AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:51 #1 Skrevet onsdag kl 18:51 Har farget håret siden jeg var 25 for å skjule grå hår. Nå er jeg 48 og har bestemt meg for å bli grå. Aner ikke hvordan jeg egentlig ser ut, har tatt etterveksten hjemme med permanent farge annenhver uke. Har langt vår og vil ikke klippe det kort. Har brunt hår med litt gylne striper, ca 6 mnd siden sist jeg stripet det. Noen som har gjort det samme og vil dele litt fra prosessen? Vurderer å gå til frisøren og ta striper i det som ikke er stripet allerede, men lurer på om jeg skal vente til jeg har fått noen måneder med grå ettervekst. Gruer meg for prosessen, gleder meg til å bli grå🥰 Anonymkode: 7132f...2ab
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:58 #2 Skrevet onsdag kl 18:58 Hei Jeg har ikke gått igjennom dette selv, men følger flere på TikTok som har gjort dette. Det er forskjellige måter de har gjort det på. Noen har bare latt det gro ut uten å gjøre noe, mens andre har fått fargekorrigering med det mørke håret sånn at det skal matche det grå. Det vil jeg ikke anbefale, da det kommer til å slite veldig på lengden hvis du er uheldig, og så kan det være tricky å få det til å matche helt. Drar du til en veldig dyktig frisør kan det selvsagt gå helt fint, men sånne hjemmefarger kan være vanskelig å jobbe med. Det du kan gjøre, er å stripe etterveksten sånn at den matcher mer med røttene, og så lar du det bli en sånn fin, naturlig overgang til det grå enn at du får en sånn skarp overgang. Anonymkode: 3ec31...6a9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:59 #3 Skrevet onsdag kl 18:59 Jeg sluttet å farge det når jeg så jeg fikk litt mere gråe hår. Jeg bare setter inn noen striper inni mellom. Fordi jeg er veldig grå i skillet mitt. Så det ser ut som jeg har ei tykk stripe ved luggen. Så jeg bare lysner det litt ellers i håret. Jeg har langt hår. Har ingen planer om å klippe meg. Elsker å ha det langt. Og det er ikke tynt. Jeg tar en del vitaminer. Så jeg ser det har god hjelp på håret. Anonymkode: c0821...3ae
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:01 #4 Skrevet onsdag kl 19:01 Jeg prøvde, men stoppet det. Å se ansiktet mitt sammen med det grå håret, gjorde meg faktisk nedfor og rødmusset. I stedet for å farge det hele tiden, endret jeg til å få striper som gradvis ble lysere og lysere. Nå har jeg en lys farge med spill i håret, og trenger ikke gå til frisøren «hele tiden», uten at det er grått. Anonymkode: dc2ed...dda 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:06 #5 Skrevet onsdag kl 19:06 Grombre? Altså gray ombre. Få frisøren til å farge overgangen mer grå, men med vilje liksom. Så det ikke er en helt rett strek, Anonymkode: 70cab...a69
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:09 #6 Skrevet onsdag kl 19:09 Min mor valgte å legge inn striper og sakte, men sikkert redusere stripene til hun har helt hvit i håret. Da fikk hun ikke den harde overgangen i håret, men det tok ganske lang tid da. Anonymkode: 0bd4f...91b 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:10 #7 Skrevet onsdag kl 19:10 Jeg har langt hår. Opprinnelig mørkt brunt nordisk glatt hår. Jeg farger etterveksten hos frisøren hver 6.uke som over 10 måneder gradvis har lysnet håret mitt sånn at etterveksten og håret er i samme valør. I tillegg har hun sluttet å farge håret under og stripet håret mitt mot ansiktet lysere. Dette gjør jeg to ganger i året. Jeg er overrasket over hvor naturlig det ser ut. Planen er å fase ut farge og stripe mer og mer over lang tid. Anonymkode: 97ade...a70
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:17 #8 Skrevet onsdag kl 19:17 Spare til grått kaller vi det. Anonymkode: 6de7d...18e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:20 #9 Skrevet onsdag kl 19:20 Jeg bruker Wella Color Fresh, en glansvask som går ut etter et par måneder. Det gjør at jeg ikke får noe skille. Jeg farger hver måned og den dagen jeg vil ha naturlig grått hår, lar jeg bare være å farge det, og så går fargen sakte ut. Dette fungerer best hvis du er mørk blond til lys blond. Røde og brune toner har en tendens til å sitte fastere. Anonymkode: b56ac...45e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:59 #10 Skrevet onsdag kl 19:59 Tusen takk for alle svar! Har sett endel videoer på Instagram, der de bleker og toner, og vipps...så er alt sølvgrått. Tenker at dette ikke er virkeligheten, det er litt sånn at når noe er for godt til å være sant, så er det neppe sant 😅 Noen som kan si noe om hvor mye ettervekst man må ha før det er mulig å få et inntrykk av hvor grå jeg egentlig er? Anonymkode: 7132f...2ab
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:03 #11 Skrevet onsdag kl 20:03 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for alle svar! Har sett endel videoer på Instagram, der de bleker og toner, og vipps...så er alt sølvgrått. Tenker at dette ikke er virkeligheten, det er litt sånn at når noe er for godt til å være sant, så er det neppe sant 😅 Noen som kan si noe om hvor mye ettervekst man må ha før det er mulig å få et inntrykk av hvor grå jeg egentlig er? Anonymkode: 7132f...2ab Noen cm hvert fall. Men man ser gjerne "gråere" ut mot en mørkere farge. Og de fleste har ikke kun en nyanse i håret, man blir gråere enkelte steder enn andre, så er jo vanskelig å si sånn sett. Anonymkode: 3ec31...6a9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:20 #12 Skrevet onsdag kl 20:20 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Noen cm hvert fall. Men man ser gjerne "gråere" ut mot en mørkere farge. Og de fleste har ikke kun en nyanse i håret, man blir gråere enkelte steder enn andre, så er jo vanskelig å si sånn sett. Anonymkode: 3ec31...6a9 Nei, det er akkurat det jeg tenker. Ser jo litt hvordan det er midt fremme i skillen, men vanskelig å se for seg hvordan det blir totalt sett. Anonymkode: 7132f...2ab
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:24 #13 Skrevet onsdag kl 20:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er akkurat det jeg tenker. Ser jo litt hvordan det er midt fremme i skillen, men vanskelig å se for seg hvordan det blir totalt sett. Anonymkode: 7132f...2ab Blir spennende å se da! Masse lykke til! Jeg har ikke blitt helt grå, men det kommer flere og flere striper. Jeg tenker at jeg ikke skal farge mitt, vil bare ha det naturlig. Jeg er naturlig svart i håret, så mine vises jo som trafikklys😅 Blir et helt prosjekt å skulle farge etterveksten hele tiden da, så mitt får bare være. Anonymkode: 3ec31...6a9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:30 #14 Skrevet onsdag kl 20:30 Jeg bør gå over til naturlig hårfarge som er grått/sølv. Har blitt syk så sliter med å farge håret hjemme. Hos frisør blir for dyrt. Har kort hår nå, men tenker at da klipper jeg meg superkort. Like greit å gjøre kort prosess. Sen høst er en fin tid å gjøre det på siden man kan bruke lue på vinteren. Anonymkode: dbe2e...b70
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:37 #15 Skrevet onsdag kl 20:37 Jeg er naturlig blond, så for meg var det ikke så stor forskjell. Jeg lar bare være å farge og så får håret være som det er. Det er sikkert vanskeligere for folk som er pene, jeg er helt ordinær og ikke en folk legger merke til, uansett. Anonymkode: ce6dd...ebf 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:40 #16 Skrevet onsdag kl 20:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er naturlig blond, så for meg var det ikke så stor forskjell. Jeg lar bare være å farge og så får håret være som det er. Det er sikkert vanskeligere for folk som er pene, jeg er helt ordinær og ikke en folk legger merke til, uansett. Anonymkode: ce6dd...ebf Hvorfor tror du det er vanskelig? Har sett såå mange pene damer med naturlig grått hår🥰 Anonymkode: 3ec31...6a9
Trolltunge Skrevet onsdag kl 20:58 #17 Skrevet onsdag kl 20:58 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bruker Wella Color Fresh, en glansvask som går ut etter et par måneder. Det gjør at jeg ikke får noe skille. Jeg farger hver måned og den dagen jeg vil ha naturlig grått hår, lar jeg bare være å farge det, og så går fargen sakte ut. Dette fungerer best hvis du er mørk blond til lys blond. Røde og brune toner har en tendens til å sitte fastere. Anonymkode: b56ac...45e Om jeg skulle gjøre dette igjen hadde jeg gjort som du skriver. Jeg bare sluttet med å farge håret, og selv om permanent farge gikk da fargen også gradvis ut. Bare bra det egentlig, men permanente farger er sterkere for håret, og da fargen forsvant sto jeg ganske lenge igjen med en merkelig nesten rødoransje farge i håret. Siden det har blitt farget mørkt i så mange år at jeg ikke engang var sikker på min egen farge lenger trodde jeg faktisk at det var den fargen jeg med årene hadde fått, iallefall når det var utsatt for sol. Ved røttene var det en roligere farge, men det var på den tiden ikke solutsatt. Ja ja, tenkte jeg, da blir det nok en fordel å bli helt grå. Ikke så galt at det ikke er godt for noe liksom. 😂 Men nei, oransjefargen forsvant etterhvert. (👍) Det var bare fargeskader på håret. Det er mer eller mindre borte nå, og til min overraskelse er jeg blitt mindre grå enn jeg trodde. Det var mer synlig i etterveksten enn det er når jeg ikke farger lengre. Du har jo ikke grå hår sier folk nå. Joda, mange, men i min naturlige farge blender de så greit inn at det nesten ikke synes. 😊 Endret onsdag kl 20:59 av Trolltunge
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:07 #18 Skrevet onsdag kl 21:07 Jeg har begynt å bli grå. Eller, jeg begynte vel å se det når jeg var ca 30, er 35 nå. Synes det er litt tidlig, men liker det litt også. Farger håret av og til hos frisør med sånn farge som vaskes ut. En dag har jeg lyst å bare la det bli grått. Akkurat nå ser det ut som jeg bare har veldig tynne striper med grått, mens nesten hele resten av håret er mørkeblondt (naturlig farge). Ved å bruke sånn farge som vaskes ut, påvirker jeg fargen på det grå da? Vet at den vaskes ut, men vil ikke at det grå skal bli stygt når jeg bestemmer meg for å la det være, om dere skjønner. En dag vil jeg være helt naturlig og slutte helt å farge, men har litt falmet, rødlig farge i tuppene som jeg liker å dempe. Hvor gamle var dere da dere begynte å bli grå? Anonymkode: abb7a...3eb
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:11 #19 Skrevet onsdag kl 21:11 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har begynt å bli grå. Eller, jeg begynte vel å se det når jeg var ca 30, er 35 nå. Synes det er litt tidlig, men liker det litt også. Farger håret av og til hos frisør med sånn farge som vaskes ut. En dag har jeg lyst å bare la det bli grått. Akkurat nå ser det ut som jeg bare har veldig tynne striper med grått, mens nesten hele resten av håret er mørkeblondt (naturlig farge). Ved å bruke sånn farge som vaskes ut, påvirker jeg fargen på det grå da? Vet at den vaskes ut, men vil ikke at det grå skal bli stygt når jeg bestemmer meg for å la det være, om dere skjønner. En dag vil jeg være helt naturlig og slutte helt å farge, men har litt falmet, rødlig farge i tuppene som jeg liker å dempe. Hvor gamle var dere da dere begynte å bli grå? Anonymkode: abb7a...3eb Jeg har bare noen få hårstrå, men de kom allerede ved 25-26-årsalderen. Nå er jeg 37 og har flere, men 90% er fortsatt svart. Har kjørt på med glansvask tidligere, og da har de grå hårene fått grønnskjær. Kommer kanskje an på hvilken farge du bruker. Røde farger setter seg mer fast. Anonymkode: 3ec31...6a9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:14 #20 Skrevet onsdag kl 21:14 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har bare noen få hårstrå, men de kom allerede ved 25-26-årsalderen. Nå er jeg 37 og har flere, men 90% er fortsatt svart. Har kjørt på med glansvask tidligere, og da har de grå hårene fått grønnskjær. Kommer kanskje an på hvilken farge du bruker. Røde farger setter seg mer fast. Anonymkode: 3ec31...6a9 Takk for svar! Fint å vite det om grønnskjær. Skal høre med frisøren neste gang 😊 Anonymkode: abb7a...3eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå