Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og banken vil bare gi lån på 2,7

( Med kapitalen trekt fra ) kan dette stemme?

Ser jo at folk får lene mer enn det der...

Anonymkode: 485f6...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper jo ikke med 1,2 om du ikke har særlig inntekt ved siden av. Du skal jo betale månedlige avdrag + renter. Det er inntekten som styrer hva du kan låne

Anonymkode: 0c690...88a

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hjelper jo ikke med 1,2 om du ikke har særlig inntekt ved siden av. Du skal jo betale månedlige avdrag + renter. Det er inntekten som styrer hva du kan låne

Anonymkode: 0c690...88a

Men det har jeg jo! utbetalt 35 tusen og fast jobb.

Skrevet

Hva er inntekten din da?

Anonymkode: 72bf3...8fb

Skrevet

Hva er inntekten din da?

Se over

Skrevet

Sjekk med flere banker

Anonymkode: 14da6...a24

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Se over

Hva er din brutto årsinntekt?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det stemmer nok.

Det som begrenser deg er nok hvor mye lån du kan ha basert på hvor mye lån du har fra før. Du kan maksimalt låne 5x inntekt. Altså tjener du 600.000 blir dette: 600.000x5 = 3.000.000

Har du studielån på f.eks 300.000, vil dette trekkes fra, altså er du nede på 2.700.000

Men min erfaring er at bankene er veldig ulike på hvor mye de vil låne ut. Tilbudene jeg fikk hadde et sprik på 500.000 kroner, og det er ganske mye i denne sammenheng. 

Jeg har egenkapital på 1,6 men begrenses av 5x regelen. Det var kun 1 bank som var villig til å strekke dette noe. 

Anonymkode: 68cb9...ce0

• Liker 2
Skrevet

inntekt

gjeld

barn

bil 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det har jeg jo! utbetalt 35 tusen og fast jobb.

Jeg har inntekt på 45000 kr mnd, lån på 2,4 mill, og med all prisøkning som har vært kan jeg absolutt forstå at banken ikke vil gi deg mer enn 2,7 i lån. 

Det går rundt her, men jeg har ikke mye til overs. Det er ingen romslig økonomi, selv om jeg da har noe mindre lån enn 2,7, og 10000 mer i inntekt enn deg i måneden. 

Anonymkode: df7d1...865

Skrevet

Kan ikke forvente noe mer. Jeg har 10 millioner i Ek. Fikk også bare låne x5

Anonymkode: 642a2...c1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det stemmer nok.

Det som begrenser deg er nok hvor mye lån du kan ha basert på hvor mye lån du har fra før. Du kan maksimalt låne 5x inntekt. Altså tjener du 600.000 blir dette: 600.000x5 = 3.000.000

Har du studielån på f.eks 300.000, vil dette trekkes fra, altså er du nede på 2.700.000

Men min erfaring er at bankene er veldig ulike på hvor mye de vil låne ut. Tilbudene jeg fikk hadde et sprik på 500.000 kroner, og det er ganske mye i denne sammenheng. 

Jeg har egenkapital på 1,6 men begrenses av 5x regelen. Det var kun 1 bank som var villig til å strekke dette noe. 

Anonymkode: 68cb9...ce0

Har man en unge eller en bil så er det mange hundre tusen mindre i tilbud og

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke forvente noe mer. Jeg har 10 millioner i Ek. Fikk også bare låne x5

Men hvorfor må du låne med 10 millioner å kjøpe for? Kostet huset du ville ha mye mer? Eller hva skjønner jeg ikke. Trodde en fikk hus for 10 mill

• Liker 6
Skrevet

Jeg har inntekt på 45000 kr mnd, lån på 2,4 mill, og med all prisøkning som har vært kan jeg absolutt forstå at banken ikke vil gi deg mer enn 2,7 i lån. 

Det går rundt her, men jeg har ikke mye til overs. Det er ingen romslig økonomi, selv om jeg da har noe mindre lån enn 2,7, og 10000 mer i inntekt enn deg i måneden. 

Anonymkode: df7d1...865

Jo, men det er minus egenkapital som betales inn, ergo blir det bare lån på 1, 4

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Se over

Hva du har utbetalt hjelper ingen.

Anonymkode: 0cb90...2bf

• Liker 4
Skrevet

Banken kan gi meg 2.7 ja- i finansieringb men minus det låner jeg kun 1.3...........................

Jeg får knapt en bolig for det, har så stålkontroll på økonomien og bruker svært lite på livsopphold ellers.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hvorfor må du låne med 10 millioner å kjøpe for? Kostet huset du ville ha mye mer? Eller hva skjønner jeg ikke. Trodde en fikk hus for 10 mill

Herregud, er dette tull…..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud, er dette tull…..

Nei, klarer du å svare ordentlig eller sitter du for høyt oppe der på hesten din?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er i prosessen selv, har 1,4 -1,8 i egenkapital (alt etter hva nåværende bolig blir solgt for)  etter solgt bolig, og fikk finansieringsbevis på 5,7 mill. Dvs jeg kan få banklån på opptil 4 mill. 

Hvorfor? Fordi jeg har høy og stigende inntekt, med årlige bonuser. Banken var mest opptatt av forutsigbar og økende lønn, og også av kredittscore og forbrukslån. Jeg har ingen andre lån enn boliglånet, og har aldri handlet på kreditt. 

Det er en helhet her. 

Anonymkode: 46ab9...6af

Skrevet

Seriøse svar ønskes, det er snakk om lån på 1,2 pga egenkapital-

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...