AnonymBruker Skrevet 3. september #1 Skrevet 3. september Hva er de beste områdene å bosette seg i Nordre Follo? Våre «kriterier»: - Vi liker at det er litt liv, og at butikker o.l. er lett tilgjengelig, men gjerne grønt og ikke trafikkert. - Vi tjener greit pluss, så hadde vært fint å bo i et område med andre som har tilsvarende sosioøkonomi. Altså gjerne ikke områder med veldig ressurssvake eller steinrike innbyggere. Vi har bodd flere ulike steder, og ser at vi trives best der det er andre som «ligner» på oss. Men vi har råd til å kjøpe hus alle steder i hele kommunen. - Vil gjerne også bo i nærhet til tog og annen kollektivtransport, og helst ikke på en bakketopp som feks Trollåsen. - Gode barnehager og skoler i nærområdet er også viktig. Setter pris på gode innspill! Anonymkode: 60234...f81
AnonymBruker Skrevet 3. september #3 Skrevet 3. september Tårnåsen er fantastisk! Anonymkode: 00e54...bbb
AnonymBruker Skrevet 3. september #4 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tårnåsen er fantastisk! Anonymkode: 00e54...bbb Kan du utdype? Og det høres vel ut som det er på en bakketopp, i likhet med Trollåsen? Anonymkode: 60234...f81
AnonymBruker Skrevet 3. september #5 Skrevet 3. september Nordre Follo er rar når det kommer til kommunikasjon fordi Ski ligger lenger ut enn Kolbotn, men tar kortere tid til Oslo derfra fordi Follobanen stopper i Ski, men ikke Kolbotn. Tradisjonelt har Oppegård vært mer velstående enn Ski men det er litt i endring da Holmlia har nærmest vokst sammen med Kolbotn som er senteret i Oppegård. Hebekk ved Ski dekker mange av ønskene i HI. Det er gangavstand til Ski sentrum med togstasjon og storsenter og er et etablert villaområde. Ungdomskolene er et problem i hele kommunen, det er store ungdomskull, mye mobilitet og mye rus. Anonymkode: d5604...a26
AnonymBruker Skrevet 3. september #6 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nordre Follo er rar når det kommer til kommunikasjon fordi Ski ligger lenger ut enn Kolbotn, men tar kortere tid til Oslo derfra fordi Follobanen stopper i Ski, men ikke Kolbotn. Tradisjonelt har Oppegård vært mer velstående enn Ski men det er litt i endring da Holmlia har nærmest vokst sammen med Kolbotn som er senteret i Oppegård. Hebekk ved Ski dekker mange av ønskene i HI. Det er gangavstand til Ski sentrum med togstasjon og storsenter og er et etablert villaområde. Ungdomskolene er et problem i hele kommunen, det er store ungdomskull, mye mobilitet og mye rus. Anonymkode: d5604...a26 Tusen takk for veldig nyttig svar! Dette med ungdomsskolene bekymrer meg. Gikk selv på en ungdomsskole (annen kant av landet) hvor det har vært mye mobbing, en del rus og veldig høy selvmordsrate. Oppveksten og den ungdomsskolen satte dype spor i meg, selv om jeg tross alt ikke var blant de hardest rammede, og jeg ønsker ikke det der for mine barn for alt i verden. Og ihvertfall ikke noe rusmiljø. Jeg skulle gjerne visst hvor man kan kjøpe et fint hus (enebolig, rekkehus eller tomannsbolig) med hage og garasje for ca 6-7 mill, som oppfyller ønskene i HI og samtidig gir veldig trygge oppvekstvilkår med god barnehage og trygg skolegang. Vi er veldig flyktige i hvor vi ønsker å bosette oss, har vært innom alle steder både i Oslo og i stor-Oslo, og tar imot alle tips og råd med stor takk. Bor nå på vestkanten i Oslo, men det går jo ikke med prisnivået her. Vi ser også ulempene med å ha mange i nærmiljøet og klassen til barnet som har råd til dyre ting, klær og ferier osv. Ønsker like lite å sette barna inn i et materialistisk statuspress, som å sette dem inn i utrygge miljøer med mye ungdomskriminalitet på østkanten hvor vi har råd til hus. Anonymkode: 60234...f81
AnonymBruker Skrevet 3. september #7 Skrevet 3. september Enig med over, enten Ski (Hebekk) der du har nærhet til det meste av skole, barnehage, sport og butikker- samt best utvalg av restauranter og kultur. Eller Kolbotn, der er det også nærhet til det meste og den type sosioøkonomisk «nivå» dere ønsker. Bor selv på Bøleråsen, som vi selvsagt synes er det beste området i Nordre Follo😁 men det er som navnet sier en ås, og man er litt nærmere naturen enn butikker og yrende folkeliv. Gode skoler, barnehager, trygge skoleveier og nærhet til div sport, buss som kollektivtransport eller ned til toget. Perfekt for oss, som ønsket et roligere og tryggere nabolag tett på naturen, da vi også flyttet ut av Oslo selv i sin tid. Anonymkode: 1af05...c08 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september #8 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tusen takk for veldig nyttig svar! Dette med ungdomsskolene bekymrer meg. Gikk selv på en ungdomsskole (annen kant av landet) hvor det har vært mye mobbing, en del rus og veldig høy selvmordsrate. Oppveksten og den ungdomsskolen satte dype spor i meg, selv om jeg tross alt ikke var blant de hardest rammede, og jeg ønsker ikke det der for mine barn for alt i verden. Og ihvertfall ikke noe rusmiljø. Jeg skulle gjerne visst hvor man kan kjøpe et fint hus (enebolig, rekkehus eller tomannsbolig) med hage og garasje for ca 6-7 mill, som oppfyller ønskene i HI og samtidig gir veldig trygge oppvekstvilkår med god barnehage og trygg skolegang. Vi er veldig flyktige i hvor vi ønsker å bosette oss, har vært innom alle steder både i Oslo og i stor-Oslo, og tar imot alle tips og råd med stor takk. Bor nå på vestkanten i Oslo, men det går jo ikke med prisnivået her. Vi ser også ulempene med å ha mange i nærmiljøet og klassen til barnet som har råd til dyre ting, klær og ferier osv. Ønsker like lite å sette barna inn i et materialistisk statuspress, som å sette dem inn i utrygge miljøer med mye ungdomskriminalitet på østkanten hvor vi har råd til hus. Anonymkode: 60234...f81 Ja hus med hage i Oslo til 6-7 mill er jo utelukket og jeg trodde nok budsjettet var større da jeg leste HI. Blir nok vanskelig i store deler av Nordre Follo også med såpass begrenset budsjett. Siggerud er en mulighet men der er kommunikasjon mildt sagt en utfordring. Skal dere absolutt ha hus med hage må dere sannsynligvis lenger ut. Vestby/Son er jo sånn sett en mulighet. Anonymkode: d5604...a26
AnonymBruker Skrevet 3. september #9 Skrevet 3. september Ski er topp! Nær togstasjonen, på Hebekk-siden er det veldig fint, og med natur og stier rett bak der igjen. Sentralt og med de fleste tilbud av butikker, kino, utesteder, flere ok restauranter. Hus med flotte hagee til ok pris. Sosioøkonomisk variert, mange barnefamilier men også godt etablerte voksne par. Stort sett høyt utdannede mennesker, høy trivsel. Det blir en del utbygging i området kommende år, det satses på Ski fremover, mye pga det veldig gode kollektivtilbudet. Mange fra Oslo ser nå på Ski og kvalitetene der med nytt blikk. Anonymkode: a6ea8...563 1
AnonymBruker Skrevet 3. september #10 Skrevet 3. september Vi solgte på Vinterbro for et par år siden; nylig ble et hus i samme område solgt for litt over 9 millioner. Egentlig et helt vanlig hus, med en jævla dårlig beliggenhet også .. Men når jeg tenker etter, så er vel Vinterbro i Ås? 😂 Anonymkode: 04005...d2e
AnonymBruker Skrevet 3. september #11 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja hus med hage i Oslo til 6-7 mill er jo utelukket og jeg trodde nok budsjettet var større da jeg leste HI. Blir nok vanskelig i store deler av Nordre Follo også med såpass begrenset budsjett. Siggerud er en mulighet men der er kommunikasjon mildt sagt en utfordring. Skal dere absolutt ha hus med hage må dere sannsynligvis lenger ut. Vestby/Son er jo sånn sett en mulighet. Anonymkode: d5604...a26 Ehh, dette stemmer jo ikke. Har akkurat sett mange annonser på Finn og det er masse flotte hus i hele Nordre Follo til vår prisklasse. Dette minner meg om den gangen jeg var yngre og hadde budsjett på leilighet til 4 mill, og folk på Kvinneguiden fortalte meg at da ville jeg ikke få leilighet noen steder langs t-banelinjen. Fikk en flott leilighet i et rolig område nærme t-banen, bare et par t-banestopp unna Ringen, til 4 mill. Anonymkode: 60234...f81
AnonymBruker Skrevet 3. september #12 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi solgte på Vinterbro for et par år siden; nylig ble et hus i samme område solgt for litt over 9 millioner. Egentlig et helt vanlig hus, med en jævla dårlig beliggenhet også .. Men når jeg tenker etter, så er vel Vinterbro i Ås? 😂 Anonymkode: 04005...d2e Vi har også tenkt på Vinterbro. Kunne i utgangspunktet tenkt oss å bo der, hørt mye bra om det, men det er vel litt ubeleilig mtp avstand til tog? Anonymkode: 60234...f81
AnonymBruker Skrevet 3. september #13 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ski er topp! Nær togstasjonen, på Hebekk-siden er det veldig fint, og med natur og stier rett bak der igjen. Sentralt og med de fleste tilbud av butikker, kino, utesteder, flere ok restauranter. Hus med flotte hagee til ok pris. Sosioøkonomisk variert, mange barnefamilier men også godt etablerte voksne par. Stort sett høyt utdannede mennesker, høy trivsel. Det blir en del utbygging i området kommende år, det satses på Ski fremover, mye pga det veldig gode kollektivtilbudet. Mange fra Oslo ser nå på Ski og kvalitetene der med nytt blikk. Anonymkode: a6ea8...563 Takk for nyttig svar bor dere på Hebekk selv, med barn? Evt hvor gamle er barna? Anonymkode: 60234...f81
Enmanelskeråhate Skrevet 3. september #14 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Nordre Follo er rar når det kommer til kommunikasjon fordi Ski ligger lenger ut enn Kolbotn, men tar kortere tid til Oslo derfra fordi Follobanen stopper i Ski, men ikke Kolbotn. Tradisjonelt har Oppegård vært mer velstående enn Ski men det er litt i endring da Holmlia har nærmest vokst sammen med Kolbotn som er senteret i Oppegård. Hebekk ved Ski dekker mange av ønskene i HI. Det er gangavstand til Ski sentrum med togstasjon og storsenter og er et etablert villaområde. Ungdomskolene er et problem i hele kommunen, det er store ungdomskull, mye mobilitet og mye rus. Anonymkode: d5604...a26 Vet ikke hvilken planet du lever på men Kolbotn og da rundt kolbotnvannet og Sofiemyr har jo ikke et snev av Holmlia😂 altså Ski ligner jo vesentlig mer på Holmlia og Bjørndal enn hele området der, er det mulig 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. september #15 Skrevet 3. september Enmanelskeråhate skrev (4 minutter siden): Vet ikke hvilken planet du lever på men Kolbotn og da rundt kolbotnvannet og Sofiemyr har jo ikke et snev av Holmlia😂 altså Ski ligner jo vesentlig mer på Holmlia og Bjørndal enn hele området der, er det mulig Takk for nyttig svar, troverdigheten til den brukeren sank et par hakk her nå ja. Anonymkode: 60234...f81
Enmanelskeråhate Skrevet 3. september #16 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for nyttig svar, troverdigheten til den brukeren sank et par hakk her nå ja. Anonymkode: 60234...f81 Altså, Ingieråsen, kolbotn sentrum, Sofiemyr, Solbråtan, Myrvoll, Greverud og Sætreåsen er supre områder med 90% Etnisk norske og god integrering 2
AnonymBruker Skrevet 3. september #17 Skrevet 3. september Enmanelskeråhate skrev (3 minutter siden): Altså, Ingieråsen, kolbotn sentrum, Sofiemyr, Solbråtan, Myrvoll, Greverud og Sætreåsen er supre områder med 90% Etnisk norske og god integrering Det er mitt inntrykk også. Jeg jobbet en periode i kommunen, og hadde inntrykk av at Kolbotn var mer velstående. Det er jo dyrere der ser jeg, men vi får fortsatt et hus der. Anonymkode: 60234...f81 1
Enmanelskeråhate Skrevet 3. september #18 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi har også tenkt på Vinterbro. Kunne i utgangspunktet tenkt oss å bo der, hørt mye bra om det, men det er vel litt ubeleilig mtp avstand til tog? Anonymkode: 60234...f81 Vinterbro er helt håpløst med offentlig kommunikasjon, får jo mye for pengene der pga det, men er man fra Oslo så blir man ikke der lenge, helt dødt og ingen ting som skjer, Drøbak er jo by i forhold 1
AnonymBruker Skrevet 3. september #19 Skrevet 3. september Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå): Vinterbro er helt håpløst med offentlig kommunikasjon, får jo mye for pengene der pga det, men er man fra Oslo så blir man ikke der lenge, helt dødt og ingen ting som skjer, Drøbak er jo by i forhold Takk for nyttig innspill! Tar det med i vurderingen. Anonymkode: 60234...f81
Enmanelskeråhate Skrevet 3. september #20 Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mitt inntrykk også. Jeg jobbet en periode i kommunen, og hadde inntrykk av at Kolbotn var mer velstående. Det er jo dyrere der ser jeg, men vi får fortsatt et hus der. Anonymkode: 60234...f81 Forskjellen fra Kolbotn til : Prinsdal, Mortensrud og Holmlia er som Nordstrand og nevnte steder 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå