Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle594621.ece Jeg er helt målløs. Det får da være måte på hva man skal bruke penger på. Sellv om man kan argumentere med at det er billigere så er det helt urimelig at forholdsvis rike nordmenn( ja det er folk med mer penger enn gjennomsnittet som bor der nede) skal fortsette å velte seg i norske oljepenger når de selv har valgt et liv i sol og varme i syden. De får da tross alt trygd fra Norge og det burde holde i massevis, eller de kan flytte ræva si hjem igjen. Men selvfølgelig her er det jo ikke billig rødvin og kaldt det meste av året Hva med alle de med pakistansk bakgrunn feks. Når skal de kreve egne skoler og sykehjem betalt av den norske stat i pakistan? Også et paradoks at bare 15 % av nordmennen i spania snakker spansk etter så mange år der nede. Frp er klart det største partiet og hvem skriker nettopp høyest her hjemme om at utlendingene ikke gidder å lære seg norsk Snakk om å skyte seg selv i foten ja.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Har de flyttet til Spania så har de flyttet fra Norge. Da får de ta med de ”ubehageligheter” som medfølger. Trenger de norsk helsevesen får de komme seg hjem. Dette er typisk Frp, stakkar nordmenn som ikke snakker spansk må få eget sykehjem i Spania.
Rebelle Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Dette er helt huørt! Jeg bor selv i England og er fult inneforstått med at når jeg blir gammel og vil ha norskstandard på sykehjem osv, så må jeg da: 1) Betale skatt til norge 2) Flytte tilbake til norge når den tid kommer Eller, kanskje jeg kan foreslå at det må bygges sykehus her, siden jeg ikke kommer til å flytte til norge + at jeg sliter med å forstå Engelsk legeprat? Håpløst.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Dette er de samme nordmennene som skrek så høyt mot at muslimer skulle få egne sykehjem i Norge.....
Colargol Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 Vi har blitt bortskjemte her nord! De begynner jo å snakke om norske "byer" i Spania nå! Så en svenske på TV i går også som uttalte at det var bedre å jobbe i norge med å selge leiligheter fordi 30%(eller no') av den norske turist befolkning ville ha hus/leilighet i Spania! Vi forventer mye av våre nye landsmenn, men når vi selv drar ut så driter vi i alt og alle ser det ut til!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 De får dra seg tilbake til Norge vist de trenger det norske helsevesenet. Staten har bedre ting å bruke pengene på enn bortskjemte gammlinger med halve ræva full i penger.
Gjest Gjest_KlaraKlok_* Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Hvorfor går det ikke an å argumentere uten å synke ned på et lavmål når det gjelder språkbruk Blir liksom så lite interessant å diskutere på det nivået Ellers er jeg enig med flesteparten her - at har man flyttet til Spania (eller andre land) så må man tilpasse seg systemet der man bor. Man kan ikke få både i pose og sekk. Akkurat det samme bør gjelde for mennesker som flytter hit til Norge - da må de tilpasse seg Norge og norske systemer og lover.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #8 Skrevet 27. mars 2006 Jeg er helt målløs. Det får da være måte på hva man skal bruke penger på. Sellv om man kan argumentere med at det er billigere så er det helt urimelig at forholdsvis rike nordmenn( ja det er folk med mer penger enn gjennomsnittet som bor der nede) skal fortsette å velte seg i norske oljepenger når de selv har valgt et liv i sol og varme i syden. De får da tross alt trygd fra Norge og det burde holde i massevis, eller de kan flytte ræva si hjem igjen. Men selvfølgelig her er det jo ikke billig rødvin og kaldt det meste av året ← Sender vi ikke trygd nedover til pakistanere som bor i Pakistan da? Hva er egentlig forskjellen? Har ingenting i mot nordmenn med utenlandsk opprinnelse, men bør det ikke være lov å kreve likestilling også for etniske nordmenn?
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #9 Skrevet 27. mars 2006 Sender vi ikke trygd nedover til pakistanere som bor i Pakistan da? Hva er egentlig forskjellen? Har ingenting i mot nordmenn med utenlandsk opprinnelse, men bør det ikke være lov å kreve likestilling også for etniske nordmenn? ← Hva er problemet ditt? Det er likestilling, alle får med seg uføretrygd og alderspenensjon til utlandet både etniske nordmenn og pakistanere. Her ønsker de å bygge aldershjem i Spania. Det er så vidt jeg vet ikke noen norske aldershjem i Pakistan.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #10 Skrevet 27. mars 2006 Sender vi ikke trygd nedover til pakistanere som bor i Pakistan da? Hva er egentlig forskjellen? Har ingenting i mot nordmenn med utenlandsk opprinnelse, men bør det ikke være lov å kreve likestilling også for etniske nordmenn? ← De i Spania får også trygden sin der, så det er full likestilling. Men skal de ha norske sykehjem, må vi bygge det i Pakistan, Chile, Irak, Sri Lanka, Eritrea, Marokko og Tyrkia også.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #11 Skrevet 27. mars 2006 :enig_anim: For en strålende tanke! Jeg ville like tanken på at når jeg blir gammel og grå, så kan jeg få tilbringe min alderdom med andre likesinnede/likegamle i et varmere land! Høres veldeig flott ut og absolutt noe å se fram til...slik det er i dag er det trist med aldershjemmene i Norge...gufne vintere, kaldt være, sne og is.. Takke meg til varmere strøk med andre nordmenn!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #12 Skrevet 27. mars 2006 Jeg synes vi burde krev edet vi kan, tross alt er nordmenn er ressurssterk gruppe og bør ikke sammenliknes med alle andre svakere grupper som ikke får det de forlanger. Vi burde få en god alderdom i varmere strøk og med nok av penger! Vi er så få nordmenn og har mye oljepenger så det burde vi ta oss råd til.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #13 Skrevet 28. mars 2006 Hva er problemet ditt? Det er likestilling, alle får med seg uføretrygd og alderspenensjon til utlandet både etniske nordmenn og pakistanere. Her ønsker de å bygge aldershjem i Spania. Det er så vidt jeg vet ikke noen norske aldershjem i Pakistan. ← Men egne aldershjem for pakistanere i Norge har da vært oppe til debatt. Likestilling?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå