Gå til innhold

Er det mye forsinkelser på Follobanen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bor i Nordre Follo: er det mye forsinkelser på togstrekningen? Da mener jeg både direktetoget Ski-Oslo, og det som også går innom Kolbotn. 

Anonymkode: e0f34...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært en del forsinkelser på L2 siste året ja. Men det har vært enda flere kanselleringer. Og togene som brukes er 60 år gamle. På grunn av arbeider på Drammen stasjon har det visstnok vært utfordrende å skaffe tilstrekkelig togsett. Så togene har kjørt med ett togsett fremfor to, så det har vært trangt. Kanseller halvparten av avgangene på toppen, så har man så fulle togsett at folk besvimer pga. dårlig luftkvalitet. Direktetoget tar jeg ikke, siden jeg bor mellom Ski og Oslo

AnonymBruker
Skrevet

De har lovet oss nye tog til neste år så man kan jo håpe. Veldig forsinket er det uansett sjelden. Bor på Kolbotn.

Anonymkode: 6a230...91b

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (8 minutter siden):

Har vært en del forsinkelser på L2 siste året ja. Men det har vært enda flere kanselleringer. Og togene som brukes er 60 år gamle. På grunn av arbeider på Drammen stasjon har det visstnok vært utfordrende å skaffe tilstrekkelig togsett. Så togene har kjørt med ett togsett fremfor to, så det har vært trangt. Kanseller halvparten av avgangene på toppen, så har man så fulle togsett at folk besvimer pga. dårlig luftkvalitet. Direktetoget tar jeg ikke, siden jeg bor mellom Ski og Oslo

Det var litt voldsomt alder på togsettene, de er riktignok gamle. 60 år er de ikke. 
De helt eldste er fra 77, men de fleste er fra 80 tallet :) 

Det kommer nye fra neste år, bare glede seg. Synes follobanen og østfoldbanen er ganske stabil fra oslo og inn. 

Anonymkode: fecad...043

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det var litt voldsomt alder på togsettene, de er riktignok gamle. 60 år er de ikke. 
De helt eldste er fra 77, men de fleste er fra 80 tallet :) 

Det kommer nye fra neste år, bare glede seg. Synes follobanen og østfoldbanen er ganske stabil fra oslo og inn. 

Anonymkode: fecad...043

Visste de het modell 69, så antok at de var fra rundt 70-tallet. 

Og tror ikke du trenger å glede deg så altfor mye til N05-togene. De skal inn på L1 først, så med mindre du flytter til Asker får du ikke se snurten av dem før godt uti 2027

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...