Du sier at du ikke spiser mye i det hele tatt, men du nevner ikke hva du spiser. Kanskje er det bare små forandringer som skal til? Får du i deg 8 om dagen, med hovedvekt på grønnsaker?

Anonymkode: 1d348...1c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...