Gå til innhold

Lønnstilskudd. Dere som har vært i jobb med denne ordningen, hvordan har det gått i etterkant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på å høre ulike erfaringer med tiden i etterkant av ordningen med lønnstilskudd.

Lønnstilskudd fra NAV til arbeidsgiver, for å støtte oppunder en arbeidstaker som trenger litt bistand for å komme i jobb igjen, er ifølge NAV et veldig godt og viktig hjelpemiddel. Spørsmålet er - hvordan er ståa etter f.eks. et halvt år, et år, et par år eller mer, etter at lønnstilskuddet er avsluttet?

Er dere fortsatt i samme jobb med tilfredsstillende normal lønn?

Blir dere godt behandlet ved f.eks at dere ennå har nødvendige tilrettelegginger? 

Spent på å høre erfaringer fra dere som har fått denne støtten.

Anonymkode: 34a6c...3df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg kan svare litt som leder.

Vi har hatt flere med lønnstilskudd og kan fortelle litt.

1 person vi hadde sluttet hos oss etter ca 1år da lønnstilskuddet gikk ut og hadde allerede en ny jobb og gå til innen samme bransje. Så lønnstilskudd hjalp godt til der med å skaffe jobberfaring. Vi hadde beholdt personen, men ville ha jobb litt nærmere bostedet.

1 annen fungerte rett og slett ikke og gikk ut i ufør.

Pr nå har vi en med diagnose, vi får 60% lønnstilskudd, siden hen bare jobber med ca 40% hastighet av normale arbeidstakere. Dette fungerer fint og hen får den tilretrelegning som hen trenger. Dette revurderes hvert 3år(gammel nav ordning) 

Vi har også en person til som er ansatt hos oss som har hatt lønnstilskudd. Denne personen trengte minimalt med tilrettelegging. Er nå ansatt som teamleder. 

Som leder vil jeg si at lønnstilskudd fungerer fint for de riktige folka, både for bedriften og de på ordningen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg fikk lønnstilskudd fra mars til juni i år, ble etter dette tilbudt en 50% stilling i bedriften, men jobber ofte ekstravakter så jeg ligger nok på rundt 75% i snitt. Skulle gjerne hatt 100% men det er bedre enn å gå på NAV, helt klart! Trives godt i jobben. 

Anonymkode: 45f47...30f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg kom meg inn via den veien. Har i dag ordinær stilling og fungerer bra. Ikke noe spesiell tilrettelegging nå.

Anonymkode: cbd9a...3e9

Skrevet

Jobber etter noen år like raskt og effektivt som en vanlig ansatt, og arbeidsgiver får fortsatt 60% tilskudd

Anonymkode: 2a0f8...a9a

Skrevet

Kammerat hadde lønnstilskudd, fikk tilbud om jobb videre, dog bare i 50% stilling,

Men erfaringene og kompetansen han hadde opparbeidet seg gjorde at han fikk 100% hos en annen bedrift.

Den nye bedriften fikk noen kroner i midler for tilrettelegging (spesialmøbler)(engangsutbetaling)

Han har jobbet i flere år i dette firmaet.

Uten denne dytten hadde han fort endt opp ufør.

Helt klart lønnsomt for samfunnet.

Anonymkode: 44caf...8b6

Skrevet

Det kommer helt an på.

Har hatt folk på arbeidsplassen med lønnstilskudd 2 ganger. Den ene var en kvinne som hadde vært syk, og som ikke fikk jobb pga. manglende erfaring. Hun var hos oss i kort tid før hun fikk en annen fast jobb.

Den andre var en middelaldrende mann som snakket dårlig norsk og rett og slett ikke fungerte i jobben. Jobben ble avsluttet temmelig raskt, og han gikk tilbake inn i NAV-systemet. 

Anonymkode: e2cdf...74f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 20.53):

Jeg er litt nysgjerrig på å høre ulike erfaringer med tiden i etterkant av ordningen med lønnstilskudd.

Lønnstilskudd fra NAV til arbeidsgiver, for å støtte oppunder en arbeidstaker som trenger litt bistand for å komme i jobb igjen, er ifølge NAV et veldig godt og viktig hjelpemiddel. Spørsmålet er - hvordan er ståa etter f.eks. et halvt år, et år, et par år eller mer, etter at lønnstilskuddet er avsluttet?

Er dere fortsatt i samme jobb med tilfredsstillende normal lønn?

Blir dere godt behandlet ved f.eks at dere ennå har nødvendige tilrettelegginger? 

Spent på å høre erfaringer fra dere som har fått denne støtten.

Anonymkode: 34a6c...3df

Jeg begynte i en 20% stilling med tilskudd. Økte stilling noe etter et halvt år, stadig med tilskudd. Etter et år/halvannet så fikk jeg en 100% fast stilling, uten tilskudd. Enda noen flere år etterpå er jeg fremdeles i stillingen. Tjener helt normalt for mitt yrke, i det offentlige (ca. 750k, rådgiver).

Anonymkode: 8f3e2...ce1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...