Teardrop Skrevet onsdag kl 20:20 #1 Skrevet onsdag kl 20:20 Sommergardiner skal ned, høstgardiner opp før det er julegardiner sin tur. Hvordan oppbevarer dere gardiner for å slippe å stryke dere ihjel? Sommergardinene mine var såååå skrukkete at jeg ikke trodde jeg skulle rekke å stryke de ferdig før sommern var over omtrent haha. Orker ikke det igjen. Tips? Strykejern eller håndholdt steamer?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:37 #2 Skrevet onsdag kl 20:37 Stryker aldri gardiner. Vasker de og henger de opp rett fra maskinen. Så tørker de fint på gardinstangen. Gjør ikke alle det sånn? Anonymkode: 0a40e...cc9 10 2
Mezzosoprena Skrevet onsdag kl 20:56 #3 Skrevet onsdag kl 20:56 Teardrop skrev (34 minutter siden): Sommergardiner skal ned, høstgardiner opp før det er julegardiner sin tur. Hvordan oppbevarer dere gardiner for å slippe å stryke dere ihjel? Sommergardinene mine var såååå skrukkete at jeg ikke trodde jeg skulle rekke å stryke de ferdig før sommern var over omtrent haha. Orker ikke det igjen. Tips? Strykejern eller håndholdt steamer? Vasker de rene når de tas ned, og oppbevarer dem helt uten tanke på hvordan 🙂 Kjører de i vaskemaskina på nytt når de skal opp igjen, bare så de blir våte - rister dem godt og henger de opp i vinduene og de tørker der uten en eneste skrukk 🙂 3 1
Seff Skrevet onsdag kl 21:01 #4 Skrevet onsdag kl 21:01 Enten henger jeg dem opp like etter vask, eller så henger jeg dem på kleshengere (over stangen). 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:03 #5 Skrevet onsdag kl 21:03 Bytte gardiner? 🤣 Har noen juleputetrekk, det får holde. Gardinene mine er helt lyse, nøytrale og lystette da vi har sovesofa i stua til gjester. Men å henge dem opp fuktige hørtes lurt ut. Eneste er at mine er allerede så tunge når de er tørre at jeg er redd stengene ikke tåler mer vekt. Anonymkode: c49ea...d91 2
Mezzosoprena Skrevet onsdag kl 21:38 #6 Skrevet onsdag kl 21:38 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Bytte gardiner? 🤣 Har noen juleputetrekk, det får holde. Gardinene mine er helt lyse, nøytrale og lystette da vi har sovesofa i stua til gjester. Men å henge dem opp fuktige hørtes lurt ut. Eneste er at mine er allerede så tunge når de er tørre at jeg er redd stengene ikke tåler mer vekt. Anonymkode: c49ea...d91 Du vasker vel gardinene dine innimellom?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:40 #7 Skrevet onsdag kl 21:40 Vasker de og henger de så opp igjen. Anonymkode: fd3c1...468 3
Teardrop Skrevet onsdag kl 22:15 Forfatter #8 Skrevet onsdag kl 22:15 Har prøvd å vaske å henge opp til tørk, det var ikke vellykket. Altså jeg tåler en skrukk her og der, men de ble like krøllete som er sammenkrøllet A4-ark! Så ikke ut!
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:51 #9 Skrevet torsdag kl 06:51 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Stryker aldri gardiner. Vasker de og henger de opp rett fra maskinen. Så tørker de fint på gardinstangen. Gjør ikke alle det sånn? Anonymkode: 0a40e...cc9 Det fungerer godt på tunge gardiner, men lettere gardiner vil være like skrukkete etter at de har tørket. Jeg stryker mine gardiner med strykejern. Steameren synes jeg fungerer bedre til mindre ting, som diverse klær, duker og løpere. Anonymkode: 38dc3...e94
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:34 #10 Skrevet torsdag kl 13:34 Legger de på vaskerommet og vasker de først når de skal henges opp igjen. Da henges de opp våte. Eller vasker,ruller og bretter pent sammen og legger i skapet Anonymkode: c13dc...faa
Macro Skrevet torsdag kl 13:37 #11 Skrevet torsdag kl 13:37 Jeg vasker de når de skal brukes og henger de opp våte. 1
Million Skrevet torsdag kl 13:50 #12 Skrevet torsdag kl 13:50 Jeg gidder aldri bytte gardiner etter årstid. Har noen hvite, tynne lingardin-aktige greier som brukes hele året. Kan ikke fatte at folk orker å drive og bytte flere ganger i året. Når mine gardiner vaskes, vaskes de på finvask som sentrifugerer forsiktig, og så henges de opp igjen våte, direkte fra vaskemaskinen. Eventuelle små bretter strekkes da ut av seg selv når de henger der våte og tørker. Dette gjør jeg stort sett når det er varmt nok ute til å ha balkongdøren åpen mens gardinene tørker. Vil ikke ha all fuktigheten i rommet. 1
Ruskesara1973 Skrevet torsdag kl 15:40 #13 Skrevet torsdag kl 15:40 Vasker og henger opp våte. Har mest typ Anthony gardiner fra Kid i div. farger...
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:46 #14 Skrevet torsdag kl 15:46 Jeg stryker allerede en del timer hver uke så hva gjør vel 14 gardiner i forskjell?? Jeg bytter ikke etter sesong 4 ganger i året da men kan ikke skjønne at det ikke er gjort unna på under 30-60 min🤔 Anonymkode: 912d0...a71
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:51 #15 Skrevet torsdag kl 15:51 Jeg stryker allerede en del timer hver uke så hva gjør vel 14 gardiner i forskjell?? Jeg bytter ikke etter sesong 4 ganger i året da men kan ikke skjønne at det ikke er gjort unna på under 30-60 min🤔 Anonymkode: 912d0...a71
Thyra Skrevet torsdag kl 16:03 #16 Skrevet torsdag kl 16:03 Mezzosoprena skrev (18 timer siden): Du vasker vel gardinene dine innimellom? De fleste vasker ikke sofaen sin (med mindre det er avtagbart trekk eller skinnsofa man kan tørke av med fuktig klut), og den samler mer skitt enn gardinene....
Mezzosoprena Skrevet torsdag kl 16:22 #17 Skrevet torsdag kl 16:22 Thyra skrev (19 minutter siden): De fleste vasker ikke sofaen sin (med mindre det er avtagbart trekk eller skinnsofa man kan tørke av med fuktig klut), og den samler mer skitt enn gardinene.... Man renser vel sofaen med jevne mellomrom?
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:23 #18 Skrevet torsdag kl 16:23 Sæssång! Trønder sjø Anonymkode: 56c30...5e8
Thyra Skrevet torsdag kl 16:56 #19 Skrevet torsdag kl 16:56 Mezzosoprena skrev (31 minutter siden): Man renser vel sofaen med jevne mellomrom? Ingen jeg kjenner gjør det. Støvsuger og gnir litt på eventuelle flekker. Hvordan renser man en sofa? Sender hele møbelet til renseriet? 1
Kålrota Skrevet torsdag kl 16:59 #20 Skrevet torsdag kl 16:59 Thyra skrev (1 minutt siden): Ingen jeg kjenner gjør det. Støvsuger og gnir litt på eventuelle flekker. Hvordan renser man en sofa? Sender hele møbelet til renseriet? Med tekstilrenser. Det kan man leie eller kjøpe. Vi bruker den tre, fire ganger i året på sofa, lenestoler og madrasser. Gardiner har vi ikke, så det bryr vi oss ikke om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå