Gjest Gjest_Lisemor_* Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Min mann har et barn fra et kort forhold for mange år siden. Han vil ikke ha (flere)barn, og spørsmålet mitt er; Hvordan kan jeg sikre meg best mulig økonomisk i forhold til om han evnt. skulle falle fra? Barn arver jo 2/3. Jeg er selvfølgelig interessert i å kunne beholde leiligheten i en slik situasjon. Er det noen her som kjenner til livsforsikringer mm? Finnes det en forsikring som kan utbetale meg f.eks 1 million om han skulle falle fra, slik at jeg kan betale barnets pliktdel? Er det andre muligheter, som f.eks at jeg eier en større del av boligen vår? Mvh. Lise
Malama Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Ja, det er mulig med en livsforsikring der du får utbetalingen om han dør.
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Hvis leiligheten står på deg vil det jo ikke være noe arv for barnet å hente. Om det er riktig å omgå en livsarving på denne måten kan man jo diskutere. Men arveloven er proppfull av smutthull for den som gidder å lete litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå