Gå til innhold

Jobben tar knekken på meg og samboer merker det

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i en jobb snart i 6 mnd. Arbeidet i seg selv er både og, mest pga denne bransjen sliter med kundemasse om dagen,- hvilket vil si at det går utover både min økonomi og arbeidskapasitet på arbeidsplassen. Om ikke vi har kunder, så er dagene svært stille og begrenset hva vi kan gjøre. 

Som ny føler jeg meg udugelig. Det er veldig mye korreks, svært direkte tilbakemeldinger fra sjefen og kollega, og det sosiale er lite tilstedeværende. 

Jeg prøver virkelig å gjøre alt jeg kan for å bli god i jobben min, samtidig som jeg forsøker å holde positiviteten oppe. Men det er ikke lenger enkelt. Jeg bruker store deler av arbeidsdagen min nå på å stresse over å ikke gjøre feil, og har svært høye skuldre for å ikke leve opp til forventningene. Når jeg kommer hjem fra arbeid er jeg utslitt mentalt. Etter ungene er lagt har jeg lite overskuddsenergi til annet enn sofaen og tv-titting. 

Samboeren min sa rett ut til meg i stad at jeg oppleves annerledes. Hun legger så klart merke til at jeg ikke er mitt vanlige selv, ikke like energifull og hun opplever meg nedstemt. I tillegg til at hun synes jeg er blitt kvass og enklere å «irritere». 

Jeg synes dette er leit. Jeg føler at arbeidet påvirker meg veldig, og at det går utover hverdagen etter arbeidstid. Allikevel har jeg et håp om å klare jobben min, men det er ikke enkelt når det daglig er bemerkninger og kjeft å få. Det gjør noe med meg. Jeg har plutselig begynt å tvile på hvem jeg er, for alt jeg trodde jeg var - blir ikke LITT bekreftet eller synliggjort hos arbeidsplassen min. Det er tungt. 

Hvordan ville du ha håndtert en sånn situasjon? Jeg har forsøkt å ta dette opp med ledelsen, men synspunktene mine blir rettet tilbake på meg og mine utførelser. Det er ikke rom for at «andre gjør feil», det er alltid meg - noe jeg synes er ekstra vanskelig da det faktisk ikke kun er meg som gjør feil der. 

Tips? 

Anonymkode: 6edec...542

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må finne en ny jobb. Forhåpentligvis vil selve jobbsøkingen også senke skuldrene dine på arbeidsplassen. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må finne ny jobb og kanskje helt annet yrke/bransje. 

• Liker 3
Skrevet

Dette er kulturen, du kommer ikke til å trives. Bytt jobb!

Anonymkode: 4ef90...e6f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Som ny føler jeg meg udugelig. Det er veldig mye korreks, svært direkte tilbakemeldinger fra sjefen og kollega,

Kan du be om å få skriftlig tilbakemelding, så slipper du konstante muntlige beskjeder gjennom dagen. 

Anonymkode: bc120...8ce

• Liker 1
Skrevet

Hva gjorde du før du begynte å jobbe?

Anonymkode: edb17...1e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva gjorde du før du begynte å jobbe?

Hvilken relevans har det for spørsmålet til TS? Jeg orker ikke bedrevitere som tror at «slikt er det i arbeidslivet».

Anonymkode: 2393d...c48

• Liker 1
Skrevet

Alle må ha en jobb, og det er stressende å begynne i en ny en. I noen grad er det faktisk forventet at samboer stepper opp og er en støtte gjennom den prosessen. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvilken relevans har det for spørsmålet til TS? Jeg orker ikke bedrevitere som tror at «slikt er det i arbeidslivet».

Anonymkode: 2393d...c48

Hvis det er hans første jobb da det forklarer litt. Ingen jobb erfaring kan fort lede til bemerkninger. Men se på det som utvikling, å lære nye ting, etterpå søk etter ny jobb.
Og ja, jobb påvirker hverdagen, det er vanlig å føle seg sliten etter jobb, og jeg tror at fleste av oss har hatt dager når man vil bare ligge på sofa etterpå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du bør se deg om etter noe annet

Anonymkode: 31609...14e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...