AprilLudgate Skrevet 4. september #21 Skrevet 4. september Mezzosoprena skrev (19 timer siden): Du vasker vel gardinene dine innimellom? Nei 😶🌫️ Eller: ekstremt sjeldent. Har 3 meter lange hengt fra taket. Thyra skrev (4 minutter siden): Ingen jeg kjenner gjør det. Støvsuger og gnir litt på eventuelle flekker. Hvordan renser man en sofa? Sender hele møbelet til renseriet? Jeg kjøpte sofa/tepperenser. Bråker som et fly, så orker ikke mye bruk av den 😅
Mezzosoprena Skrevet 4. september #22 Skrevet 4. september Thyra skrev (1 time siden): Ingen jeg kjenner gjør det. Støvsuger og gnir litt på eventuelle flekker. Hvordan renser man en sofa? Sender hele møbelet til renseriet? Med møbel- eller tekstil-rens. Trodde det var noe alle gjorde jeg, er vant til at det skjer to ganger i året fra barndommen av, så jeg har liksom bare fortsatt med det 🙂 1
Chlypa Skrevet 4. september #23 Skrevet 4. september Teardrop skrev (22 timer siden): Sommergardiner skal ned, høstgardiner opp før det er julegardiner sin tur. Hvordan oppbevarer dere gardiner for å slippe å stryke dere ihjel? Sommergardinene mine var såååå skrukkete at jeg ikke trodde jeg skulle rekke å stryke de ferdig før sommern var over omtrent haha. Orker ikke det igjen. Tips? Strykejern eller håndholdt steamer? Teardrop skrev (22 timer siden): Sommergardiner skal ned, høstgardiner opp før det er julegardiner sin tur. Hvordan oppbevarer dere gardiner for å slippe å stryke dere ihjel? Sommergardinene mine var såååå skrukkete at jeg ikke trodde jeg skulle rekke å stryke de ferdig før sommern var over omtrent haha. Orker ikke det igjen. Tips? Strykejern eller håndholdt steamer? Henger de på buksehengere 😅👌
Chlypa Skrevet 4. september #24 Skrevet 4. september Teardrop skrev (20 timer siden): Har prøvd å vaske å henge opp til tørk, det var ikke vellykket. Altså jeg tåler en skrukk her og der, men de ble like krøllete som er sammenkrøllet A4-ark! Så ikke ut! Du må vaske på finvask og tørke til de er «stryketørr» dvs ofte bare 10-15 min. også må du ikke ha sånne velourgardiner
Chlypa Skrevet 4. september #25 Skrevet 4. september Million skrev (4 timer siden): Jeg gidder aldri bytte gardiner etter årstid. Har noen hvite, tynne lingardin-aktige greier som brukes hele året. Kan ikke fatte at folk orker å drive og bytte flere ganger i året. Når mine gardiner vaskes, vaskes de på finvask som sentrifugerer forsiktig, og så henges de opp igjen våte, direkte fra vaskemaskinen. Eventuelle små bretter strekkes da ut av seg selv når de henger der våte og tørker. Dette gjør jeg stort sett når det er varmt nok ute til å ha balkongdøren åpen mens gardinene tørker. Vil ikke ha all fuktigheten i rommet. Å bytte gardinene i seg selv tar 10 minutt - det er temaet vask og stryk som tar tid;p Jeg har røde og gullgardiner til jul fordi det er bare sånn det er. Jeg eeelsker jul og pynt og dall, men jeg eeeer så lei av alt gloriet jeg var så lykkelig over en måned tidligere så da bytter jeg til stilrene gardiner. 11 mnd i året rimelig kjedelig 1 mnd i året amerikansk julehus
AnonymBruker Skrevet 4. september #26 Skrevet 4. september Sommergardiner? Høstgardiner?? Julegardiner!?!? Har bare gardiner.. helårsgardiner, åpenbart. Anbefaler. Anonymkode: a791a...0ae 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september #27 Skrevet 5. september Forstår ikke hvordan du får så krøllete gardiner? Jeg vasker dem når jeg tar de ned, henger de pent opp og bretter de pent sammen. Når jeg tar de opp igjen så har de noen bretter på seg og jeg kjører de i vaskemaskin til de er blitt våte og henger opp. Ikke en brett eller skrukk igjen. Anonymkode: b6f69...c6d
AnonymBruker Skrevet 15. september #28 Skrevet 15. september Jeg har noen gardiner i bomullskvalitet. De strykes etter vask, og oppbevares på rull. Andre gardiner henges opp rett etter vask, men kan også oppbevares på rull. Anonymkode: 906ee...fbf
AnonymBruker Skrevet 15. september #29 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (På 4.9.2025 den 21.23): Sommergardiner? Høstgardiner?? Julegardiner!?!? Har bare gardiner.. helårsgardiner, åpenbart. Anbefaler. Anonymkode: a791a...0ae Samme her. Vasker dem en gang i året, gjerne en dag det er sol og blåser litt. Tørker dem ute på snora, og går over med strykejern hvis det trengs. Gardinene på kjøkkenet vaskes litt oftere pga fett og matlukt. Anonymkode: f41dc...748 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #30 Skrevet 16. september Thyra skrev (På 4.9.2025 den 18.03): De fleste vasker ikke sofaen sin (med mindre det er avtagbart trekk eller skinnsofa man kan tørke av med fuktig klut), og den samler mer skitt enn gardinene.... Man bruker jo tekstilrenser innimellom. Anonymkode: 18743...170 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå