AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:15 #1 Skrevet onsdag kl 20:15 Bor i Drammen. Jeg har sett flere damer i heldekkende kjoler som også dekker ansiktet, bare en sprekk til øynene. Nå har det virkelig gått for langt. Eller synes dere dette bare er et valg på lik linge med caps eller lue fortsatt? Barn i hijab og dekkende over kjole er helt stuerent. Hva blir det neste? Hva med det tilhørende kvinnesynet til disse plaggene? Hvor Fen er feministene nå? Anonymkode: 54b3b...7f2 15 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:20 #2 Skrevet onsdag kl 20:20 Jeg tenker at alt av tildekking av kvinner, er kvinneundertrykkende og handler om menn sitt syn på kvinner. Det betyr fortsatt ikke at jeg kommer til å stemme høyrevridd da de er mer opptatt av å påpeke dette enn å gjøre noe med kvinneundertrykkelse. Er ett paradoks å være imot fri abort mens man samtidig støtter holdninger som begrenser kvinner sin kontroll over egen kropp. Anonymkode: 7e539...32c 14
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:22 #3 Skrevet onsdag kl 20:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at alt av tildekking av kvinner, er kvinneundertrykkende og handler om menn sitt syn på kvinner. Det betyr fortsatt ikke at jeg kommer til å stemme høyrevridd da de er mer opptatt av å påpeke dette enn å gjøre noe med kvinneundertrykkelse. Er ett paradoks å være imot fri abort mens man samtidig støtter holdninger som begrenser kvinner sin kontroll over egen kropp. Anonymkode: 7e539...32c Hæææ? Anonymkode: 54b3b...7f2 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:24 #4 Skrevet onsdag kl 20:24 Bor i Drammen og har ikke sett det ts beskriver. Synes forøvrig at dette er klesplagg som ikke skulle ha vært mulig i Norge. Anonymkode: 0c5cd...8bc 8 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:29 #6 Skrevet onsdag kl 20:29 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at alt av tildekking av kvinner, er kvinneundertrykkende og handler om menn sitt syn på kvinner. Det betyr fortsatt ikke at jeg kommer til å stemme høyrevridd da de er mer opptatt av å påpeke dette enn å gjøre noe med kvinneundertrykkelse. Er ett paradoks å være imot fri abort mens man samtidig støtter holdninger som begrenser kvinner sin kontroll over egen kropp. Anonymkode: 7e539...32c Du vet at det er kvinner som har tatt et helt selvstendig valg på dette? (Litt som at det etær kvinner - norske, kristenkonservative - som helt oppriktig mener at mannen skal være familiens overhode). Og ja, jeg vet at det også er det ikke er like frivillig og selvvalgt for alle, men det er ikke mindre kvinneundertrykkende å nekte kvinner å bære et plagg enn det er å tvinge dem til å bære det. Anonymkode: 7a33d...226
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:37 #8 Skrevet onsdag kl 20:37 Jeg har også sett mer av dette i det siste. Kjenner at det provoserer meg veldig. Anonymkode: 37f03...285 18 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:38 #9 Skrevet onsdag kl 20:38 Sunnfjording skrev (4 minutter siden): Hvorfor er de her da? Vi er et velferdsland som har null kritikk når det kommer til islam. Anonymkode: 54b3b...7f2 12 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:40 #10 Skrevet onsdag kl 20:40 Jeg har sett noen i det siste, og kjenner faktisk at det er ordentlig ubehagelig. Synes tildekking av ansiktet burde vært forbudt i det offentlige rom. Anonymkode: 8b73c...863 18 14
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:41 #11 Skrevet onsdag kl 20:41 Jeg har ikke sett noen i Oslo noen gang, og jeg er ofte i Oslo. Jeg tror neppe det har blitt flere niqabkledde kvinner i Norge i det siste. Anonymkode: c68a0...0d4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:42 #12 Skrevet onsdag kl 20:42 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har sett noen i det siste, og kjenner faktisk at det er ordentlig ubehagelig. Synes tildekking av ansiktet burde vært forbudt i det offentlige rom. Anonymkode: 8b73c...863 Ja, kan jeg bruke finnlandshette i butikken nå eller er blir det dumt? 🤣 Anonymkode: 54b3b...7f2 10
Fru Uperfekt Skrevet onsdag kl 20:42 #13 Skrevet onsdag kl 20:42 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tenker at alt av tildekking av kvinner, er kvinneundertrykkende og handler om menn sitt syn på kvinner. Det betyr fortsatt ikke at jeg kommer til å stemme høyrevridd da de er mer opptatt av å påpeke dette enn å gjøre noe med kvinneundertrykkelse. Er ett paradoks å være imot fri abort mens man samtidig støtter holdninger som begrenser kvinner sin kontroll over egen kropp. Anonymkode: 7e539...32c Høyresiden er ikke imot abort (med unntak av KrF) 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:42 #14 Skrevet onsdag kl 20:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke sett noen i Oslo noen gang, og jeg er ofte i Oslo. Jeg tror neppe det har blitt flere niqabkledde kvinner i Norge i det siste. Anonymkode: c68a0...0d4 Wow, bor du på vestkanten? Anonymkode: 54b3b...7f2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:48 #15 Skrevet onsdag kl 20:48 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er et velferdsland som har null kritikk når det kommer til islam. Anonymkode: 54b3b...7f2 Ikkesant, er det noe vi nordmenn er gode på så er det å IKKE kritisere islam 😂 Anonymkode: 0ec7d...aa6 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:49 #16 Skrevet onsdag kl 20:49 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Wow, bor du på vestkanten? Anonymkode: 54b3b...7f2 Nei, like ved, men er Oslo månedlig, gjerne områdene rundt Grønland, Tøyen og Torggata, men jeg har virkelig ikke sett dette. Forresten så jeg en gang for ca ti år sida en kvinne m niqab på IKEA. Tror hun må ha vært norsk konvertitt, for hun var innmari høy. Anonymkode: c68a0...0d4
Ulla Ullsokk Skrevet onsdag kl 20:49 #17 Skrevet onsdag kl 20:49 Jeg har sett det samme og håpet liksom at de var turister😅 Det der skremmer meg, faktisk. 8 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:52 #18 Skrevet onsdag kl 20:52 Sunnfjording skrev (17 minutter siden): Hvorfor er de her da? De vil ha pengene, nav og velferdsstaten. Derfor. Men melder seg ut av samfunnet. Anonymkode: e47e0...061 17 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:52 #19 Skrevet onsdag kl 20:52 Jeg stiller meg bak dem som stiller spørsmålstegn ved hvorfor de er her, hvis det er slik at de er flyktninger fra et konservative og strenge regimer i hjemlandet. Er ikke noe av poenget at de ønsker mer frihet ved å komme hit? Hvorfor skal de da gå i hijab, burka, niqab etc? Ikke alle som er på flukt fra krig som kommer hit. Jeg er likevel sosialist, og stiller meg uforstående til hvorfor alle sosialister dras over samme kam i dette kles-spørsmålet. Anonymkode: 9004e...959 7 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:56 #20 Skrevet onsdag kl 20:56 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De vil ha pengene, nav og velferdsstaten. Derfor. Men melder seg ut av samfunnet. Anonymkode: e47e0...061 Ja og i de større byene er det så mange som er muslimer og/eller snakker språket at man slipper å forholde seg til nordmenn. Anonymkode: 54b3b...7f2 2 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå