AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:06 #1 Skrevet onsdag kl 18:06 Skal de ikke ta ansvar selv etterhvert? Vi skal følge opp alt. Og 2 felles foreldremøter + 2 med kontsktlærer hver vgs år. Vi hadde aldri noe sånt! Hva gjør dere i nord der det er 5-7timers kjøring for å komme seg til skolen(der elevene bor på skolen). Følger gjerne opp, men 2måneder fra ungdommen er 18år.. sånn seriøst, går det ut vgs? til de er 19-20år?(noen går jo ett år om igjen elelr bytter,dermed 19-20) Anonymkode: 970ab...b4a 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:38 #2 Skrevet onsdag kl 18:38 Disse møtene er mest for de som har begynt på vg1, og for det meste yrkesfag. Anonymkode: ba555...5b9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:02 #3 Skrevet onsdag kl 19:02 Min eldste gikk akkurat ut av videregående, der var det foreldremøte i vg1 og før russetiden. Jeg syntes at det er fint å bli inkludert i vgs også. Klart at de skal ta ansvar selv etterhvert, samtidig så er det mangen nye arenaer for mange iht fest, rus etc. «Laget rundt eleven» er bare positivt, og vel så viktig i den alderen ❤️ Anonymkode: 9609e...668 10 4 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:03 #4 Skrevet onsdag kl 19:03 Lærar på vgs her. Vi pleier å ha eitt informasjonsmøte i starten av første semester i vg1. Det blir invitert til ei personleg utviklingssamtale i året fram til eleven er 18 år. (Etter mi erfaring er det ca 5-6 foreldre som møter til desse.) Anonymkode: d6057...c29 1
monican94 Skrevet onsdag kl 19:17 #5 Skrevet onsdag kl 19:17 syns det er godt å viktig å følge opp dette. Tror det ofte bare er i 1.kl. det er felles møte. Etter de er 18 er det uansett annerledes. 2
Arkana Skrevet onsdag kl 19:26 #6 Skrevet onsdag kl 19:26 Her var det ett felles informasjonsmøte rett etter skolestart og et oppstartsmøte med lærer. Utover det er det tilbud om to utviklingssamtaler i året, en på høsten og en på våren, men det er altså frivillig. Vi takket ja til én av disse. Ellers ingenting annet.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:32 #7 Skrevet onsdag kl 19:32 Har en vg1 og en vg3 Synes det er greit med foreldremøte. Får hilst på litt foreldre og lærere. Mine barn har skoletur til utlandet hvert år så det er fint med info. Greit å informere om fagvalg i vg1 og vg2, vg3 så snakkes det på studiespes om veien videre. Synes det er verdt å dra på foreldremøte vs bare lese info. Hadde oppstartssamtale med vg1 elev og kontaktlæreren for å prate om forventninger osv. Synes det er merkelig med foreldre som bare melder seg ut. Anonymkode: acd4c...77c 2 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:32 #8 Skrevet onsdag kl 19:32 Når jeg gikk på vgs så var det både felles foreldre møter og utviklingssamtaler med foreldre. Har samme på skolen til tenåringen. Ser virkelig ikke problemet med at jeg skal få informasjon og følge opp en 15 åring. Er liksom en del av det å være foreldre. Anonymkode: a4c65...f04 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:00 #9 Skrevet onsdag kl 20:00 Melder meg ikke ut. Men må ta fri fra jobb,da vi nettopp fikk vite det og kjøre 2timer neste hver vei for møte. Har vært på alle opp igjennom . Trodde vg2 og 2måneder til 18år ikke var men da er det vel slik da! Anonymkode: 970ab...b4a 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:01 #10 Skrevet onsdag kl 20:01 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Melder meg ikke ut. Men må ta fri fra jobb,da vi nettopp fikk vite det og kjøre 2timer neste hver vei for møte. Har vært på alle opp igjennom . Trodde vg2 og 2måneder til 18år ikke var men da er det vel slik da! Anonymkode: 970ab...b4a AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Når jeg gikk på vgs så var det både felles foreldre møter og utviklingssamtaler med foreldre. Har samme på skolen til tenåringen. Ser virkelig ikke problemet med at jeg skal få informasjon og følge opp en 15 åring. Er liksom en del av det å være foreldre. Anonymkode: a4c65...f04 Barnet er 18 om 2mnd. vg2. Anonymkode: 970ab...b4a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:09 #11 Skrevet onsdag kl 20:09 Du kan jo bare ikke dra, mange som ikke kommer. Lærer på vgs Anonymkode: b206b...39a 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:12 #12 Skrevet onsdag kl 20:12 Liker å få med meg ting, følge opp og hilse på andre foreldre. Men kjenner ingen andre som har det rundt her, så ville bare høre hvor vanlig det var. Følger du de pp samtale med jobb og intervju senere og? 😂 Anonymkode: 970ab...b4a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:14 #13 Skrevet onsdag kl 20:14 Hahaha, jeg hadde akkurat samme reaksjon da mine begynte på vgs. Anonymkode: 3c0ad...ee4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:17 #14 Skrevet onsdag kl 20:17 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hahaha, jeg hadde akkurat samme reaksjon da mine begynte på vgs. Anonymkode: 3c0ad...ee4 De skal liksom bli selvstendige mennesker . Har fulgt de opp mye mer enn noen andre og skikkelig hønemor, men ble litt satt ut! Venninene sine som går på vgs trodde jeg tullet så måtte høre her om hva som er vanlig. Anonymkode: 970ab...b4a
Teardrop Skrevet onsdag kl 20:17 #15 Skrevet onsdag kl 20:17 Foreldremøtene sluttet ved barneskolen for min del. Var aldri forledremøte på ungdomssksolen engang
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:18 #16 Skrevet onsdag kl 20:18 Ikke noe felles foreldremøte her (stud.spes). Fikk invitasjon til en samtale med lærer på høsten i vg1, men ingenting senere. Anonymkode: be0ab...ca1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:21 #17 Skrevet onsdag kl 20:21 Vi hadde foreldremøte på vg2 også ☺️ Anonymkode: 897ef...a65
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:21 #18 Skrevet onsdag kl 20:21 Ja, det er foreldremøte på vgs også. På høsten er det stort oppmøte, på våren er det ikke like mange. Mange foreldre som liker å involvere seg i skolen, selv om de begynner å bli store. Vi har 80 foreldre påmeldt til vårt møte neste uke. Vi tilbyr også to foreldresamtaler. Dessverre er det sånn at de som absolutt burde komme, gjerne ikke kommer. Anonymkode: 9f3e0...0a5 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:24 #19 Skrevet onsdag kl 20:24 Supert at skolen tar initiativ til at foreldrene deltar, særlig for ferskingene på videregående. De er kun 15-16 år, det er fint å ha et godt nettverk på kryss og tvers i den alderen, og jeg synes fremdeles det er givende å bli kjent med foreldrene til mine barns venner. 👍♥️ Anonymkode: afd92...928 1
Rødvinsfilosofen Skrevet onsdag kl 20:25 #20 Skrevet onsdag kl 20:25 Tror dette kan skyldes etterspørsel fra foreldre? Kjenner flere lærere i VGS som er frustrerte over foreldre som fortsatt oppfører seg som om barna går på barneskolen, og har alle mulige rare forventninger til lærerne. Tidligere har det vært enkelte informasjonsmøter ved særskilte tilfeller og hendelser. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå