AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:27 #1 Skrevet onsdag kl 18:27 Et par i min familie ønsker å bli fosterhjem for en tenåring som trenger å flytte hjemmefra. De er ikke i jobb. Hun er av og til men greier ikke holde på jobb. Hun har gjeldsordning så trang økonomi. Han jobber en del svart, men de har sine egne barn og det virker overveldende på dem. De har en historie med psykiske problemer og trøblete oppvekst. Jeg er kjempe glad i dem og de er så fulle av kjærlighet, jeg tror de ville hatt mer å gi en familien tenåringen bor i nå. De er ikke det beste valget, men spørsmålet er om de faktisk i det heletatt har en sjans? Anonymkode: 58813...868
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:37 #2 Skrevet onsdag kl 18:37 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Et par i min familie ønsker å bli fosterhjem for en tenåring som trenger å flytte hjemmefra. De er ikke i jobb. Hun er av og til men greier ikke holde på jobb. Hun har gjeldsordning så trang økonomi. Han jobber en del svart, men de har sine egne barn og det virker overveldende på dem. De har en historie med psykiske problemer og trøblete oppvekst. Jeg er kjempe glad i dem og de er så fulle av kjærlighet, jeg tror de ville hatt mer å gi en familien tenåringen bor i nå. De er ikke det beste valget, men spørsmålet er om de faktisk i det heletatt har en sjans? Anonymkode: 58813...868 Er det snakk om et barn i deres nettverk/familie? Da kan de ha en sjanse, det er bra å plassere barn hos familie, dersom de kan gi barnet det de trenger. Det er også barnevernets syn. Anonymkode: b2000...08a 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:41 #3 Skrevet onsdag kl 18:41 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det snakk om et barn i deres nettverk/familie? Da kan de ha en sjanse, det er bra å plassere barn hos familie, dersom de kan gi barnet det de trenger. Det er også barnevernets syn. Anonymkode: b2000...08a Mor til barnet er veldig mot dette. De hat ikke kontakt og det er mye konflikt. Spiller det inn? Eller bare ungdommens ønske? Anonymkode: 58813...868
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:47 #4 Skrevet onsdag kl 18:47 Høres ut som at de ikke er egnet til å være fosterhjem. Dersom det er nærfamilie eller noen barnet er godt kjent med fra før av kan barnevernet senke kravene litt men det er alikevel mye man skal gjennom for å bli et godkjent fosterhjem. Anonymkode: f646c...55b 3 1
Ulven Skrevet onsdag kl 18:54 #5 Skrevet onsdag kl 18:54 Nei de kommer med stor sannsynlighet ikke til å bli godkjent. Man må ha stabil inntekt, stabil økonomi og stabil helse. Barna bør helst være eldre enn tenåringen. Med så mange utfordringer som det allerede er i denne familien, er en vanskelig ungdom ekstra det som kan bikke hele lasset. 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:47 #6 Skrevet torsdag kl 06:47 Di bør ikke bli godkjent men problemet er at det er manko på fosterhjem Jeg har selv bodd i fosterhjem med kun en foster mor å hun burde ikke vært godkjent på grunn av helsa hennes, ente opp med at jeg måtte ta meg av henne Anonymkode: 2e9e3...419 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:45 #7 Skrevet torsdag kl 11:45 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Et par i min familie ønsker å bli fosterhjem for en tenåring som trenger å flytte hjemmefra. De er ikke i jobb. Hun er av og til men greier ikke holde på jobb. Hun har gjeldsordning så trang økonomi. Han jobber en del svart, men de har sine egne barn og det virker overveldende på dem. De har en historie med psykiske problemer og trøblete oppvekst. Jeg er kjempe glad i dem og de er så fulle av kjærlighet, jeg tror de ville hatt mer å gi en familien tenåringen bor i nå. De er ikke det beste valget, men spørsmålet er om de faktisk i det heletatt har en sjans? Anonymkode: 58813...868 Om din beskrivelse av de stemmer vil de neppe bli godkjent men heller selv få hjelp. Ja ungdommens egne ønsker veier tungt men det er ikke alt. Anonymkode: ebf89...eaa 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:11 #8 Skrevet torsdag kl 20:11 AnonymBruker skrev (På 3.9.2025 den 20.27): Et par i min familie ønsker å bli fosterhjem for en tenåring som trenger å flytte hjemmefra. De er ikke i jobb. Hun er av og til men greier ikke holde på jobb. Hun har gjeldsordning så trang økonomi. Han jobber en del svart, men de har sine egne barn og det virker overveldende på dem. De har en historie med psykiske problemer og trøblete oppvekst. Jeg er kjempe glad i dem og de er så fulle av kjærlighet, jeg tror de ville hatt mer å gi en familien tenåringen bor i nå. De er ikke det beste valget, men spørsmålet er om de faktisk i det heletatt har en sjans? Anonymkode: 58813...868 Nei det har de ikke Anonymkode: a2033...c2b 1
Tubaluba Skrevet torsdag kl 20:33 #9 Skrevet torsdag kl 20:33 Med den mangelen som er på fosterhjem nå, så kan det godt hende de blir godkjent. Spesielt når de er familie i tillegg. Det veier ganske tungt med familie, og det er vel naturlig.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:09 #10 Skrevet fredag kl 01:09 Tubaluba skrev (4 timer siden): Med den mangelen som er på fosterhjem nå, så kan det godt hende de blir godkjent. Spesielt når de er familie i tillegg. Det veier ganske tungt med familie, og det er vel naturlig. Nei det kan ikke godt hende , herlighet Anonymkode: a2033...c2b
Tubaluba Skrevet fredag kl 07:02 #11 Skrevet fredag kl 07:02 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei det kan ikke godt hende , herlighet Anonymkode: a2033...c2b Kjenner til en familie hvor det ble sånn. Begge fosterforeldrene er uføre, og de har egentlig mer enn nok med egne barn. Likevel flyttet en nevø inn hos dem da han var 10. Han bor der enda, nå er han 14. Mirakuløst nok så virker han å ha hatt godt av det. De er veldig strenge, mulig han hadde godt av skikkelige grenser. Han har en god utvikling. Endret fredag kl 07:07 av Tubaluba
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:55 #12 Skrevet fredag kl 10:55 Men da har mor økonomisk ansvar og må samarbeide med familien som har vært uten kontakt i lengere tid? Eller har barnevern alt ansvar? Anonymkode: 58813...868
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:09 #13 Skrevet fredag kl 11:09 De har kanskje sjan om de virker overbevisende om HVORFOR de ønsker å bli forsterfamile. For eksempel om de selv har vært fosterbarn og ønsker å bidra tilbake på en måte. Jeg kjenner en sånn og det er bra. Enten fordi de har god erfaring med det fra da de var barn, eller dårlig men vil bevise at de klarer bedre. Hvis det fremstår som at de gjør det kun for pengene da har de ikke sjans. Anonymkode: 6c6bd...818
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:22 #14 Skrevet fredag kl 11:22 Her er info om hvem som kan bli fosterforeldre: https://www.bufdir.no/fosterhjem/hvordan-bli-fosterhjem/ Fosterforeldre kan være arbeidsledige, gå på AAP eller være uføre. Men de må ha stabil økonomi, og papirer fra fastlege innhentes. Man kan ikke være i pågående barnevernssak med egne barn. Anonymkode: db013...c25
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:31 #15 Skrevet fredag kl 11:31 De må levere helseattest og vil neppe bli godkjent når det er psykisk uhelse. Anonymkode: 3fae4...5ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå