Gå til innhold

Om en mann er flink til å lage mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt hode handler det om å bruke til på gode råvarer, lage deilige salater til og bruke gode krydder og urter til. 

Mannen her i huset mener han er flink å lage mat fordi han lager middag. Det er alltid halvfabrikata og det er aldri noen grønnsaker eller noe ekstra til. Det er spaghetti og kjøttdeig med posesaus liksom. Eller posesuppe med brød. Han mener han er så flink å lage mat.. jeg er uenig. Hva mener dere? 
Før noen sier noe: vi er begge i full stilling, så jeg synes det bare skulle mangle at han lager mat.

Anonymkode: b4722...210

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det vil du gjerne «arrestere» han på? -er det sånn å forstå? 
Why? 

Anonymkode: efd82...fb0

• Liker 9
Skrevet

Kanskje han mente at han er flink til å ta sin del av matlagingen hjemme?

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er problemet her egentlig, det kan umulig være det du skisserer i HI? Vil du bare klage eller hva er greia?

Hvis han skal lage mat så må han få lage det han vil lage uavhengig av om du mener han er flink eller ikke. Hvis du ikke er fornøyd kan du lage maten selv.

Hvem faen gidder i fullt alvor å lage en tråd om dette, serøst, det må være noe annet her som trigger deg.

Anonymkode: 391a4...96d

• Liker 14
Skrevet

Tja, han kan vel være flink til å lage mat selv om han ikke lager festmåltider til hverdags? Må han bevise det hver dag, mener du?

Jeg er kjempegod på å bake kanelboller, de blir sykt gode hver gang. Men jeg baker jo ikke kanelboller hver dag likevel.

Anonymkode: 108b4...9e6

• Liker 5
Skrevet

Jeg er enig med deg, Ts. Han er ikke flink til å lage mat, han gjør det man kan forvente av en tenåring…

Anonymkode: fef1c...8df

• Nyttig 3
Skrevet

Det er mye jeg mener om hva min mann gjør, og ikke gjør, og sier. 

Men vi snakker om det. 

Anonymkode: 2b8f2...0f6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig med deg, Ts. Han er ikke flink til å lage mat, han gjør det man kan forvente av en tenåring…

Anonymkode: fef1c...8df

Så fint.

Anonymkode: ebc1f...928

Skrevet

Huff, jeg føler med deg. Mannen min er også helt håpløs, men han tror heldigvis ikke han er flink selv.

I dag var det hans tur til å lage middag og sa det skulle bli pytt i panne. Jeg har aldri vært en fan av det, men tenkte kanskje barna ville like det. Også er det frossen pytt i panne fra Rema. Omtrent kun poteter og kjipt kjøtt. Herregud, så skuffende. Og smakløst. 

Han kunne stekt egg og hatt på brødskiver fortere. Sunnere ville det også vært

Anonymkode: e7405...944

• Liker 1
Skrevet

Altså - hvis det holder å varme opp noe halvfabrikata fra Toro for å være "flink til å lage mat", så er jeg en mesterkokk på Michelinnivå 😄

Anonymkode: 1daf5...c2d

• Liker 1
Skrevet

Han er ikke flink til å lage mat. Men han lager mat - det er kanskje det viktigste for å få familiehverdagen til å gå opp? Alle kan ikke briljere i alt. 

Anonymkode: 4c6ca...e9e

• Liker 5
Skrevet

Han er jo flink til å lage mat, vs dem som ikke lager mat. At han ikke er en gourmetkokk kan du kanskje slå fast, og godt mulig han er enig i det, men han er da likevel flink til å lage mat. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I mitt hode handler det om å bruke til på gode råvarer, lage deilige salater til og bruke gode krydder og urter til. 

Mannen her i huset mener han er flink å lage mat fordi han lager middag. Det er alltid halvfabrikata og det er aldri noen grønnsaker eller noe ekstra til. Det er spaghetti og kjøttdeig med posesaus liksom. Eller posesuppe med brød. Han mener han er så flink å lage mat.. jeg er uenig. Hva mener dere? 
Før noen sier noe: vi er begge i full stilling, så jeg synes det bare skulle mangle at han lager mat.

Min lager ikke mat i det hele tatt , så tja!

Anonymkode: e000c...93e

Skrevet

Litt befriende med menn som din. Som lager mat uten å tro de er Guds gave til kokekunsten.

Alt for mange menn er enten eller. De som går all inn bli jævla sære og forventer voldsom oppmerksomhet for maten de lager. Får høye skuldrer av slike menn.

Anonymkode: 0c8ee...b08

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er problemet her egentlig, det kan umulig være det du skisserer i HI? Vil du bare klage eller hva er greia?

Hvis han skal lage mat så må han få lage det han vil lage uavhengig av om du mener han er flink eller ikke. Hvis du ikke er fornøyd kan du lage maten selv.

Hvem faen gidder i fullt alvor å lage en tråd om dette, serøst, det må være noe annet her som trigger deg.

Anonymkode: 391a4...96d

Helt enig. Klagemuren er i gang😵‍💫Ja hu vil bare klage. Og så er det heller ikke bra at menn er flinke til å lage mat..Jeezzuzz🤣

Anonymkode: 7ba17...800

• Liker 1
Skrevet
snillOnkel skrev (2 timer siden):

Kanskje han mente at han er flink til å ta sin del av matlagingen hjemme?

Jeg tenker det samme, han mener ikke nødvendigvis at han er flink til å lage mat, men at han er flink til å ta sin del av ansvaret for å lage mat. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

image.jpeg.7543a49d631e0c483cb715fd005dbe66.jpeg

Anonymkode: 32910...24a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånne middager lagde jeg før jeg traff mannen min. Det er han som har lært meg å lage middager fra bunnen av, med grønnsaker og greier 😆

Går jo greit å lage sånne middager på de dagene det røyner på, men burde jo helst være litt mer grønnsaker og smaker og farger.

Anonymkode: a354e...be4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og man lurer på hvorfor det blir flere og flere single her i landet og hvorfor folk skiller seg🙄

Anonymkode: 43622...ad0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For et trolleinnlegg. Kanskje du skal lage middagen da? Virker jo som du er ei gastronomisk stjerne som tror at salater, råvarer og krydder har noe med god mat..

God mat er kunnskapen om hva som passer sammen. Sette det sammen i lag og skape en smaksopplevelse. 

Anonymkode: 7243a...836

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...